با این گل های معطر فضای خانه را از عطر بهار لبریز کنید

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.9 دقیقه

راهنماتو- با فرا رسیدن بهار و افزایش دما، شکوفه های درختان و گل های در سراسر شهرها و روستاها خودنمایی می کنند. این فصل بهترین زمان برای گل آرایی فضای منزل با گل های معطر بهاری است. گل هایی که علاوه بر زیبایی رنگ و طراوت فوق العاده‌ای به فضای منزل می‌بخشد و هوای داخل خانه را سرشار از عطر خوش می‌کنند. گل ها و گیاهان معطر بدون وارد کردن مواد سمی و شیمیایی به فضا، آن را معطر کرده و برخلاف انواع اسپری و شمع بدون هیچ گونه ضرر رایحه ای خوش از خود برجای می گذارند. اگر کنجکاو هستید که بدانید کدام گل ها می توانند بهترین رایحه های بهاری را به ارمغان بیاورند، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را مطالعه نمایید. شما می توانید با نگهداری چند شاخه از این گل ها در آب به مدت چند روز منزل خود را مملو از رایحه های بهاری نمایید.

1- گل صد تومانی

به گزارش راهنماتو، گل صد تومانی یا پیونی یک گل کلاسیک و زیبا است که از دیرباز در گل آرایی دسته گل عروس مورد استفاده قرار می گیرد. این گل علاوه بر زیبایی رایحه ای بسیار شیرین، رویایی و ماندگار دارد و در رنگ های سفید، صورتی، زرد و قرمز دیده می شود. نام این گل در اساطیر یونان به معنای الهه شفابخش مشهور بوده است و بالغ بر 30 نوع متنوع دارد. شکوفه های گل صدتومانی در اواخر بهار شکوفا می شوند. در این زمان می توانید آنها را جدا کرده و به یک تنگ آب منتقل کنید. در چنین شرایطی گل های صد تومانی معمولا بیش از یک هفته دوام می آورند.

1


2- انواع گل لاله

گل های لاله شکوفه های بهاری پر زرق و برقی هستند که رایحه لذت بخشی از آنها متصاعد می شود. تعداد و تنوع گل‌های لاله بسیار زیاد است و از جمله این گل ها می توان به لاله هلندی، لاله زرد، لاله وحشی، لاله سیاه، لاله واژگون، لاله مرداب، لاله سرخ و لاله صورتی اشاره کرد. لاله های سرخ، سفید و صورتی از جمله گل های لاله ای هستند که می توان آنها را برای مدت ها در آب یا داخل خاک نگهداری کرد.

1


3- یاس بنفش

گل یاس بنفش یا یاس خوشه ای یک گیاه زینتی گلدار با گل های ریز و جذاب به رنگ های بنفش روشن و تیره و گاها سفید است که می تواند تا حدود 6 الی 7 متر هم رشد کند. این گیاه خوشه های مخروطی شکل و گل های معطری دارد که در اواخر بهار و اوایل تابستان ظاهر می‌شوند و به دلیل رایحه بسیار خوشی که دارند، در صنعت عطرسازی از آنها استفاده می شود. یاس بنفش به دلیل طول ساقه ها یکی از بهترین گیاهان برای حفظ حریم خصوصی بالکن و حیاط خلوت محسوب می شود. برای نگهداری شاخه های این گیاه در منزل، توصیه می شود آنها را صبح زود، زمانی که گیاه کاملاً هیدراته است، به صورت زاویه دار برش دهید.

1


4- شکوفه سیب

شکوفه سیب یکی از نمادهای اصلی فصل بهار است که زیبایی و بوی خوش آن می تواند هر فضایی را متحول کند. شکوفه‌های سیب علاوه بر گل های صورتی و زیبایشان با پراکنده کردن رایحه ساخارین در فضا، بوی بهشت را در فضای منزل شما به ارمغان می آورند. می توانید با نگهداری چند شاخه شکوفه سیب در فضای منزلتان آن را سرشار از رایحه بهاری نمایید. اگر می خواهید این شاخه ها بیشتر عمر کنند، بهتر است قبل از باز شدن شکوفه ها شاخه های آن را ببرید.

1


5- گل نخودی

گل نخودی گیاهی یک ساله و بالارونده با گل های بسیار زیبا و معطر به رنگ های آبی، نارنجی، صورتی، بنفش، یاسی، سفید و قرمز است که به دلیل زیبایی و رایحه فوق العاده در باغ، باغچه و گلدان از آن نگهداری می شود. این گیاه معمولا تا یک و نیم متر رشد می کند و فصل گلدهی آن از اواخر بهار به بعد است. جالب است بدانید هر چه بیشتر گل های این گیاه را بچینید، بیشتر رشد می کند. گل نخودی یکی از نوستالژیک‌ترین و بهشتی‌ترین گل های دنیاست که رایحه ای خوش در فضای منزل شما پراکنده می کند. زمانی اقدام به جدا کردن ساقه های این گیاه نمایید که تمام شکوفه ها به جز شکوفه های بالایی کاملا باز شده باشند.

1


6- سنبل

گل سنبل یکی از جذاب ترین و زیباترین گل های دنیاست که عطر دل انگیزی دارد و در رنگ های مختلف از جمله سفید، صورتی، بنفش، قرمز، نارنجی، زرد یا آبی دیده می شود. این گل پیازی خوشه های متراکمی از گل های ستاره دار دارد و می تواند بخوبی در گلدان رشد کند. علاوه بر نگهداری در گلدان می توانید با قرار دادن شاخه های بریده این گیاه در قسمت های مختلف خانه نیز برای مدتی از رایحه آن سرمست شوید.

1

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها