اختراع شگفت انگیز ال جی؛ اولین نمایشگری که می توان آن را کشید، تا کرد و پیچاند!

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۸ آبان ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.7 دقیقه

راهنماتو- ال‌جی دیسپلی از اولین نمایشگر 12 اینچی قابل کشش با وضوح بالا در جهان رونمایی کرد. این فناوری نتیجه یک پروژه تحقیقاتی بزرگ با همکاری بیست سازمان صنعتی-آکادمیک در کره جنوبی است که از سال 2020 توسط ال‌جی رهبری می شود.

به گزارش راهنماتو، این فناوری به نمایشگر کمک می کند تا بدون هیچ گونه آسیب و خمیدگی تغییر سایز دهد. نمایشگر جدید ال‌جی، اولین نمایشگری است که به 20 درصد کشش، وضوح 100ppi و RGB تمام رنگی دست یافته است. این نمایشگر 12 اینچی بسیار انعطاف پذیر و بادوام است و طول آن تا 14 اینچ قابل افزایش است.

این دستگاه از یک منبع نور میکرو LED مقاوم کوچکتر از 40 میلی متر ساخته شده است؛ در نتیجه افکت هایی با وضوح و دوام بالاتری را ارائه می دهد. سیستم به کار رفته در این نمایشگر می تواند حداکثر 10000 تغییر تکراری را تحمل کند. این موضوع به دوم قابل توجه این نمایشگر اشاره دارد.

نمایشگر 12 اینچی قابل کشش

ال‌جی دیسپلی نمایشگر جدید خود را یک «نمایشگر آزاد» می نامد که می توان آن را کشید، خم کرد و چرخاند. بنابراین می توان گفت یک سر و گردن بالاتر از نمایشگرهای منعطف مورد استفاده در سامسونگ گلکسی فولد و سایر گوشی‌های هوشمند است. نمایشگر سامسونگ گلکسی فولد را می توان تا و خم کرد؛ اما قابل کشیدن نیست.

در طراحی نمایشگر جدید ال‌جی از نوعی ماده سیلیکونی به کار رفته در لنزهای تماسی استفاده شده است. این شرکت می گوید: «فناوری انقلابی نمایشگر قابل انعطاف، تطبیق پذیری آینده خود را در سناریوهای مختلف روزانه نشان می دهد. این نوآوری منحصربه‌فرد که به راحتی به سطوح مختلف مانند پوست، لباس، مبلمان، خودرو و هواپیما متصل می‌شود، پتانسیل استفاده از نمایشگر را در صنایع مختلف از جمله مد، پوشیدنی‌ها، تحرک و بازی گسترش خواهد داد.» انتظار می رود محصولات مجهز به نمایشگر جدید ال‌جی از سال 2025 وارد بازار شوند.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها