6 عطر دل انگیز کهربایی برای خانم ها و آقایان باسلیقه

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 4.6 دقیقه

راهنماتو- اگر به کلکسیون عطرهای خود توجه کنید، به احتمال زیاد متوجه یک نت خواهید شد: کهربا؛ رایحه ای گرم و سرمست کننده که جای عطری با یک نت، رایحه‌ای آرامبخش از چند ماده اصلی مانند وانیل، لبدانوم و نعناع هندی را منتشر می کند. توصیف بوی کهربا آسان نیست، کهربا ترکیبی از روایح گرم، شیرین، تند و پودری است و در ساخت عطرهای شرقی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه با معرفی خوشبوترین عطرهای زنانه و مردانه کهربایی با راهنماتو همراه باشید:

1- گرلن هبیت روژ ادو پرفیوم، 100 میلی لیتر (قیمت: 6,300,000 تومان)

به گزارش راهنماتو، گرلن هبیت روژ ادو پرفیوم یکی از بهترین عطرهای نوستالژیک کهربایی مردانه برای دوستداران رایحه های شیرین و پودری است که در سال 2003 به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. با اسپری کردن این عطر بر روی نبض در ابتدا رایحه ترنج، اقاقیای برزیلی، پرتقال، لیمو ترش، ریحان ، نارنگی و لیمو ترش سبز به مشام می رسد. پس از مدتی رایحه رز، نعناع هندی، سدر، چوب صندل سفید، میخک صدپر، یاس و دارچین جای نت های اولیه را می گیرند و در نهایت بوی ماندگار ترنج، لوبان، وانیل، خزه درخت بلوط، چرم و لابدانیوم به مشام می رسد. این عطر گرم برای استفاده در بهار، پاییز و زمستان مناسب است.

عطر


2- عطر ادکلن باکارات رژ قرمز (پرفیوم اکسریت) ، 70 میلی لیتر (قیمت: 25,000,000 تومان)

عطر باکارات رژ قرمز یک عطر شرقی گلی مردانه و زنانه است که در سال 2107 توسط عطرساز فرانسوی  فرانسیس کورکجان به بازار عطر و ادکلن معرفی شد. این عطر نسخه جدید عطر باکارات رژ 540 است که در سال 2015 معرفی شده بود. این عطر رایحه ای با ساختار بسیار غلیظ و متراکم گل‌فام، چوبی و کهربایی دارد و نت های اولیه زعفران و بادام، نت میانی یاس و سدر و نت های پایانی دانه توکا، مشک و عنبر سائل در آن به کار رفته اند. این عطر گران قیمت و لاکچری برای استفاده در فصول سرد سال مناسب است.

عطر


3- انادر 13 ادو پرفیوم زنانه و مردانه له لابو، 100 میلی لیتر (قیمت: 25,000,000 تومان)

ادو پرفیوم زنانه و مردانه له لابو یک عطر جذاب، اغواکننده و ملایم است که توسط عطرساز برجسته ناتالی لارسن در سال 2010 به بازار عطر و ادکلن عرضه شد. در طراحی این عطر کهربایی، چوبی از اسانس مشک، گل ختی، عنبر، گلابی، ترکیب ایزو ای سوپر و آمیل سالیسیلات استفاده شده است و برای استفاده در تمام فصول سال مناسب است.

عطر


4- عطر ادکلن تام فورد نرولی پورتوفینو، 100 میلی لیتر (قیمت: 19,000,000 تومان)

 عطر ادکلن تام فورد نرولی پورتوفینو یک عطر لوکس و خاص مردانه و زنانه است که در سال 2011 به بازار عطر و ادکلن معرفی شد. رایحه این عطر خنک از حس و حال آب شفاف، سرسبزی و ساختمان‌های رنگارنگ منطقه متفاوت پورتوفینو ایتالیا الهام گرفته شده است و از جمله نت های مهم آن می توان به نت اولیه گل تلفونی، اسطوخودوس، لیمو، ماندارین، ترنج، پرتقال تلخ، رزماری، نت میانی گل پیتوس، بهار نارنج، یاس، شکوفه پرتقال آفریقایی و نت های پایانی گیاه آنجلیکا، عنبر، مشک و کهربا اشاره کرد. این عطر برای استفاده در فصول بهار و تابستان مناسب است.

عطر


5- عطر ادکلن الین موگلر زنانه، 90 میلی لیتر (قیمت: 7,500,000 تومان)

عطر ادکلن الین موگلر عطری است گرم و ملایم که در سال 2005 معرفی شد. این عطر رایحه ای شگفت انگیز، اکسیری جادویی و پراکندگی فوق العاده ای دارد و بهترین انتخاب برای استفاده در شب های سرد زمستانی و مهمانی های مهم و رسمی است. این عطر با بوی گل آغاز شده و با عبور از نت های چوبی رایحه گرم کهربا را تداعی می کند. پس از مدتی بوی نت های چوبی به مشام می رسد.

عطر


6- عطر و ادکلن زنانه جورجیو بورلی هیلز رد، 90 میلی لیتر (قیمت: 2,000,000 تومان)

عطر و ادکلن زنانه جورجیو بورلی هیلز رد یک عطر گرم و شیرین است که در سال 1989 به بازار عطر و ادکلن معرفی شد. نت آغازین این عطر با رایحه برگاموت، اسمانتوس، یلانگ یلانگ، شکوفه پرتقال، هلو، انگور فرنگی سیاه، سنبل، آلدهید و گیلاس آغاز می شود. پس از مدتی رایحه میخک صدپر، یاس، رز، رزماری، یاسمن، مریم، زنبق، گل برف و لایچی جای نت های اولیه را می گیرد و در نهایت بوی نعناع هندی، گلسنگ، عنبر کهربایی، سرو، چوب صندل، خس خس، کندر هندی، لوبیا تونکا و وانیل به مشام می رسد. این عطر برای استفاده در فصول سرد سال مناسب است.

عطر

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها