راهنمای خرید تلویزیون هوشمند برای خانه های نقلی

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۷ دی ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 4.6 دقیقه

راهنماتو-از همان روزی که نازنین و سپهر نامزد شدند، سپهر چند باری تاکید کرد که عاشق فوتبال است و نازنین هم گفت بدون سریالهای تلویزیون روزش شب نمی شود. به همین خاطر هم بود که وقتی برای خرید لوازم خانه 50 متری خود از این مغازه به آن مغازه می رفتند، روی خرید تلویزیون حساسایت ویژه به خرج می دادند. اما انتخاب یک تلویزیون که هم به سالن کوچک خانه آن ها بیاید و هم سایز و ویژگی های مناسبی داشته باشد، چندان آسان نبود.

به گزارش راهنماتو، بعد از آن که نازنین و سپهرچند روز در سایت های خرید لوازم خانگی گشتند و یکی دو باری هم به بازار لوازم خانگی سر زدند و البته از آلودگی هوای شدید تهران به سرفه افتادند، بالاخره به 5 گزینه خرید رسیدند. هرچند احتمالا برای انتخاب یک گزینه از بین این گزینه ها باید کلی حساب و کتاب کنند و شاید یک بحث زن و شوهری نیمه جدی هم داشته باشند، اما بالاخره انتخاب بین 5 گزینه راحت تر از انتخاب بدون هیچ گزینه ای است.

نکسار

تلویزیون ال ای دی نکسار مدل NTV-D32B214N سایز 32 اینچ (قیمت حدودی: 4 میلیون و 900 هزار تومان)

ارزان قیمت ترین تلویزیون 32 اینچی که نازنین و سپهر پیدا کردند، تلویزیون HD نکسار بود. این تلویزیون رزولوشن ۱۳۶۶ × ۷۶۸ و نسبت تصویر ۱۶:۹ دارد. تعداد درگاه های HDMIاین محصول سه عدد و تعداد درگاه‌های USBهم دو عدد است. نوع صفحه نمایش این تلویزیون تخت است و با دو عدد درگاه ‌ USBطراحی شده است.

سام الکترونیک

تلویزیون ال ای دی سام الکترونیک مدل UA32T4600TH سایز 32 اینچ (قیمت حدودی: 5 میلیون تومان)

 

رزولوشن این تلویزیون HD که یکی از همکاران سپهر معرفی کرده ۱۲۸۰ × ۷۲۰ است. تلویزیون ال ای دی سام الکترونیک قفل کودک دارد و تعداد درگاه های HDMIآن نیز دو عدد است. امکانات و قابلیت‌های این تلویزیون شامل قابلیت ماشین زمان، قابلیت ضبط تصاویر در حافظه خارجی،  تلتکس - PVT –و خروجی صدای اپتیکال می شود. این تلویزیون دو درگاه  USBدارد. توان خروجی کلی صدا دراین تلویزیون۲۰وات است و یک درگاه USB هم دارد.

تی سی ال

تلویزیون ال ای دی تی سی ال مدل 32D3000i سایز 32 اینچ (قیمت حدودی: 5 میلیون و 400 هزار تومان)

این تلویزیون را که نازنین در خانه دخترخاله اش دیده بود، قابلیت ضبط برنامه های تلویزیونی (PVR) قابلیت جدول زمان بندی برنامه ها (EPG) را دارد. توان هر بلندگو در این تلویزیون ۵ وات است. این تلویزیون در کنار کیفیت تصویر HD رزولوشن ۱۳۶۶ × ۷۶۸ دارد و نسبت تصویرآن ۱۶:۹ است.

تلویزون ال ای دی تی سی ال دو درگاه HDMI دارد. ابعاد تلویزیون بدون پایه۱۹x۴۳.۱۵x۷.۹۸ است و وزن آن نیز بدون پایه ۳.۸ کیلوگرم. این تلویزیون از استانداردهای صوتی Dolbyو Surroundپشتیبانی می کند. نوع صفحه نمایش این محصول تخت است.

دوو

تلویزیون ال ای دی دوو مدل DLE-32H1810 سایز 32 اینچ (قیمت حدودی: 5 میلیون و 500 هزار تومان)

 

تلویزیون ال ای دی دوو مدل DLE-32H1810 را نازنین انتخاب کرد، چون می گفت برند دوو، برند سرشناس و معتبری است. این تلویزیون با کیفیت HD رزولوشن۱۲۸۰ × ۷۲۰ و نسبت تصویر۱۶:۹ طراحی شده و سایز صفحه این تلویزیون نیز ۳۲ اینچ است. این محصول، 2 عدد درگاه HDMI دارد و توان هر بلندگوی این محصول ۸ وات است. تلویزیون ال ای دی دوو، یک درگاهUSB هم دارد و توان خروجی کلی صدا۱۶ است. به نظر می رسد نازنین انتخاب بدی برای سریال هایش نداشته چون استانداردهای صوتی این تلویزین هم  دالبی است. تلویزیون انتخابی مریم دو کاره است و می تواند در حالت نصب روی دیوار یا رومیزی استفاده شود. نوع صفحه نمایش هم از نوع تخت است.

شهاب

تلویزیون ال ای دی شهاب مدل SH401NFL سایز 32 اینچ (قیمت حدودی: 6 میلیون تومان)

انتخاب بین برندهای ایرانی پیشنهاد مادر مریم بود که می گفت احتمالا مقرون به صرفه تر هستند و در این اوضاع تحریم، شاید تعمیر و خدمات پس از فروش بهتری هم داشته باشند. بین برندهای ایرانی تلویزیون تلویزیون ال ای دی شهاب مدل SH401NFL

چشم مریم و سپهر را گرفت، توان هر بلندگوی این تلویزیون ۸ وات است و کیفیت تصویر هم از نوع HD. رزولوشن این تلویزیون ۱۲۸۰ × ۷۲۰ و نسبت تصویر۱۶:۹ است. این تلویزیون گیرنده دیجیتال و دو درگاه های HDMI هم دارد. تلویزیون ال ای دی شهاب، دارای تنظيمات مخصوص هتلHotel Mode و قابليت ضبط کانال‌های ديجيتال هم هست و دو درگاه  USBدارد. ابعاد این تلویزیون بدون پایه۷۲۰×۷۲×۴۲۷ میلی‌متر و با پایه ۷۲۰×۱۷۲×۴۴۶ میلی‌متر. توان خروجی کلی صدا در این محصول، ۱۶ وات است. کنتراست تصویر ۹۰۰:۱ روشنایی ۱۸۰ نیتس است. این تلویزیون قابلیت استفاده در حالت رومیزی را دارد و صفحه تخت است. این محصول فقط یک درگاه‌ USBدارد.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها