خوشبوترین عطرهای زنانه با رایحه دلنشین چوب

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۳ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.7 دقیقه

راهنماتو- رایحه چوبی یکی از محبوب ترین رایحه های عطری است که غالبا رایحه مواد چوبی مختلف مانند درختان، ریشه‌ها، رزین‌ها، خزه‌ها، برگ ها و علف ها را منعکس می کند. این نوع رایحه ها ماندگاری بسیار بالایی دارند و معمولا با نت های مرکبات، گل ها و ادویه جات ترکیب می شوند. رایحه های چوبی اغلب گرم و تلخ بوده و برای استفاده در فصول سرد سال مناسب هستند.

به گزارش راهنماتو، رایحه های چوبی معمولا برای آقایان جذاب ترند، اما در سال های اخیر در میان خانم ها نیز طرفداران زیادی پیدا کرده اند. عطرهای چوبی زنانه با ترکیب رایحه های خاکی، گرم و صمغی و خلق رایحه های دلربا پیچیدگی و جذابیت زنانه را تداعی می کنند و تاثیری ماندگار از خود بر جای می گذارند. امروز قصد داریم به معرفی چند نمونه از خوشبوترین عطرهای چوبی زنانه بپردازیم.

1- عطر بایردو جیپسی واتر، 100 میلی لیتر (قیمت: 14,000,000 تومان)

عطر بایردو جیپسی واتر یک عطر زنانه، مردانه مسحورکننده و خنک است که جذابیت رام نشده سبک زندگی عشایری را به یاد ما می آورد. این عطر با الهام از روح بوهمیایی، شما را با ترکیبی هماهنگ از نت های نفیس خود به سفری احساسی می برد و در ساخت آن از اسانس ترنج، لیمو ترش، فلفل، سرو کوهی به عنوان نت اولیه، اسانس ریشه زنبق، درخت کاج و روایح دودی به عنوان اسانس میانی و اسانس کهربا، وانیل و ریشه زنبق به عنوان اسانس پایانی استفاده شده است.

عطر


2- عطر جو مالون وود سیج اند سی سالت، 100 میلی لیتر (قیمت: 8,000,000 تومان)

عطر جو مالون وود سیج اند سی سالت عطری ملایم، خنک و منحصربه فرد است که در سال 2014 به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. این عطر زنانه، مردانه جوهره دریا را با ترکیبی از دانه های آمبرت، نمک دریایی و مریم گلی به تصویر می کشد و پایه چوبی آن از چوب گایاک و جلبک قرمز تشکیل شده است که حس و حال ساحل را تداعی می کند. این عطر برای استفاده روزانه در بهار و تابستان مناسب است.

عطر


3- عطر شنل کوکو مادمازل، 100 میلی لیتر (قیمت: 9,000,000 تومان)

عطر شنل کوکو مادمازل یک عطر کلاسیک و جاودانه با رایحه ای ملایم و شیرین است که در سال 2001 به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. با قاطعیت می توان گفت این عطر زنانه محبوب در ردیف چند عطر برتر جهان جا دارد و طرفدارانش آن را نمونه ای واقعی از یک عطر بسیار استثنائی و خوشبو با ماندگاری رویایی می دانند. این عطر از ترکیب از روایح پرتقال سیسیلی، ترنج کالابریایی، گل رز و یاس تشکیل شده است و پایه های چوبی آن نیز دارای آکوردهایی از نعناع هندی، وتیور و مشک سفید است.

عطر


4- عطر ادکلن گرلن شالیمار ادو پرفیوم، 90 میلی لیتر ( 8,600,000 تومان)

شالیمار یکی از قدیمی ترین عطرهای برند پرطرفدار  گرلن است که در سال 1925 معرفی شد و پس از گذشت یک قرن هنوز هم پرطرفدار است. با اسپری کردن این عطر زنانه بر روی نبض در ابتدا رایحه ترنج ،نارنگی ماندارین، لیمو ترش، سدر و مرکبات به مشام می رسد. پس از مدتی بوی رز، نعناع هندی ،خس خس ،زنبق و یاس جای نت های آغازین را می گیرد و در نهایت رایحه ماندگار دانه تونکا، مشک، وانیل، چوب صندل سفید، چرم، مشک زباد، روایح دودی و اوپوپوناکس در فضا پراکنده می شود. این عطر شیرین و گرم برای استفاده در فصول سرد سال مناسب است.

عطر


5- دیور میس دیور ادو پرفیوم، 100 میلی لیتر (قیمت: 10,500,000 تومان)

ادو پرفیوم دیور میس دیور یک عطر شیک و مدرن زنانه است که در سال 2017 به بازار عطر و ادکلن معرفی شد. این عطر سرشتی گل‌فام و شیک دارد و بیش از همه بر نت‌های گل رز یعنی رز داماسنا و رز سنتیفولیا یا صدپر کشت‌شده در سرزمین گراس فرانسه تاکید می‌کند. دیگر قسمت‌های آن را نیز ترکیبی از روایح لیموترش، نارنگی ماندارین، فلفل صورتی، اقاقیا، نعناع هندی و چوب صندل تشکیل می دهند. این عطر گرم برای استفاده در فصول سرد سال مناسب است.

عطر


6- عطر ادکلن ویکتور اند رولف فلاور بمب زنانه، 100 میلی لیتر (قیمت: 6,500,000 تومان)

عطر ادکلن ویکتور اند رولف فلاور بمب یک عطر گلی کهربایی زنانه است که در سال 2005 به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. این عطر شرقی به دلیل دارا بودن رایحه چندین گل خوش‌بو از جمله گل های یاس، فریزیا و گل رز رایحه فوق‌العاده زنانه، لذیذ و شیک را پراکنده می کند. گرما و دلنشینی آن نیز از رایحه چوبی نعناع هندی و وانیل ناشی می شود. این عطر گرم و شیرین برای استفاده در فصول سرد سال مناسب است.

عطر

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها