کاربردهای جالب رینگ لایت رو می دونی؟

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۸ شهریور ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.9 دقیقه

راهنماتو- آیا تا به حال از خود پرسیده اید علت کیفیت بالا و زیبایی خیره کننده برخی از عکس ها چیست؟ اگر فکر می کنید که دلیل این امر استفاده از یک دوربین بسیار گران قیمت است، قطعا در اشتباهید. زیرا اکثر این تصاویر به کمک ابزاری به نام «رینگ لایت» گرفته شده اند.

به گزارش راهنماتو، رینگ لایت یک ابزار نورپردازی چند منظوره است که معمولا از یک لامپ فلورسنت دایره ای یا چند چراغ LED کوچک متصل به شکل یک دایره تشکیل شده است. این منابع نور دایره ای شکل با ایجاد نور تخت تصویری با سایه های نرم و نور بسیار جذاب خلق می کنند. این چراغ ها در ابتدا به منظور ایجاد روشنایی بهتر در پزشکی و دندانپزشکی مورد استفاده قرار می گرفتند. اما اکنون در زمینه های مختلفی کاربرد دارند. در ادامه با معرفی کاربردهای رینگ لایت با راهنماتو همراه باشید:

1- برجسته کردن جزئیات

طراحی و ساختار رینگ لایت آن را به ابزاری مناسب برای تاکید بر جزئیات در عکاسی و فیلمبرداری تبدیل می کند. شما می توانید دوربین خود را در وسط رینگ لایت قرار داده و بر جزئیات خاصی متمرکز شوید. این ابزار در عین حال که نور را به شکل يکنواخت از خود ساطع مي کند، نور جذابی ایجاد کرده و سایه های نامناسب را حذف می کند.

رینگ لایت


2- عکاسی ماکرو

رینگ لایت نور را به طور یکنواخت بر روی تمام قسمت های سوژه پخش می کند و به شما کمک می کند با کیفیت بهتری روی تصویر متمرکز شوید. با داشتن یک رینگ لایت می توانید بدون نیاز به ابزارهای پیچیده تصاویر بسیار باکیفیتی ثبت کنید.

رینگ لایت


3- عکاسی فلت

از رینگ لایت می توان در عکاسی فلت نیز استفاده کرد. عکاسی فلت در واقع همان عکاسی مستقیم از زاویه بالا از اشیائی است که  روی یک سطح صاف چیده شده باشند. این نوع عکاسی برای به نمایش گذاشتن اشیاء مختلف، به منظور معرفی محصول، عکاسی غذا و حتی عکاسی روزانه کاربرد دارد. عکاسی فلت با کمک رینگ لایت تصاویر بسیار باکیفیت و فوق العاده را ثبت می کند.

رینگ لایت


4- ایجاد افکت های رنگی

می توانید با استفاده از تکنیک افکت رنگی تصاویری با کیفیت رنگ عالی ایجاد کنید. برای این کار کافی است لامپ های سفید رینگ لایت را با لامپ های رنگی جایگزین کرده و یا در امتداد سطح رینگ از ژل های رنگی استفاده کنید. این کار با ایجاد جلوه های رنگی تصاویر فوق العاده ای به ثبت می رساند.

رینگ لایت


5- تولید محتوای ویدئویی

رینگ لایت ابزاری فوق العاده برای ایجاد محتوای ویدئویی در رسانه های اجتماعی مانند یوتیوب، اینستاگرام و تیک تاک است. با استفاده از رینگ لایت به عنوان تنها منبع نور می توانید یک طرح کلی از سوژه ایجاد کنید. علاوه بر این می توانید با ایجاد سایه های جذاب ظاهری دراماتیک و حرفه ای به سوژه خود بدهید.

رینگ لایت


6- استفاده در حین آرایش

نورپردازی خوب یکی از ابزارهای ضروری آرایشگران است. بدون نور مناسب آرایش شما وسط سایه ها پاک می شود و رنگ ها شدت خود را از دست می دهند. داشتن نور مناسب می تواند مهارت های استفاده از آرایش را به طرز چشمگیری بهبود ببخشد. نور مناسب به این معنی است که شما می توانید بدون نگرانی از آن سایه های مزاحم ، آرایش کامل صورت را انجام دهید. برای این کار هیچ چیز بهتر از نور طبیعی نیست. آرایش کردن در نور طبیعی کمک می کند تا آرایش شما سرزنده و کاملاً متناسب با رنگ پوستتان به نظر برسد. در صورتی که به نور طبیعی دسترسی نداشتید، می توانید از نور سفید تولید شده از طریق LED استفاده کنید. رینگ لایت قادر است این نور را تولید کنید.

رینگ لایت

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها