بهترین مکان مایکروویو در دکوراسیون آشپزخانه کوچک

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۷ دی ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 3.4 دقیقه

راهنماتو- این روزها مایکروویو به یکی از لوازم کاربردی پرطرفدار در آشپزخانه تبدیل شده است که به منظور گرم کردن غذا، یخ زدایی، کباب کردن و حتی تهیه کیک و پیتزا مورد استفاده قرار می گیرد. با وجود کاربردی بودن، مایکروویوها در آشپزخانه های کوچک فضای زیادی را اشغال می کنند و یافتن یک مکان مناسب برای قرار دادن آن اغلب اوقات مساله ای چالش برانگیز است. اگر به دنبال بهترین مکان برای قرار دادن مایکروویو خود هستید، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را مطالعه نمایید.

1- دیوار

به گزارش راهنماتو، آشپزخانه‌های کوچک فضای محدودی را در اختیار شما قرار می دهند و نصب مایکروویو بر روی دیوار در چنین شرایطی ایده خوبی است. ساده ترین روش برای نصب مایکروویو بر روی دیوار، استفاده از براکت های فلزی یا قفسه های شناور است. همچنین می توانید مایکروویو خود را بر روی قفسه های شناور نصب شده در زیر کابینت قرار دهید. اگر از مایکروویو عمدتاً برای گرم کردن مواد غذایی استفاده می کنید، می‌توانید آن را در نزدیکی یخچال قرار دهید.

مایکروویو


2- بالای فر

اگر می‌خواهید مایکروویو شما به‌طور یکپارچه با بقیه لوازم آشپزخانه تان هماهنگ شود، می‌توانید آن را در بالای فر قرار دهید. با این کار، فضای زیادی اشغال نشده و میز کار شما در موقعیت مناسبی قرار خواهد گرفت. اگر در بالای فر فضای کافی وجود ندارد، می توانید یکی از کابینت های آن را به مکان قرارگیری مایکروویو تبدیل کنید.

مایکروویو


3- زیر پیشخوان

قرار دادن مایکروویو در زیر پیشخوان ممکن است غیر متعارف به نظر برسد، اما در آشپزخانه های کوچک چیدمانی کاربردی است. اگر فضای کافی برای قرار دادن مایکروویو بر روی دیوار وجود ندارد و یا ترجیح می دهید فضای دیوار را خالی نگه دارید، می توانید مایکروویو را در زیر پیشخوان قرار دهید.

مایکروویو


4- بالای اجاق گاز

در آشپزخانه های کوچکی که بیشتر فضا با کابینت های کوچک آشپزخانه و لوازم دیگری مانند چای ساز اشغال می شود، می توانید مایکروویو را مستقیما در بالای اجاق گاز قرار دهید. این نوع چیدمان در اجاق گازهایی که دارای مجرای استخراج داخلی هستند، بهتر عمل می کند. زیرا در چنین شرایطی هیچ گونه بخاری موجب ایجاد حادثه نمی شود و شما می توانید بدون نگرانی از مسائل ایمنی از مایکروویو استفاده کنید.

مایکروویو


5- گوشه های بی استفاده

اگر روی میز کار، زیر پیشخوان و دیوار آشپزخانه شما فضای کافی را برای قرار دادن مایکروویو در اختیارتان قرار نمی دهد، می توانید از قسمت هایی از میزکار که بی استفاده هستند و در موقعیت مناسب قرار ندارند، برای قرار دادن مایکروویو استفاده کنید.

مایکروویو


6- قفسه سیار

یک جزیره قابل حمل یا قفسه سیار می تواند مکان مناسبی برای قرار دادن مایکروویو در اختیار شما قرار دهد، به خصوص در آشپزخانه هایی که فضای دیوار و پیشخوان آنها محدود است. این نوع چیدمان، راه حلی انعطاف‌پذیر برای جابجایی مایکروویو را در صورت لزوم ارائه می دهد. در چنین شرایطی از ثابت بودن و ایمنی محل قرار گیری مایکروویو اطمینان حاصل کنید.

مایکروویو

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها