(تصاویر) وقتی معمار حرفه ای باشد اینگونه بهشت را روی زمین طراحی می کند!

  • راضیه میرزاحیدری راضیه میرزاحیدری
  • ۱ آذر ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.9 دقیقه

عصر ایران نوشت: این اقامتگاه در زمینی به مساحت 1000 متر مربع، مطابق با سلیقه مشتری طراحی شده است و شامل یک خانه باز و طبیعت محور است که به طور یکپارچه با محیط اطراف ادغام می شود و بهترین حالت ممکن را برای یک خانواده بزرگ که به پنج اتاق خواب و فضاهای اضافی نیاز دارند، تضمین می کند. 

خانه تپه ای سنگی آجیسای که توسط گروه معماری IDEE طراحی شده، روی زمینی با شیب ملایم قرار گرفته و مناظر پانوراما از یک دره، زمین گلف و رشته کوه تم دائو در ویتنام را ارائه می دهد.

ساخت و ساز روی این زمین به دلیل جنس خاک و شیب آن با پیچیدگی های طراحی متعددی بوده است. این اقامتگاه در زمینی به مساحت 1000 متر مربع، مطابق با سلیقه مشتری طراحی شده است و شامل یک خانه باز و طبیعت محور است که به طور یکپارچه با محیط اطراف ادغام می شود و بهترین حالت ممکن  را برای یک خانواده بزرگ که به پنج اتاق خواب و فضاهای اضافی نیاز دارند، تضمین می کند.

این طراحی منحصر به فرد، ملک را به بلوک های بالا و پایین تقسیم می کند. بلوک بالایی که به صورت استراتژیک برای دریافت حداکثری نور طبیعی و تهویه بهینه طراحی شده است، فضاهای اصلی زندگی را تشکیل می دهد.

 در همین حال، بلوک پایین به عملکردهای کمکی اختصاص یافته و دارای یک گاراژ است که به عنوان نقطه دسترسی اولیه عمل می کند. یک بلوک اختصاصی نیز بخش های پایینی و بالایی را از طریق پل فولادی به هم متصل و مهمانان را از مسیر باغ، استخر و حیاط جلویی به داخل خانه راهنمایی می کند.

تیم طراحی با الهام از تاثیر معماری سنتی ویتنامی، خانه اصلی را با استفاده از قاب فولادی، سنگ و چوب طبیعی می‌ سازد و آن را به فضاهای متقارن مجهز می سازد. قرارگیری هوشمندانه بلوک‌ های کاربردی در سطوح مرتفع، موقعیت فوق العاده زمین بسکتبال را تضمین می کند.

1

1

1

1

1

1

1

1

1

14

1

راضیه میرزاحیدری
راضیه میرزاحیدری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها