این سالاد زمستونی برای شب یلدا هم خیلی مناسبه! ترکیب گل کلم و انار معرکه‌ می‌شه!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.8 دقیقه

راهنماتو- «از هر فصلی نهایت استفاده رو ببر! حتی از خوراکیاش!»

سالاد یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها و درواقع پیش‌غذاها محسوب می‌شود. برای برخی افراد که سالاد جان و دل است! برای اینکه هر روز یک سالاد متنوع درست کنید کمی خلاقیت به خرج بدهید و خودتان به ترکیبات جدید برسید. در غیراین صورت ما برای شما پیشنهادات خوب و فوق العاده داریم!

به گزارش راهنماتو، این سالاد به نسبت بقیه سالادها از مواد اولیه کمتری برخوردار است اما هم خیلی لذیذ است و هم طعمی جدید و منحصربه فرد دارد و مهمتر از همه اینکه سرشار از مواد مغذی است! درنگ جایز نیست! برای تهیه کردنش سرعت عمل به خرج بدهید!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
گل کلم کوچک

یک عدد

انار

یک عدد

هویج

دو عدد

گردو

سه عدد

ذرت پخته یا کنسروی

3 قاشق غذاخوری

سس مایونز

2 قاشق غذاخوری

ماست

2 قاشق غذاخوری

آبلیمو

به مقدار لازم

نمک و فلفل سیاه

به میزان دلخواه

طرز تهیه:

ابتدا گل کلم را خرد کنید. گل‌های آن را به ابعاد کوچک برش بزنید تا هم راحتتر میل شود و هم سالاد شما زیباتر باشد. گل کلم‌های خرد شده را در آب سرد بریزید تا کمی بماند و بعد آنها را خوب شست‌وشو بدهید.

انار را دانه دانه کرده و کنار بگذارید.

هویج‌ها را پوست گرفته و بعد آنها را با رنده درشت خرد کنید.

گردوها هم به وسیله چاقو خرد شوند. گردو نباید به حد له شدگی ریز شود، بلکه می‌خواهیم زیر دندان آنها را حس کنیم!

گل‌کلم‌های خرد شده، انار دانه شده، ذرت پخته یا کنسروی، هویج‌های رنده شده را به همراه گردو با هم مخلوط کنید و هم بزنید. در یک کاسه ماست را با سس مایونز، آبلیمو و نمک و فلفل ترکیب کنید و به مواد سالادتان بیفزایید.

حالا وقت چه کاری است؟! خوردن سالاد؟! خیر! این سالاد را باید چند ساعت در یخچال بگذارید تا طعم‌ها در هم ادغام بشوند و گل کلم‌ها هم کمی در معاشرت با سس به نرم شدگی برسند! بعد از طی چند ساعت با عشق و لذت آن را میل کنید و از داشتن یک سالاد فوق العاده لحظاتی خوش برای خودتان و عزیزانتان بسازید.

نوش جان

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها