بازار جهانی نانوالکترونیک تا سال ۲۰۳۰ به رقم ۵۲۲٫۴ میلیارد دلار می‌رسد

  • فریبا شاه نوری فریبا شاه نوری
  • ۲ اسفند ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.2 دقیقه

ایرنا نوشت؛ بازار جهانی نانوالکترونیک تا سال ۲۰۳۰ میلادی به رقم ۵۲۲٫۴ میلیارد دلار می‌رسد که آمریکا و چین بیشترین سهم این بازار را به خود اختصاص می‌دهند.

به گزارش روز سه شنبه گروه علم و آموزش ایرنا، براساس اعلام ستاد ویژه توسعه فناوی نانو، در چشم انداز کسب و کار تغییر یافته پس از کرونا، بازار جهانی نانوالکترونیک که در سال ۲۰۲۲ حدود ۱۳۴٫۷ میلیارد دلار تخمین زده شد، پیش‌بینی می‌شود که تا سال ۲۰۳۰ به رقم ۵۲۲٫۴ میلیارد دلار آمریکا برسد که با نرخ رشد ترکیبی سالانه ۱۸٫۵ درصد در طول دوره ۲۰۲۲ تا۲۰۳۰ افزایش می یابد.

براساس این گزارش، نانولوله‌های کربنی پیش‌بینی می‌شود که نرخ رشد ترکیبی را تا سال ۲۰۳۰، ۲۰٫۸ درصدی را تجربه کند و تا پایان این دوره به ۲۰۳٫۲ میلیارد دلار برسد. با در نظر گرفتن بهبودی در حال انجام پس از همه‌گیری کرونا، رشد بخش گرافن ۱۹.۱ درصدی برای دوره ۸ ساله آینده خواهد بود.

بازار نانوالکترونیک در آمریکا در سال ۲۰۲۲ حدود ۳۹٫۴ میلیارد دلار بود. چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان، پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ به اندازه بازار پیش‌بینی شده ۸۶٫۱ میلیارد دلار آمریکا برسد که نرخ شد این کشور در حوزه نانوالکترونیک ۱۷٫۱ درصد است.

طبق این گزارش از جمله بازارهای جغرافیایی قابل توجه دیگر ژاپن و کانادا هستند که هر کدام به ترتیب ۱۷٫۱ درصد و ۱۵٫۶ درصد در دوره ۲۰۳۰-۲۰۲۲ در حوزه نانوالکترونیک رشد می کنند. پیش‌بینی می‌شود در اروپا، آلمان تقریباً ۱۳ درصد رشد ترکیبی سالانه را تجربه کند.

فریبا شاه نوری
فریبا شاه نوری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها