از سالن پذیرایی تا سرویس بهداشتی؛ راهنمای انتخاب کاغذدیواری

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۲۶ فروردین ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 6.6 دقیقه

راهنماتو- شاید باور نکنید ولی حضور کاغذ دیوار در بخش‌های متفاوت می‌تواند تاثیر متنوعی داشته باشد. این به انتخاب، سلیقه و حس بخش مورد نظر شما بستگی دارد.

 اما، بهتر است سبک‌های متفاوت کاغذدیواری‌ها را بشناسیم، در حالی که پیش‌تر متوجه شده‌ایم که سبک آن بخش از خانه ما چه سبکی از معماری است. این مساله به نیاز شما هم بستگی دارد. باید بدانید که دوست دارید از آن بخش از خانه‌تان چه حس‌وحالی داشته باشد!

فرض کنید که اتاق خواب شما کاغذ دیواری‌هایی به رنگ آبی آسمانی یا سفید/مشکی داشته باشد! شما قطعا راحت‌تر می‌خوابید. در ادامه راهنماتو به شما خواهد گفت که کدام نوع کاغذدیواری برای کدام بخش از خانه شما مناسب‌تر است.

مناسب‌ترین دیوار برای نصب کاغذدیواری

1

به گزارش راهنماتو، نصب کاغذدیواری بر دیواری که پیرامون یا پشت یک پنجره است، جلوه‌ای خاص ایجاد می‌کند. بعلاوه، دیواری که دوست دارید برجسته‌تر بنظر برسد، با کاغذدیواری‌هایی متفاوت و خاص از سایر دیوارها متمایز خواهد شد. به عنوان مثال دیوار پشت کنسول.

انواع دیوار برای نصب کاغذ دیواری

1

به طور کلی در معماری خانه‌ها دو نوع دیوار داریم. اول، دیوارهایی صاف و دوم دیوارهایی ناهموار. دیوارهای صاف بهترین نوع دیوارها برای نصب کاغذ دیواری هستند. به همین دلیل است که پیش از نصب کاغذ دیواری، گچ‌های ریخته از دیوار و حفره‌ها را با بتونه پر می‌کنند. اما، گاهی می‌خواهیم دیوارهای ناهموار و دارای عیب را با کاغذ دیواری بپوشانیم. برای این منظور بهتر است علت بادکردگی گچ دیوار را متوجه، سپس آن را برطرف کنیم تا کاغذ دیواری پس از مدتی کوتاه دچار آسیب و فرسودگی نشود. بعلاوه، اگر دیوارهای معماری خانه ما دارای انحناهایی زیبایی‌شناسانه و خاص است، برای نصب کاغذ دیواری باید دقت بیشتری به خرج دهیم.

چرا باید از کاغذدیواری استفاده کنیم؟

1

دکوراسیون داخلی خانه یک جز جداناپذیر از طراحی داخلی خانه است. ما در قبال آن مسئولیم و باید سلیقه شخصی خود را به آن تزریق کنیم. دلیل این مساله نیز روندهای جدید دکوراسیون داخلی منزل به خصوص در سال 2024 است که برسلیقه شخصی افراد تکیه زده است. در میان عناصر متفاوت طراحی داخلی منزل، کاغذ دیواری‌ها عناصر مهمی هستند. آن‌ها می‌توانند حین زیبایی بخشی به خانه شما، آن را متفاوت و منطبق بر سلیقه ما کنند. (دیوارهای سفید داخل هر خانه‌ای پیدا می‌شود، اما طرح کاغذ دیواری خانه من شبیه به تمام دیوارهای خانه‌های دیگر نیست!)

انواع کاغذ دیواری‌ها بر اساس شکل

1

به طور کلی ما بر اساس طرح و شکل کاغذ دیواری‌ها می‌توانیم آن‌ها را دسته‌بندی کنیم. این دسته‌بندی می‌تواند به ما کمک کند تا حین انتخاب آن، طرحش را با سبک دکوراسیون داخلی خانه‌مان تطبیق دهیم. دسته‌بندی کاغذ دیواری‌ها بر اساس شکل گلدار، تروپیکال، متالیک، چاپ دستی، شلوغ، رترو، سلطنتی، کیهانی، انتزاعی و بافت‌دار هستند که هر یک متناسب با سبکی خاص از دکوراسیون داخلی منزل است.

کاغذ دیواری مناسب اتاق خواب

1

اگر کاغذ دیواری مناسبی برای اتاق خواب خود انتخاب کنید، از این بخش از خانه خود احساس امنیت و آرامش بیشتری خواهید گرفت. این مساله باعث می‌شود که راحت‌تر بخوابید، برای بیرون رفتن با آرامش بیشتری حاضر شوید و حتی دلبستگی خاصی برای الهام گرفتن در زندگی از آن به دست آورید.

حال برای انتخاب یک کاغذ دیوار مناسب، ابتدا باید به روحیات خود نگاه کنید و بعد به سبک اتاق خوابیتان در دکوراسیون داخلی. اگر اتاقی پرجنب‌وجوش دوس داشته باشید یا یک اتاق آرام، کاغذ دیواری به شما کمک خواهد کرد. اما بهترین نوع کاغذ دیواری‌ها برای اتاق خواب، کاغذدیواری‌های گلدار کلاسیک، سیاه و سفید، تروپیکال یا الهام گرفته شده از طبیعت، طرح‌های ساحلی و انتزاعی هستند.

کاغذ دیواری مناسب اتاق غذاخوری

1

علی‌رغم بسیاری از بخش‌های خانه که در آن به آرامش نیاز داریم، اتاق غذاخوری یا محلی که در آن میز نهارخوری‌تان را قرار داده‌اید باید سرزنده و پرجنب‌وجوش باشد تا احساس گرما و صمیمیت را القا کند. به همین دلیل است که این بخش از خانه می‌تواند یک نقطه مرکزی برای جلب کردن نظر تمامی افرادی باشد که در آن خانه زندگی می‌کنند یا مهمان هستند. بنابراین حین انتخاب کاغذدیواری مناسب برای اتاق غذاخوری باید به شادابی طرح آن دقت داشته باشیم.

در این میان کاغذ دیواری‌های گلدار، متالیک (به خصوص برای فضاهایی که از سبک مدرن پیروی می‌کنند)، کلاسیک الگانس (به خصوص اگر سبک اتاق غذاخوری شما کلاسیک یا نئوکلاسیک است) و کاغذ دیواری‌های چاپ دستی مناسب‌ترین کاغذ دیواری‌ها برای اتاق غذاخوری هستند.

کاغذ دیواری مناسب برای سرویس بهداشتی

1

برخی از بخش‌های سرویس بهداشتی، به خصوص بخش ورودی آن، نیاز به برجستگی بیشتری نسبت به سایر بخش‌های آن دارد. برای این منظور می‌توانیم از کاغذ دیواری‌های ضدآب استفاده کنیم تا جلوه‌ای خاص به آن ببخشیم. فراموش نکنید که سرویس بهداشتی محلی برای فراغت شما و یک حریم خصوصی است که باید با آن ارتباط خوبی برقرار کنید. پس کاغذدیواری مناسب آن را پیدا کنید تا احساس مثبت لازم را از آن دریافت کنید.

بهترین نوع کاغذدیواری برای سرویس بهداشتی کاغذ دیواری‌هایی با خطوط عمودی، کاغذ دیواری‌های طرح مراکشی و انتزاعی هستند.

کاغذ دیواری مناسب برای آشپزخانه

1

آشپزخانه یکی دیگر از آن بخش‌های خانه است که باید زندگی در آن جریان داشته باشد. برای این منظور ممکن است از اکسسوری‌ها، لوازم و عناصر متفاوتی استفاده کرده باشیم، اما بدون شک کاغذ دیواری یکی از بهترین عناصر برای فردیت بخشیدن به آشپزخانه است. به خصوص اگر بخواهید مبلغ کمتری هزینه کنید (نسبت به کاشی، کاغذدیواری‌ها بسیار ارزان‌تر هستند.)

در این میان با توجه به اینکه آشپزخانه شما چه سبکی داشته باشد و بخواهد چه روحیه‌ای را منتقل کند، می‌تواند کاغذدیواری‌هایی مثل طرح چاپ دستی، رترو یا وینتیج برای سبک‌های مثل شابی شیک یا حتی کلاسیک، کاغذ دیواری طرح سنگ به خصوص مرمر برای هر نوع سبک از آشپزخانه به خصوص مدرن و کاغذ دیواری سه بعدی با طرح‌های متفاوت داشته باشد.

کاغذ دیواری مناسب برای سالن پذیرایی

1

سالن پذیرایی در خانه، یکی از آن بخش‌هایی است که حتما پیش از هرچیز باید سبک منسجمی برای آن در نظر بگیریم. مبلمانی که برای سالن پذیرایی در نظر گرفته‌ایم می‌توانند یکی از مهم‌ترین عناصر در دکوراسیون آن باشند که سبکش را به ما نشان می‌دهند. بعلاوه، سالن پذیرایی محلی جلوی چشم است که بسیاری از لوازم زیبا و حتی کاربردی خود را داخل آن قرار داده‌ایم. پس باید کاغذ دیواری‌ای انتخاب کنیم که به این سبک خاص، معنای بیشتری ببخشد.

با توجه به سبکی که سالن پذیرایی خانه شما دارد کاغذدیواری‌هایی مثل طرح آجری کلاسیک، فانتزی گلدار، رترو، سلطنتی، بافت‌دار و شلوغ می‌توانند مناسب باشند. اگر می‌خواهید بخشی از سالن پذیرایی را با تعدادی اکسسوری منحصر به فرد از سایر بخش‌ها جدا کنید، از یک کاغذ دیواری خاص با طرحی شلوغ یا رترو استفاده کنید تا معجزه آن را با چشم‌های خودتان ببینید.

 

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها

نخستین تصمیمی که محمد مخبر، جانشین رئیسی گرفت
اخبار

نخستین تصمیمی که محمد مخبر، جانشین رئیسی گرفت

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .8 دقیقه
فیلم| اولین جلسه هیات دولت پس از شهادت آیت‌الله رئیسی
ویدئو

فیلم| اولین جلسه هیات دولت پس از شهادت آیت‌الله رئیسی

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .2 دقیقه
با این 8نکته اعتمادبه‌نفس‌تان را یک‌شبه تقویت کنید
دانستنی ها

با این 8نکته اعتمادبه‌نفس‌تان را یک‌شبه تقویت کنید

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : 5.6 دقیقه
 مالیات این خانه‌های خالی ۱۲ برابر می‌شود
اخبار

مالیات این خانه‌های خالی ۱۲ برابر می‌شود

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .8 دقیقه
علی باقری سرپرست وزارت خارجه شد
اخبار

علی باقری سرپرست وزارت خارجه شد

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .8 دقیقه
 پیکر شهدای خدمت فردا به مشهد می‌رود
اخبار

پیکر شهدای خدمت فردا به مشهد می‌رود

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ زمان مطالعه : .2 دقیقه