اهمیت استفاده از سایبان برای کولر آبی + معرفی 5 سایبان پرفروش

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۴ مرداد ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 5.6 دقیقه

راهنماتو- آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده اید که برای افزایش عمر و کارآمدتر شدن کولر آبی چه کاری می توان انجام داد؟ کولرهای آبی معمولا در پشت بام ساختمان ها قرار می گیرند و در طول روز دائما در برابر تابش نورخورشید قرار دارند. همین موضوع به مرور سبب فرسودگی کولر آبی شما خواهد شد. علاوه بر این نور مستقیم خورشید موجب می شود کولر آبی بیش از حد به خود گرما جذب کند و در نتیجه کارایی لازم را نداشته باشد. استفاده از یک سایبان مناسب برای کولر آبی، علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب و برق به افزایش راندمان و خنک کنندگی کولر آبی کمک زیادی می کند. پیش از خرید سایبان برای کولر آبی خود، لازم است به چند نکته توجه داشته باشید:

اندازه سایبان

به گزارش راهنماتو، اولین و مهمترین نکته ای که پیش از خرید سایبان کولر باید به آن توجه کنید، اندازه آن است. مطمئن شوید که اندازه سایبان انتخابی شما با کولرتان مطابقت دارد. یک سایبان کوچک نمی تواند بخوبی از کولر آبی شما در برابر آفتاب و باران محافظت کند. علاوه بر این یک سایبان بزرگ نیز فضای زیادی را اشغال می کند و ممکن است به سختی نصب شود.

نوع سایبان

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، جنس سایبان است. سایبان ها معمولا از مواد مختلفی مانند پلاستیک، پارچه های ضخیم، آلومینیوم و حصیر ساخته می شوند. شما باید سایبانی را انتخاب کنید که در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم باشد.

 مکان قرارگیری کولر آبی

در هنگام خرید سایبان، مکان قرارگیری کولرآبی خود را در نظر بگیرید. اگر کولر شما مستقیما در معرض نورخورشید قرار دارد، بهتر است به سراغ سایبان هایی با پوشش دهی کامل بروید که از ورود گرما به تمام قسمت های کولر جلوگیری می کنند.

نحوه نصب سایبان

یکی دیگر از نکاتی باید به آن توجه کنید، شیوه نصب سایبان است. از آنجایی که برخی از سایبان ها نیاز به نصب حرفه ای دارند، اگر نمی خواهید هزینه های اضافی متحمل شوید، به سراغ سایبانی بروید که خودتان بتوانید آن را نصب کنید. در حال حاضر اکثر سایبان ها به سادگی نصب می شوند. با این حال توصیه می شود سایبانی را انتخاب کنید که به آسانی نصب شود.

عایق در برابر گرما و سرما

آیا هدف شما از تهیه سایبان فقط محافظت از کولر در هوای گرم است یا می خواهید از آن در هوای سرد و بارانی نیز محافظت کنید؟ اگرچه برخی از سایبان ها طوری طراحی شده اند که در برابر سرما نیز مقاوم هستند، اما ممکن است برخی از آنها نیز فقط برای استفاده در فصول گرم سال مناسب باشند. در ادامه چند نمونه از پرفروش ترین سایبان های کولر آبی موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد:

1- سایبان کولر آبی مدل سان شید کد 600 (قیمت: 1,100,000 تومان)

این سایبان از فولاد و برزنت درجه یک که یک سازه سبک و مقاوم است، ساخته شده است و قادر است از کولر در تمام فصول سال در برابر نورآفتاب، باران و برف محافظت کند. یکی از ویژگی های جالب این محصول امکان تنظیم طول سایه به علت وجود مفصل در سازه سایبان است. همچنین در زمانی که کولر نیاز به تعمیر داشته باشد، می توان بال های سایبان را به جهت بالا جمع کرد و پس از اتمام کار به حالت اولیه برگرداند.

سایبان کولر آبی مدل سان شید کد 600

2- سایبان کولر آبی پلی یوپان مدل چنار (قیمت: 1,600,000 تومان)

این سایبان از صفحات UPVC باکیفیت، مقاوم و دارای عمر طولانی ساخته شده است. این صفحات به راحتی قابل نصب و استفاده هستند، وزن کمی دارند و به سادگی حمل می شوند. این صفحات در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت بالایی دارند و خورده و زنگ زده نمی شوند.

سایبان کولر آبی پلی یوپان مدل چنار

3- سایه بان کولر آبی مدل فول کاور فیلامنت کد 02 (قیمت: 400,000 تومان)

سایه بان کولر آبی فول کاور فیلامنت با استفاده از توری مخصوص ضد اشعه UV فیلامنت با تراکم 95% برای سقف و 80% برای دیواره ها ساخته شده است و بیشترین سایه را در سقف و سایه مناسب همراه با هواکشی مطلوب در قسمت های کناری برای کولر شما فراهم می کند. این محصول طوری طراحی شده که در هنگام نصب هیچ نیازی به سوراخ کردن و جوش کاری ندارد و نصب آن فوق العاده ساده می باشد.

سایه بان کولر آبی مدل فول کاور فیلامنت کد 02

4- سایبان کولر آبی مدل نیک‌ سا A55 (قیمت: 320,000 تومان)

سایبان نیک‌ سا با استفاده از تجربیات گذشته و تمرکز بر رفع ایرادات نمونه‌های پیشین طراحی و تولید شده است و در طراحی آن سادگی، دوام و کارایی بالا سرلوحه کار قرار گرفته است. این سایبان از جنس پلاستیک است و علاوه بر ایجاد سایه‌ی عمیق و مداوم، فشارهای جانبی نظیر باد را نیز به خوبی دفع می‌کند. چادر این سایبان از رفلکتور (بازتابگر نور) ساخته شده است و سایه ایجاد شده توسط آن خنک و مطبوع است. این سایبان علاوه بر  محافظت از کولر در برابر خرابی زودهنگام، می تواند از هدر رفت بخش عظیمی از انرژی آب و برق جلوگیری کند.

سایبان کولر آبی مدل نیک‌ سا A55

5- سایبان کولر آبی مدل صافدم (قیمت: 370,000 تومان)

جنس این محصول برخلاف سایر نمونه های موجود در بازار از پارچه است و به راحتی شسته می شود. این سایبان با برخورداری از فیلترهای نانو مانع از ورود ریزترین ذرات غبار، آلاینده ­های هوا و بوی نامطبوع به داخل کولر می شود، هیچ محدودیتی برای استفاده ندارد و بر روی تمام کولرهای آبی 4000 تا 7000 نصب می شود. این محصول با محافظت و جذب آلاینده ها، ذرات، گرد و غبار و حشرات، طول عمر موتور کولر شما را افزایش می دهد. همچنین تا 4 برابر گاز NO2 و تا 5 برابر گاز  CO را کاهش می دهد و هوایی سالم از میان دریچه های کولر به محیط وارد می کند. نصب فیلتر این سایبان بسیار آسان است و کیفیت و مقاومت بالایی دارد.

سایبان کولر آبی مدل صافدم

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها