چند ویژگی جدید از هدست ویژن پرو اپل فاش شد

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۲ تیر ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 2.6 دقیقه

دیجیاتو نوشت؛ اپل ماه گذشته سرانجام از هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو رونمایی کرد اما هنوز جزئیات زیادی درباره این دستگاه فاش نشده است، زیرا تا سال 2024 عرضه نخواهد شد. حالا با انتشار کیت توسعه‌دهندگان سیستم عامل visionOS، اطلاعات جدیدی درباره نحوه عملکرد این پلتفرم منتشر شده است که در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

براساس اطلاعات به‌دست آمده توسط 9to5Mac، عملکرد هدست ویژن پرو اپل زمانی که کاربر با سرعت زیادی در حال حرکت باشد، محدود خواهد شد یا به‌طور کامل متوقف می‌شود. همچنین این سیستم دارای هشدارهایی است که در این شرایط به کاربران اطلاع‌رسانی می‌کند که با سرعت خطرناکی در حال حرکت هستند.

2

ویژگی دیگری که در کدهای visionOS مشاهده شده، به کاربر هشدار می‌دهد: «محتوای مجازی به‌طور موقت و تا زمانی که به سرعت مطمئنی برگردید، پنهان شده است». این سیستم احتمالاً به عنوان یک محافظ عمل می‌کند تا کاربران سعی نکنند برای مثال در هنگام رانندگی با ویژن پرو تعامل داشته باشند.

علاوه بر این، ویژن پرو احتمالاً زمانی که افراد فاصله بسیار نزدیکی با اشیاء دارند، به‌طور کلی کار نکند. در این شرایط پیام‌هایی مانند «شما به یک شیء خیلی نزدیک هستید» و «به عقب بروید» نمایش داده می‌شود. بنابراین، استفاده از هدست در محیط‌های بسیار تنگ ممکن است دشوار باشد.

حالت سفر هدست ویژن پرو

ویژگی دیگر سیستم عامل visionOS یک «حالت سفر» است که با وجود آن، کاربران می‌توانند حتی در هواپیما با دستگاه تعامل داشته باشند. در پیغام کشف شده از این سیستم عامل آمده است: «اگر در هواپیما هستید، برای ادامه استفاده از اپل ویژن برو خود باید حالت سفر را روشن نگه دارید».

2

با این حال، براساس کد visionOS، هنگام استفاده از حالت سفر ورودی‌ها محدود خواهند بود و کاربر برای کار کردن با دستگاه باید ثابت بماند.

وجود این ویژگی‌ها باعث شده تا برخی کاربران فکر کنند اپل ویژن پرو احتمالاً برای تمرینات ورزشی مناسب نباشد. اپل در کنفرانس WWDC 2023 استفاده از هدست برای انجام حرکات ورزشی با +Fitness را نشان داد که ممکن است به دلیل محدودیت‌های حرکتی آن باشد.

3

«حالت مهمان» دیگر ویژگی است که از هدست ویژن پرو فاش شده که با وجود آن، مالکان دستگاه می‌توانند بدون نیاز به احراز هویت از طریق سیستم Optic ID به دیگران اجازه دهند با دستگاه تعامل داشته باشند. البته در این حالت، داده‌های شخصی مانند عکس‌ها و رمزهای عبور مخفی خواهند شد.

هم‌اکنون با مراجعه به وب‌سایت Apple Developer می‌توانید کیت توسعه‌دهنده visionOS را دریافت کنید. از ماه آینده نیز می‌توان برای کیت توسعه‌دهنده ویژن پرو درخواست خود را ارائه کنید.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها