خوراک سه لوبیا درست کن و بدون گوشت پروتئین به بدنت برسون!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.1 دقیقه

راهنماتو- «غذای پر پروتئین بخور بذار جون بگیری چاقم نشی!»

این خوراک را همه دوست خواهند داشت. اگر از طرفداران عدسی هستید، اگر خوراک لوبیا چیتی را دوست دارید، اگر آبگوشت می‌خورید پس بهانه‌ای برای نخوردن این غذا نخواهید داشت!

به گزارش راهنماتو، خوراک سه لوبیا از زمانی که پخته بشود و شما میل کنید به یکی از محبوب‌ترین‌هایتان تبدیل خواهد شد. فقط کافی است که هر 3 لوبیا را داشته باشید یا تهیه کنید و بعد به روشی که گفته می‌شود آن را بپزید. برای اینکه یک شام سبک داشته باشید این غذا مناسب‌ترین است! اگر گیاه خوار هستید بهتر از این خوراک گزینه‌ای نخواهید داشت! و اگر رژیم لاغری دارید یا ورزش می‌کنید پس معطل چه هستید؟! این خوراک منتظر شماست تا توانایی‌هایش را نشانتان دهد!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
لوبیا چیتی

یک پیمانه

لوبیا سفید

یک پیمانه

لوبیا قرمز

یک پیمانه

رب گوجه فرنگی

2 قاشق غذاخوری

بلغور گندم

یک پیمانه

شوید خشک

3 قاشق غذاخوری

پیاز داغ

به میزان دلخواه (هرچقدر بیشتر بهتر!) 

آب نارنج یا آب لیمو 

به مقدار لازم

پودر سیر

یک قاشق مربا خوری

پاپریکا

یک قاشق مرباخوری

پودر پیاز

یک قاشق مرباخوری

نمک

به مقدار لازم

روغن زیتون

به میزان لازم

طرز تهیه:

لوبیاها را بشویید و از شب قبل خیس کنید. در این فاصله هم چندبار آب آنها را عوض کنید.

لوبیاها را با مقداری آب داخل یک قابلمه بریزید و بپزید تا خوب نرم شوند. اگر عجله دارید از زودپز هم می‌توانید استفاده کنید. در یک تابه مقداری روغن بریزید و رب را در آن سرخ سرخ کنید وقتی رنگ رب عوض شد و بوی خامی آن گرفته شد پودر سیر، پاپریکا، نمک، پودر پیاز) را به آن اضافه کنید تا عطر ادویه‌ها بلند شود.

بعد از اینکه لوبیاها پخته شد ترکیب رب و ادویه‌ها را به آن اضافه کنید. در این مرحله بلغور شسته شده را هم به همراه شوید خشک و پیاز داغ داخل قابلمه بریزید. علت اصلی خوشمزگی این خوراک وجود پیازداغ و شوید است که طعمی متفاوت به آن می‌دهد. ضمن اینکه حضور بلغور گندم هم باعث لعاب افتادن آن می‌شود پس حتما از آن استفاده کنید.

این خوراک هرچه بیشتر بپزد و آرام آرام با حرارت کم روی گاز بماند جا می‌افتد و طعم بهتری خواهد داشت. در انتها و هنگام سرو مقداری آب لیمو یا آب نارنج و روغن زیتون به آن اضافه کنید.

مطمئنم که این خوراک به قلبتان خواهد نشست و تمام آن را تسخیر خواهد کرد! حتما در اولین فرصت آن را تهیه کنید و نوش جان بفرمایید.

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها