9 ترفند کاربردی برای چیدمان قابلمه و تابه در آشپزخانه

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.7 دقیقه

راهنماتو- آشپزخانه یکی از پرکاربردترین قسمت های هر خانه است که می تواند به سرعت شلوغ و مملو از لوازم مختلف شود. از انواع قابلمه و تابه گرفته تا مواد اولیه پخت غذا و ظروف نشسته، موارد زیادی را می توان مقصر بروز این اتفاق دانست. علاوه بر این، پر شدن کابینت ها و کشوها از انواع ظروف پخت و پز نیز یکی دیگر از مسائلی است که می تواند فضای آشپزخانه را دچار آشفتگی کند. یکی از لوازمی که فضای زیادی را در کابینت و آشپزخانه اشغال می کنند، قابلمه ها و تابه ها هستند که خوشبختانه به کمک چند ترفند کاربردی می توان آنها را بخوبی چیدمان کرده و از این طریق فضای آشپزخانه را افزایش داد. در ادامه با آموزش این ترفندها با راهنماتو همراه باشید.

1- پاکسازی کابینت ها

به گزارش راهنماتو، پیش از اینکه بخواهید قابلمه ها و تابه های خود را مرتب کنید، مجموعه ظروف آشپزخانه را بررسی کنید و وسایلی را که دیگر از آنها استفاده نمی کنید، جدا کنید. قبل از سازماندهی بررسی موجودی و ویرایش آنها ضروری است. این کار موجب دسترسی آسان تر به محصولات مورد نیاز شده و به افزایش فضا نیز کمک می کند.

1


2- استفاده از پاخور کابینت

پاخور کابینت یا Toe Kick بخش مجزایی از بدنه کابینت است که در محفظه کوچک پایین کابینت‌ها نصب شده و محل قرارگیری پنجه پای شما است. این فضا در اغلب اوقات مستطیلی شکل است و بین زمین و کابینت قرار می‌گیرد. به کمک این روش می توان فضای ذخیره سازی آشپزخانه را افزایش داد و از آن برای قرار دادن ماهیتابه و درب قابلمه استفاده کرد.

1


3- استفاده از جزیره آشپزخانه

اگر جزیره آشپزخانه شما دارای قفسه یا کابینت های داخلی است، می توانید تابه ها و قابلمه های خود را درون آن جای دهید. جزیره ها معمولا در زیر اجاق گاز قرار دارند و مکان مناسبی برای جای دادن ظروف مختلف آشپزی هستند که امکان دسترسی سریع تر به وسایل آشپزی را در هنگام تهیه غذا فراهم می کنند.

1


4- آویزان کردن در زیر قفسه

با آویزان کردن قابلمه ها و تابه ها از یک قفسه از فضای عمودی حداکثر استفاده را ببرید. می توانید این قفسه ها را به دیوار و در کابینت متصل کنید. این روش ذخیره سازی از آسیب دیدن قابلمه ها و تابه ها در اثر تماس با یکدیگر جلوگیری کرده و مانع از اشغال فضای افقی کابینت و دیگر سطوح می شود.

1


5- استفاده از قلاب آویز  

یکی دیگر از روش های استفاده از فضای عمودی آویزان کردن قابلمه و تابه از قلاب های دیواری است. با این کار می توانید ظروف مورد علاقه خود را در معرض دید قرار دهید و دکوراسیون آشپزخانه را زیباتر کنید. برای آویزان کردن تابه به این روش معمولا به 3 تا 5 اینچ عمق نیاز دارید. در حالی که با قرار دادن آنها در کشو تمام فضای یک کشوی عمیق 24 اینچی را اشغال خواهید کرد.

1


6- طبقه بندی قابلمه ها و تابه ها

قابلمه ها و تابه هایی که به صورت سرویس هستند را می توان با استفاده از یک سیستم طبقه‌بندی بخوبی سازماندهی کرد. این روش از فضای عمودی حداکثر استفاده را کرده و در فضای افقی بخوبی صرفه جویی می کند. در این روش بهتر است به جای جدا کردن درب قابلمه ها، آنها را روی یکدیگر قرار دهید.

1


7- آویزان کردن قابلمه ها در بالای اجاق گاز

قرار دادن قابلمه ها و ماهیتابه ها در بالای اجاق گاز، علاوه بر آزاد کردن فضای کابینت ها، به دسترسی آسان تر آنها در هنگام آشپزی کمک می کند. همچنین به جذابیت بصری فضا نیز می افزاید.

1


8- قرار دادن قابلمه ها در انباری

اگر فضای کابینت و آشپزخانه شما محدود است، می توانید از فضای انباری برای قرار دادن قابلمه ها و تابه هایی که کمتر استفاده می کنید، بهره ببرید.

1


9- استفاده از نظم دهنده کابینت

از نظم دهنده های کابینت برای قرار دادن قابلمه ها و تابه های خود استفاده کنید. این کار علاوه بر استفاده حداکثری از فضای داخل قفسه های کابینت، به دسترسی آسان تر شما به این لوازم کمک می کند. استفاده از این نظم دهنده ها از خراشیده شدن و آسیب دیدن قابلمه ها و تابه ها در اثر ساییدگی آنها به یکدیگر نیز جلوگیری خواهد کرد.

1

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها