ابتکار جدید سامسونگ؛ یک لپ تاپ تاشو با ظاهری شبیه گلکسی Z فولد 4

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۵ آذر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2.1 دقیقه

راهنماتو- به نظر می رسد سال 2023 سال گوشی های هوشمند و نوت بوک های تاشو می باشد. برنامه‌ سامسونگ برای سال آینده هنوز کاملا مشخص نیست؛ اما با توجه به اخبار منتشر شده توسط سامسونگ دیسپلی، ظاهرا این شرکت فناوری در حال آزمایش نمایشگرهای تاشو بر روی محصولاتی از جمله لپ تاپ می باشد.

به گزارش راهنماتو، گویا سامسونگ حق اختراع دیگری در خصوص طراحی یک لپ تاپ تاشو را دریافت کرده است. لپ تاپ تاشوی مورد بحث یک نوت بوک مجهز به یک نمایشگر بزرگ تاشو است که می تواند از وسط خم شود در در وضعیتی مانند حالت «فلکس» گوشی گلکسی Z فولد 4 سامسونگ قرار گیرد.

 لپ تاپ تاشو سامسونگ

در این حالت بخش پایینی نمایشگر یک صفحه کلید مجازی و یک پد لمسی را در خود جای خواهد داد و نیمه بالایی و عمود بر این نمایشگر تاشو نیز وظیفه نمایش محتوا را برعهده خواهد داشت. نیمه پایین نمایشگر این پتنت می تواند  تقریباً به هر ابزاری تبدیل شود، از صفحه کلید مجازی گرفته تا انواع دستگاه های ورودی، ابزارهایی برای برنامه های ویرایش تصویر و دکمه هایی برای کار با نرم افزارهای تولید موسیقی.

در حال حاضر شباهت زیادی بین این پتنت و لپ تاپ «گلکسی بوک فولد 17» که توسط سامسونگ در نمایشگاه SID 2021 به نمایش گذاشته شده بود، وجود دارد. اما به نظر می رسد پتنت جدید بدنه باریک تری نسبت به گلکسی بوک فولد 17 دارد و بیشتر به یک گوشی گلکسی بزرگ سامسونگ شباهت دارد. این پتنت که ظاهراً این هفته منتشر شده است، در واقع ایده ای است که چندین سال است توسط سامسونگ دنبال می شود.

 لپ تاپ تاشو سامسونگ

شایان ذکر است که درخواست ثبت اختراع، تجاری شدن صددرصد آن را تضمین نمی کند. این پتنت ممکن است راهی برای حفاظت سامسونگ از ایده های خود و جلوگیری از سرقت آن توسط شرکت های رقیب باشد. اپل نیز پیش از این چنین ایده ای را با نوارهای لمسی مک بوک خود مورد آزمایش قرار داده بود. اما در نهایت از این کار منصرف شد و دریافت که استفاده از کلیدها و میانبرهای فیزیکی برای همه کاربران مفیدتر و کاربردی تر است.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها