این شیرینی با یه تخم مرغ و بدون خمیر مایه درست می‌شه! باور می‌کنی؟!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.5 دقیقه

راهنماتو- «شیرینی‌ای که با یه تابه و روغن درست بشه آخه کاری داره؟! پس سریع درستش کن! تنبلی بسه!»

روزهای طولانی و بلند بهار و تابستان کم کم زندگی ما را در بر می‌گیرند. روزهایی که هرچقدر خوراکی بخورید انگار هنوز زمان زیادی تا خواب مانده است! پس چه بهتر که خودتان در این تهیه کردن خوراکی‌ها دستی داشته باشید تا هم وقت بگذرد، هم لذتش را ببرید، هم درست کردن یک شیرینی خانگی سلامت شما را تضمین خواهد کرد. اگر فرزند یا فرزندانی دارید آنها را هم به کار بگیرید و فضای شادی در منزل ایجاد کرده و در پایان با یک فنجان چای خوشحالی را با خستگی جایگزین کنید!

به گزارش راهنماتو، این شیرینی به سرعت حاضر می‌شود. کار خاصی ندارد اما طعم بسیار خاصی دارد! مواد عجیب و غریب و لوازم دور از دسترسی هم نمی‌خواهد.

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
تخم مرغ

یک عدد

وانیل

یک قاشق چای خوری

ماست

¾ پیمانه

رنده پوست لیمو

یک قاشق چای خوری

نمک

کمی

شکر

2 قاشق غذاخوری

روغن مایع

2 قاشق غذاخوری

آرد

2 پیمانه و 3 قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر

2 قاشق چای خوری

طرز تهیه:

همانطور که ملاحظه کردید نه از خمیر مایه خبری است نه اینکه باید زمانی را برای استراحت خمیر وقت بگذارید. سریع آماده کرده و سریع سرخ کنید و سریع نوش جان بفرمایید!

تخم مرغ را با وانیل و ماست خوب مخلوط کنید. از همزن دستی استفاده کنید و نیازی به همزن برقی ندارید. حتی چنگال هم کارساز است! بعد از مخلوط شدن این سه قلم مواد، رنده پوست لیمو را به همراه نمک، شکر و روغن به آنها اضافه کنید و باز هم بزنید. آرد را دو یا سه بار الک کنید و به همراه بیکینگ پودر به جمع بقیه مواد ببرید. کمی که با لیسک هم زدید از دست‌های مبارکتان کمک بگیرید. بهتر است دستکش دست کنید و حسابی مواد را ورز بدهید تا یک خمیر منسجم با بافتی یکدست حاصل شود.

کف سینی یا روی کانتر آشپزخانه را آردپاشی کنید و خمیر را روی آن به وسیله وردنه باز کنید. حالا به کاتر نیاز دارید. کاتر وسیله‌ای است که شکل اصلی شیرینی را ایجاد می‌کند. اگر کاتر ماه یا دایره ندارید می‌توانید از لبه لیوان کمک بگیرید. به وسیله آن شیرینی‌ها را قالب بزنید. و تمام خمیر را به این شکل آماده کنید.

تابه را روی گاز بگذارید روغن سرخ کردنی در آن بریزید و وقتی خوب داغ شد شیرینی‌هایی که قالب زدید را داخل آن سرخ کنید.

بعد از اینکه تمام شیرینی‌ها آماده شدند آنها را روی صافی قرار بدهید تا روغن اضافی آنها خارج شود. حتی می‌توانید از کاغذ جذب روغن هم استفاده کنید.

در انتها به وسیله یک فرچه برای شیرین‌تر شدن شیرینی استفاده کنید. به این منظور مقداری عسل یا شیره یا مارمالاد (به سلیقه و میل خودتان) روی شیرینیها بمالید. این کار را توسط فرچه انجام بدهید که به صورت کامل روی شیرینی‌ها مالیده بشود و از آنها جاری نشود.

این شیرینی بسیار بسیار خوشمزه است. از آن هرگز غافل نشوید که خودتان ضرر خواهید کرد! نوش جان

 

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها