این بازیهای پازلی رو حتما با کسی بازی کنین که روتون باهاشون بازه

  • فؤاد رحیمی فؤاد رحیمی
  • ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 6.8 دقیقه

راهنماتو-بازیهای ویدیویی بهترین حس و حالشون رو وقتی دارن که یه عده دوست دور هم جمع بشن و سعی کنن به کمک هم اون بازی رو انجام بدن، ولی خب بسته به سلیقه هر کسی، بازیهایی هستن که معمولا اون روی رقابتی دوستاتون رو بیدار میکنن و بعد یه مدتی به جای اینکه بازی یه تفریح خوبی برای همه باشه به جایی برای کل‌کل جدی و وقایع بعدش منتهی میشه. از بین این بازی‌های چندنفره یه سری بازی هستن که صرفا دنبال مفهوم همکاری هستن و میخوان که با پازل‌های مختلف دوستی‌هایی رو ایجاد و چه بسا به مرحله بعد ببرن.

به گزارش راهنماتو، بازیهای پازل‌دار همکاری خیلی خوبی رو تو این موقعیت میتونین ایجاد کنن. بعضی از این بازیها واقعاً بر ارتباط میان بازیکنان تمرکز دارن، ولی دیگران فقط لازمه یکی از بازیکنا لمس کردنها رو کنترل کنه که میشه تنها هم حل کرد. بازیهای پازل همکاری واقعاً هر رابطهای رو تست میکنن، ساختار طنز و سختیهای بازی باعث میشه بازیکنا همزمان بخندن و هم بعدش یه نفس راحت بکشن. با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به بهترین بازی‌های پازلی که دوستی‌هارو قوی‌تر میکنن بندازیم.

9-Ibb & Obb

best-puzzle-games-to-play-with-your-friends

فقط لازمه دسته یکی رو بگیرین و به عنوان بازیکن دوم تو بازی Ibb & Obb بیارین. این بازی یه بازی آنلاین همکاری دونفره ساختهشده توسط Sparpweedئه. تو Ibb & Obb، شما کنترل Ibb و Obb رو دارید، دو لیوان کوچولو با پاها، که هر کدوم وقتی دیگه گرانش رو به شکل متفاوتی میبینن.

Ibb & Obb به سادگی شروع میشه، ولی با رشد چالشها، اون هیجان و سختی هم بیشتر میشه. وقتی بازیکنا از مناطق مخفی عبور میکنن، باید دقت کنن. Ibb & Obb برای پلتفرمهای مختلف موجوده، از جمله ویندوز، پلیاستیشن و سوئیچ.

8-Curious Cases

best-puzzle-games-to-play-with-your-friends

Curious Cases یه بازی دیگه از OnSkull Gamesه و سبک اتاق فراری اونها رو ادامه میده. این بار، بازیکنا خودشون رو دستیارهای کارآگاهی میبینن که پروندههای جالبی رو حل میکنن که هیچ کارآگاه دیگهای نتونسته حل کنه. مثل سایر بازیهای OnSkull، Curious Cases میتونه تنها یا با حداکثر شش نفر بازی بشه و شامل حالت مقابلهای هم هست. طرفداران جنایت و بازیهای کارآگاهی باید یه سری به Curious Cases بزنن.

پازلهای Curious Cases چالشی هستن ولی دور از اینکه غیر ممکن برای حلشون باشه، بنابراین برای بازیکنای عادی پازل مناسبان. مثل سایر بازیهای OnSkull، Curious Cases برای دسکتاپ و VR موجوده، همچنین برای نینتندو سوئیچ.

7-Human: Fall Flat

best-puzzle-games-to-play-with-your-friends

دوستانه از دست بیفتید تو این بازی پازلی خوشمزه که میتونه به تنهایی یا با حداکثر هشت نفر بازی بشه. تو Human: Fall Flat، همکاری باعث میشه که انجام کار رو به نتیجه برسونید. پازلها اغلب چند راهحلی هستن و بازیکنا با ایدههای متفاوت به راهحل مشکلات بازی میرسن.

خنده تقریباً تضمین شدهس وقتی که شروع به رفتن به سفری میکنید برای اینکه هر کاراکتر به دلخواهتون عمل کنه، چون کاراکترها در برخی اوقات احساس میکنن که استخوان ندارن. حل کردن پازلها در Human: Fall Flat جذابه و باعث میشه بازیکنا خلاق باشن.

6-Unravel Two

best-puzzle-games-to-play-with-your-friends

یونراول دو از اون چیزیه که بیشتر مردم فکر میکنن وقتی میشنون که بازی همکاری میشنون، متفاوته، چون فقط برای بازی محلی یا تکنفرهه، و بازیکنا آنلاین نمیتونن از ویژگی Share Play پلیاستیشن استفاده کنن. ساخته شده توسط استودیوی سوئدی Coldwood Interactive، بازی Unravel Two الهام گرفته شده از مکانهای واقعی اسکاندیناوی.

یونراول دو داستان بیشتری نسبت به بازیهای پازل معمولی داره و بر روی امیدواری تمرکز داره زمانی که با چالشها و عدم قطعیت مواجه میشه. یونراول دو بر روی ویندوز، پلیاستیشن، ایکسباکس و سوئیچ در دسترسه.

5-Trine: Enchanted Edition

best-puzzle-games-to-play-with-your-friends

تراین: نسخه جادویی اولین بازی در یک سری چهار قسمتی از Frozenbyte است که همهشون بسیار پیشنهاد میشن. تراین نه تنها دنیای زیبایی با الهام از دوران قرون وسطایی داره، بلکه دارای پازلهای فیزیکی جذابی هم هست که بر همکاری بین سه شخصیت قابل بازی اعتماد دارن.

میتونید سری تراین رو تنها یا با حداکثر سه بازیکن بازی کنید، و این امکان وجود داره که بین شخصیتها جابجا بشید اگه نیاز به مهارتهای دیگهای برای حل پازل داشته باشید. چون همکاری تو تراین خیلی مهمه، خیلی راحت میشه عصبی شد وقتی جادوگر تیم باکسها رو درست نمیکنه واقعاً نیازهون بودن!

4-Escape Simulator

best-puzzle-games-to-play-with-your-friends

شبیهسازی فرار یک بازی پازل اول شخص توسط استودیوی Pine Studio است. برای فرار، نیاز به یک چشم دقیق دارید که بتونید همه اجناس مخفی رو پیدا کنید. میتونید تنها یا آنلاین با یک شریک یا دوست بازی کنید، اما Pine Studio توصیه میکنه که ۲-۳ نفر از بازیکنا استفاده کنن. بازی شبیهسازی فرار تمامی مهارتها و دیدگاههای منحصر به فرد شما رو تست میکنه تا بتونید از تمامی اتاقها رو که توسط اپراتورهای اتاق فرار واقعی طراحی شدهاند، فرار کنید. پازلها تعاملی هستند و اگه بازیکنا توی کارایی برای انجام کار به سراغ اجناس دیگه نرن، جامعه ورکشاپ استیم پازلهای جدیدی برای همه به اشتراک میگذاره، که باعث میشه بازی شبیهسازی فرار خیلی قابل بازی میشه.

3-Tick Tock: A Tale For Two

best-puzzle-games-to-play-with-your-friends

تیک تاک: داستانی برای دو نفر از سایر بازیهای پازل همکاری متفاوته. نمیشه تنها بازیش کرد، ولی به اتصال آنلاین به هم نیاز نداره. همهچیزی که لازمه اینه که دو بازیکن یک کپی از بازی رو داشته باشند. حتی نیاز نیست که توی یک پلتفرم باشید. همه بازیکنا فقط نیاز دارن با هم حرف بزنن.

یک بازیکن میتونه تیک تاک: داستانی برای دو نفر رو روی یک آیپد و دیگری روی یک لپتاپ بازی کنه، تا زمانی که بتونن با هم حرف بزنن. هر بازیکن دیدگاه متفاوتی داره و پازلها بدون صحبت کردن با هم حل نمیشن. زمان توی دنیای ترسناک و خوشمزه تیک تاک: داستانی برای دو نفر به موقعیت میرسه.

2-Portal 2

best-puzzle-games-to-play-with-your-friends

سری بازیهای پورتال یکی از بهترین و جذابترین بازیهای پازل قرن بیست و یکم رو در اختیار داره. خوشبختانه، پورتال ۲ یک حالت همکاری فوقالعاده داره. با فیزیک پیشرفته و چالشهای هر چه دشوارتری که نیاز به زمانبندی دقیق و هماهنگی با هم دارند، پورتال ۲ هنوزم یکی از بهترین بازیهای چند نفره پازله. نسخه دونفره پورتال ۲ یک کمپین جداگانه داره که کاملاً از حالت تکنفره متفاوته، پس حتی اگر تو تنهایی بازی کردی، تجربه بازی با دوستت از بین نمیره. پورتال ۲ تجربهای از نوع همکاریه که هیچ گیمر پازلی نباید ازش عقب بمونه.

1-We Were Here

best-puzzle-games-to-play-with-your-friends

"ما اینجا بودیم" اولین بازی در یک سری چهار بازیه که خیلی به ارتباط بین دو بازیکن وابسته است. تو این بازی اول، که رایگانه در Steam، دو نفر داخل یک قلعه متروکه قرار میگیرن و تنها ابزاری که دستشونه، یه واکیتاکیه که باهم ارتباط داشته باشن. وقتی که بازیکنا تو قلعه حرکت میکنن، "ما اینجا بودیم" به قوت هر رابطه آزمایش میکنه، چون هر بازیکن راهنماییهایی برای حل پازلهای دیگه داره ولی خودش نه. فقط زمان خواهد نشون داد که کدوم بازیکن تونسته باشه به این عنوان "بدترین دوست تا ابد" برسه.

 

فؤاد رحیمی
فؤاد رحیمی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

ریاست جمهوری بعدی ایران یک ساله خواهد بود یا چهار ساله؟
دانستنی ها

ریاست جمهوری بعدی ایران یک ساله خواهد بود یا چهار ساله؟

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .1 دقیقه
طرز تهیه املت لوبیا شاپوری، صبحانه خوشمزه گیلانی
آشپزی

طرز تهیه املت لوبیا شاپوری، صبحانه خوشمزه گیلانی

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 3.1 دقیقه
 چرا برخی سرطان‌ها بعد از درمان عود می‌کنند؟
دانستنی ها

چرا برخی سرطان‌ها بعد از درمان عود می‌کنند؟

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 2.4 دقیقه
اسامی شهدای خلبان و فنی هلیکوپتر حامل رئیس جمهور
اخبار

اسامی شهدای خلبان و فنی هلیکوپتر حامل رئیس جمهور

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .3 دقیقه
ژست جالب یک موتورسوار در میان سیل وایرال شد
اخبار

ژست جالب یک موتورسوار در میان سیل وایرال شد

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .5 دقیقه
بورس تعطیل شد
اخبار

بورس تعطیل شد

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .2 دقیقه