9 ایده خلاقانه برای چیدمان کمدهای کوچک

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 3.6 دقیقه

راهنماتو- این روزها با افزایش جمعیت در کلان شهرها شاهد استقبال بیشتر مردم از زندگی در آپارتمان های کوچک و نقلی هستیم. همین مساله موجب شده تا کمد دیواری ها بسیار کوچکتر از قبل شوند و نیاز به خرید کمد و ابزار ذخیره سازی لباس بیشتر شود. با این حال، کوچک بودن کمد نمی تواند به عدم استفاده مناسب و ساماندهی نکردن فضای کمدهای کوچک منجر شود. شما می توانید به کمک چند ایده خلاقانه از حداکثر فضای موجود در کمد نهایت استفاده را ببرید. در ادامه با آموزش این ترفندها با راهنماتو همراه باشید.

1-پاکسازی کمد

به گزارش راهنماتو، اگر با یک کمد کوچک و تعداد زیادی لباس روبرو هستید، ابتدا باید مشخص کنید که چه چیزهایی را می خواهید درون کمد نگهداری کنید. آیا به فضایی برای لباس های غیر فصلی، ملحفه و روتختی، کفش و دیگر لوازم جانبی نیاز دارید یا خیر؟ دانستن نحوه استفاده از یک فضا به نحوه سازماندهی آن کمک بسزایی می کند.

2- گروه بندی لوازم

پس از پاکسازی کمد، اقلام مختلف را دسته بندی کنید. این کار به شما کمک می کند تا موارد مشابه را در کنار یکدیگر نگه دارید. هر دسته لباس مانند انواع شلوار جین، ژاکت ها، جوراب ها، لباس های زیر و ... باید مکان مشخصی داشته باشند.

3- انتقال کفش ها به یک فضای جداگانه

از نگهداری کفش ها درون کمد لباس هایتان خودداری کنید و آنها را به جاکفشی یا یک کمد جداگانه منتقل کنید. زیرا کفش ها فضای زیادی را اشغال می کنند و با این کار می توانید فضای بیشتری را برای قرار دادن دیگر لوازم آزاد کنید.

1

4- استفاده از سبدهای ذخیره سازی

استفاده از سبدها و باکس های ذخیره سازی یک راه حل آسان برای نظم دهی به انواع لباس و لوازم مختلف است. از سبدهای مختلف در طرح و رنگ متناسب با دکوراسیون اتاق خود استفاده کنید تا علاوه بر کاربردی بودن و پنهان کردن آشفتگی به زیباتر شدن فضا نیز کمک کنید. از استفاده از الگوهای شلوغ خودداری کنید و یک فضای کاربردی برای نگهداری از لباس های خود ایجاد کنید.

5- استفاده از فضای دیوار

با نصب انواع قلاب، انواع قفسه های ذخیره سازی و شلف بر روی دیوار از فضای عمودی حداکثر استفاده را ببرید. این گونه می توانید بدون اشغال کردن فضای کمد به اقلامی که به صورت روزمره از آنها استفاده می کنید، دسترسی داشته باشید.

1

6- نورپردازی مناسب

برای دیدن و دسترسی به تمام لباس ها، نورپردازی را فراموش نکنید. با نصب چراغ های LED کوچک بر روی سقف کمد یک فضای کاملا روشن و کاربردی ایجاد کنید. می توانید از چراغ های باتری دار و چراغ های مجهز به قابلیت حسگرهای حرکتی نیز استفاده کنید.

7- نصب قفسه در کمد

فضای درون کمد را بررسی کنید. اگر تعداد قفسه های آن کافی نیست، می توانید با نصب قفسه و قلاب های آویزی از فضای داخل آن حداکثر استفاده را ببرید. می توانید از جعبه های مناسب نیز برای تقسیم بندی هر قفسه استفاده کنید.

1

8- نصب فضای ذخیره سازی بر روی در کمد

با استفاده از آویزهای پشت دری از این فضا نیز نهایت استفاده را ببرید و از آن برای آویزان کردن انواع روسری، کراوات، جوراب و دیگر اکسسوری ها استفاده کنید.

9- ذخیره سازی اقلام کوچک درون سطل و سبد

قرار دادن لوازم کوچک بر روی قفسه های کمد می تواند موجب به هم ریخته شدن آن شود. بهتر است این اقلام را درون سطل ها و سبدهای ذخیره سازی نگهداری کنید تا علاوه بر نظم دهی، به سرعت بتوانید آنها را پیدا کنید.

1

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها