خطرناک‌ترین دشمن‌های The Last Of Us که تونستن دخلتون رو راحت بیارن

  • فؤاد رحیمی فؤاد رحیمی
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 7.2 دقیقه

راهنماتو-سری بازیهای The Last of Us تونستن تابحال یکی از واقعیترین دنیاهای پسازامبیوار رو به تصویر بکشن. دنیایی که پر از زامبیها مختلف، موجودات جهشیافته و کسایی هستنش که همه جوره داره تلاش میکنن که بتونن صبح رو به شب برسونن و شب رو صبح کنن. همین قضیه هستش که این دنیا رو تبدیل به جایی کرده که همه به فکر خودشونن و برای بقای خودشونه که دارن واسش مبارزه میکنن.

به گزارش راهنماتو، این وضعیت جوری هستش که توی هر گوشه و سمتی در The Last Of Us باید انتظار دشمنی رو داشته باشین که منتظرتونه بهتون آسیب برسونه. حالا این فکت رو کنار این بزارین که باید از یک سمت کشور به صورت قطری به سمت دیگه برین. مشخصه دیگه چقدر این کارتون میتونه سخت باشه. پس با راهنماتو همراه باشین تا باهم نگاهی به خطرناک‌ترین دشمن‌هایی که میتونین توی یه دنیای پساآخرالزمانی مثل بازیهای The Last Of Us ببنین بندازیم.

10- نیروهای ارتش آمریکا

top-tier-enemies-in-tlou-games

دیگه کاملا مشخصه تو شرایطی که خیلی میتونه بحرانی باشه و همه دنبال نجات خودشون هستن، این ارتش هستش که میشه گفت در آمادهترین حالت خودش به سر میبره و میتونه به مقابله باهر تهدیدی بپردازه. حالا شماهم توی بازی میبینین که یک سری از نیروهایی که تونستن از شرایط اولیه جون سالم ببرن دور هم جمع شدن تا بتونن با استفاده از مهارتهایی که دارن؛ شانس زندهموندنشون رو بالا نگه دارن و منتظر معجزهای باشن تا بالاخره این قضیه در آخر فروکش کنه.

9- رانرها

top-tier-enemies-in-tlou-games

باید بدونین که این اولین مرحله از جهشی هستش که کسایی که مبتلا شدن درگیرش میشن. این زامبیهای تازه مبتلا شده به خاطر توان بدنی که هنوز در بدنشون دارن میتونن خیلی سریع دنبال کسایی بیفتن که مبتلا نشدن. بعد اینا طوری هستن که معمولا گروهی حرکت میکنن و وقتی یکیشون رو ببینین باید انتظار داشته باشین که یک گروه بزرگتر از رانرهاهم همون نزدیکیا داره میچرخه. با اینکه میشه گفت تازه اینا سادهترین دشمنایی هستن که از پسشون برمیاین ولی بازم نمیتونین نسبت بهشون بیتفاوت باشین.

8- ناخواهری زشته فرقه Seraphite

top-tier-enemies-in-tlou-games

یکی از چیزهایی که مردم توی شرایط بحرانی خودشون رو سعی میکنن بهش نزدیک کنن، اعتقاداتشونه. اینجاست که بنا به دلایل مختلف فرقههای مختلفی به وجود میان که باوراشون کنترلشون میکنه و جوری نیست که بخوان از خودشون فکر داشته باشن. حالا شما اینو شامل حال کسی کنه که یک هیکل گندهای داره و با یک تبر یا کلنگ دنبالت میفته تا از بین ببرت. اتفاقی که برای Abby توی بازی دوم افتاد و میشه گفت این مبارزه ابی با اون به چیزی تبدیل شد که هم از لحاظ روانی میتونست اذیتتون کنه هم فیزیکی. اینکه هر دفعه به کسی بمیری که شبیه یکی از شخصیت های معروف Shrek دوئه میتونه روی اعصاب هر کسی بره!!!

7- استاکرها

top-tier-enemies-in-tlou-games

میشه گفت باز این دسته از رانرها خطرناک ترن چرا که اینا وارد مرحله بعدی جهششون شدن و علاوه بر اون یک بخش بیشتری از بدنشون با قارچ و اینا پوشیده شده که هر چی بیشتر ترسناک ترشون کرده، ولی خب اگر این به اندازه کافی نمیترسونتنون باید بگم که یک صدای وحشتناکی هم باز از خودشون ساطع میکنن ک مو رو به تن هر کسی سیخ میکنه؛ اینم اذیتتون نمیکنه؟!!! خایلاخب این چی که اینا باهوشتر از راهنرهان و خیلی بیشترم پیگیرتون هستن؟

مطمئن باشین اگر حواستون نباشه یکی از این استاکرها میتونه خیلی راحت کارتون رو بسازه چون سعی میکنه تا میشه ازتون مخفی باشه و به وقتش ضربه خودش رو میزنه.

6- کلیکرها

top-tier-enemies-in-tlou-games

کلیکرها میشه گفت دیگه وارد سومین مرحله ترسناک عفونت مغزی کردیسپس شدن، زامبیهای کوری که بیشتر با صدا راه خودشون رو پیدا میکنن و میشه گفت یک اشتباه کافیه که دیگه آخرین اشتباهی باشه که تو عمرتون مرتکب میشین.

علاوه به تمام قابلیتها و خطرناکی که دارن، یک قدرت دیگه هم دارن که فراتر از بازی میره. اونم اینه که صدایی که از خودشون درمیارن اونقدر جالب و جذابه که دیدیم کسایی که بازی رو رفتن وقتی تنها شدن اون صدا رو از خودشون شروع کردن درآوردن و کجکی راه رفتن!!! XD

5- شمبلرها

top-tier-enemies-in-tlou-games

اینارو میشه به اسپری بدن بعد از زنگ ورزش پسرا تشبیه کرد. چیزی که اگر حواستون بهش نباشه میتونه خیلی سریع اتاقی که درش هستین رو با محتوایی که در خودش داره پر کنه و هر کسی که متاسفانه تو کلاسه رو خفه کنه و از پا دربیاره. این نوع از زامبی رو برای اولین بار در بازی اول و در یک سالن ورزشی دیدیم که تونست خیلی هم دشمن قابلی برای جوئل باشه. تازه علاوه بر اون میتونن سمتتون اسید پرت کنن که هر چه بیشتر میتونه مبارزه باهاش رو براتون سخت کنه.

4- دیوید

top-tier-enemies-in-tlou-games

درسته توی این دنیا زامبیها تونستن نسل بشریت رو تقریبا از بین ببرن ولی خب دلیل نمیشه که بهشون بگیم که خطرناکترین تهدیدی هستن که اون بیرون وجود داره. در واقع بزرگترین نوع تهدید تو همچی دنیایی از سمت خود آدما میاد. آدمایی که سعی میکنن هر کسی رو از بین ببرن تا بتونن زنده بمونن. که حالا تو این مورد میشه استعاره رو کنار گذاشت و کسایی رو پیدا کرد که واقعا مردم رو از بین میبرن تا بتونن از گوشتشون تغذیه کنن. دیوید هم یکی از این دسته آدماست که تو کار استعاره نیست. همچنین سردسته گروهی هستش که با آغوش باز از کسایی که زنده موندن دعوت میکنن که بهشون بپیوندن و وقتی که قبول کردن و بعد از مدتی اونارو خوراک خودشون میکنن.

3- بلوترها

top-tier-enemies-in-tlou-games

بلوترها دیگه چهارمین مرحله عفونت هستن، که میشه گفت البته  شباهتهایی هم با شمبلرها دارن. بعد از دو سال زیر سلطنت CBI، بلوترها یک لایه قارچی ضخیم رو به عنوان زره به پوششش خودشون اضافه میکنن. تازه میتونن قارچشون رو هم میتونن به سمتتون پرتاب کنن، که اگه نزدیکشون بمونین میتونه خیلی بدجور بهتون آسیب بزنه.

اگر شما با هر کدوم از مواردی که تابحال در موردشون صحبت کردیم توی یک اتاق گیر کنین، به طریقی میتونین خودتونو از دستشون خلاص کنین ولی اگر با یک بلوتر گیر کنین, هیچ راه دررویی واستون وجود نداره چون میتونن خیلی راحت لهتون کنن.

2- ابی

top-tier-enemies-in-tlou-games

شخصیت منفور بازی دوم و یک از شخصیتهایی که میتونستین در نقشش بازی کنین. ابی با هیکلی که تو بازی داشت، خیلی راحت به بقیه میفهموند که باهاش کسی نمیتونه شوخی کنه و اگر کسی هم بکنه واسش گرون تموم میشه. اشتباهی که الی کرد و سعی کرد باهاش شوخی دستی کنه که بخش اعظمی از داستان بازی رو تشکیل میده و همچنین متاسفانه جوئل هم این وسط ترکشهایی از این شوخیا بهش میخوره

1- پادشاه موشها

top-tier-enemies-in-tlou-games

این هیولای نفرتانگیز یه چیزی مثل واژه چندش هست که تونسته روی دوپای خودش بلند بشه و هر کسی که الفاظ زشتی رو بهش نسبت میده رو جوری بزنه که جز یاد و خاطرهای از طرف چیزی باقی نمونه. در کنار بی جنبگی که این زامبی تنومند داره، نباید یادمون بره که زور زیادی هم داره و میتونه خیلی راحت راه خودشو رو توی هر ساختمونی به سمتتون پیدا کنه و هر چیزی که به دستش میرسه رو طرفتون پرتاب کنه.

بدون شک باسفایتی که باهاش در بازی دوم دارین، میشه گفت سخت ترین و ترستاکترین باسی هستش که باهاش مبارزه میکنین چرا که در لحظات اول خیلی راحت اون حس درموندگی رو در خودتون حس میکنین و بیشتر به جای اینک باهاش مبارزه کنین به دنبال راه فرار هستین.

فؤاد رحیمی
فؤاد رحیمی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها