روزی که dj مهمانی های خانوادگی شدم!

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۱۸ دی ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 4.9 دقیقه

راهنماتو-از زمان خرید و فروش با مشقت نوارهای کاست در دهه شصت تا حالا که فلش مموری ها و هارددیسک ها میزبان آهنگ های محبوب ما شده اند، یک مشکل همیشگی، پخش موسیقی مناسب در مهمانی ها و مراسم مختلف بوده و احتمالا خواهد بود. اما این مشکل در خانواده ما کاملا حل شده است.

به گزارش راهنماتو، خیلی سریع بگویم که دست به جیب شدن من و خرید یک اسپیکر بلوتوثی با کیفیت باعث شده که در هر مهمانی در نقش موزیک پخش کن یا همان dj شناخته بشوم. البته بابت این توفیق اجباری خبری از حقوق و دستمزد نیست و ته تهش تکه ای از کیک سالگرد ازدواج یا بشقابی از شام تولد را به عنوان جایزه دریافت کنم. با این وجود ایمن اسپیکرهای بلوتوثی مزایای دیگری مانند پخش موسیقی در فضای باز را نیز دارند. در ادامه 5 اسپیکر بلوتوثی را که در بازار ایران موجود هستند و تنوع قیمت نیز دارند به شما معرفی می کنم:

اسپیکر بلوتوثی

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل لنوو مدل L01(قیمت حدودی: 240 هزار تومان)

اسپیکر بلوتوثی و قابل حمل لنوو را به عنوان یکی از ارزان ترین اسپیکرهای موجود در بازار که از برند معتبری است و قیمت مقرون به صرفه ای دارد، انتخاب کردم. این اسپیکر برای موقعیت های مختلف کاربردی است و با وزن ۵۳.۶ گرم به فروش می رسد. نوع اتصال این اسپیکر با نسخه‌ی بلوتوث۵ امکان پذیر است.

منبع انرژی این اسپیکر باتری است و ظرفیت باتری۴۰۰ میلی آمپر ساعتی است. طبیعتا با این ویژگی ها و امکانات نمی توانید انتظار این را داشته باشید که با یک اسپیکر کاملا حرفه ای مواجه باشید که فضای زیادی را پوشش می دهد. اما برای افرادی که صرفا در فضاهای کوچک به دنبال پخش موسیقی هستند، این اسپیکر کاملا مناسب و کاربردی خواهد بود.

اسپیکر تسکو

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل تسکو مدل TS 23006(قیمت حدودی: 355 هزار تومان)

ابعاد این اسپیکر ۲۰۰x۶۷x۹۰ میلی‌متر و وزن آن نیز ۴۷۵ گرم است. این اسپیکر، قابلیت پشتیبانی از کارت‌های حافظه را دارد و کابل USB – نیز دارد. توان خروجی این اسپیکر۵ وات است. حداکثر برد بلندگو برابر با ۱۰ متر است و از نسخه‌ی بلوتوث۵ پشتیبانی می کند.

این اسپیکر با باتری کار می کند و برای شارژ شدن به ۲ الی ۳ ساعت زمان نیاز دارد. وزن این اسپیکر ۴۷۵ گرم است. منبع انرژی این اسپیکر نیز باتری هایی از جنس لیتیوم یونی است و ظرفیت باتری برابر با ۱۲۰۰ میلی آمپر ساعت است. از رابط‌های این اسپیکر می توان به بلوتوث، microUSB و USB اشاره کرد. در ضمن این اسپیکر، جک ۲.۵ میلی‌متری صدا نیز دارد.

اسپیکر  مارشال

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل مارشال مدل me 1104 portable(قیمت حدودی:4 میلیون و هشتصد هزار تومان)

ابعاد این اسپیکر برابر با ۳۹۰x۱۴۰x۱۷۰ میلی‌متراست. این اسپیکر۵۰۰ گرمی، قابلیت پشتیبانی از کارت‌های حافظه را نیز دارد. توان ورودی این اسپیکر برابر با ۶ وات است و انرژی خود را از طریق باتری تامین می کند. برند مارشال از برندهای قدیمی و شناخته شده در بازار اسپیکر محسوب می شود.

این اسپیکر بلوتوثی نیز با قیمت پایینی به فروش نمی رسد اما سوابق تولید کننده و نظرات کاربرانی که از این محصول استفاده کرده اند، نشان می دهد با یک اسپیکر سطح پایین رو به رو نیستیم. اگر حاضرید حدود 5 میلیون تومان برای خرید اسپیکر بلوتوثی هزینه کنید، این شما وئ این هم اسپیکر بلوتوثی مارشال.

اسپیکر قابل حمل سونی

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل سونی مدل srs-XP700(12 میلیون و ششصد هزار تومان)

ابعاد این اسپیکر بلوتوثی ۶۹۲.۹×۳۶۶.۷×۳۱۲.۹ میلی‌متر است و وزنی برابر با۱۸۰۰۰ گرم دارد. این اسپیکر با دو نوع اتصال بی‌سیم و باسیم ارائه می شود. قطر بلندگو در این اسپیکر برابر با ۱۷۰ میلی‌متر است و می تواند تا 25 ساعت موسیقی پخش کند.

منبع انرژی این اسپیکر، باتری است و از درگاه‌ ارتباطی USBنیز پشتیبانی می کند. توان خروجی کلی صدا۲۴۵ وات است. بله، 12 میلیون تومان می تواند برای خرید اسپیکر بلوتوثی، بسیار گران قیمت به نظر برسد، با این وجود، ما درباره اسپیکر بلوتوثی برند معتبر و سرشناس سونی صحبت می کنیم که سابقه درخشانی نیز در تولید محصولات صوتی و تصویری دارد. بنابراین اگر حاضرید تا این حد برای خرید اسپیکمر بلوتوثی هزینه کنید، این اسپیکر، یک گزینه مناسب برای شما خواهد بود.

اسپیکر جی بی ال

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل جی بی ال مدل EON 618s(قیمت حدودی: 45 میلیون تومان)

وزن این اسپیکر برابر با ۳۵۰۰۰ گرم است و نوع اتصال با سیم را نیز شامل می شود. حساسیت صدای این اسپیکر برابر با ۱۳۴ دسی بل و توان خروجی برابر با ۵۰۰ وات است. از دیگر ویژگی های این اسپیکر می توان به نشانگر LED اشاره کرد.

منبع انرژی این محصول، آداپتور برق است و از هر دو سیستم عامل اندروید و ios نیز پشتیبانی می کند. این اسپیکر از برند سرشناس جی بی ال است که اساسا نیازی به معرفی در بازار اسپیکرها را ندارد.با این وجود 45 میلیون تومان رقمی بسیار بالاتر از حد انتظار برای خرید یک اسپیکر محسوب می شود و بعید است همه کاربران را به سمت خود جذب کند.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها