5 پارک جذاب اهواز که لنگه‌اش جای دیگه نیست

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.4 دقیقه

راهنماتو- اهواز یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جنوب غرب ایران است که همواره جاذبه‌های گردشگری خاصش باعث شده که گردشگران زیادی به آن جذب شوند. با این وجود که اهواز محلی است برای گرد آمدن بسیاری از زیبایی‌های طبیعی ایران و مناطق باستانی برای بازدید، اما گاهی دلمان می‌خواهد وقتی که وقت تنگ است به جایی همان نزدیکی مرکز شهر برویم و هوایی عوض کنیم. اگر هم ساکن اهواز باشیم دوست داریم در هوای بهاری کمی قدم بزنیم و لذت ببریم. بهترین گزینه در این میان پارک‌های جذاب اهواز است که راهنماتو به شما معرفی می‌کند.

1

1. پارک کوهساران اهواز

به گزارش راهنماتو، پارک کوهساران اهواز به بام اهواز معروف است. وقتی به پارکی نام بام را بدهند ما مطمئن می‌شویم که قرار است از ارتفاعات یک شهر، کل آن شهر را ببینیم و در هوایی دلپذیر نفس بکشیم. نکته جذاب این است که پارک کوهساران بر روی یکی از تپه‌های باستانی اهواز قرار گرفته و بسیاری از مخازن آبی که در اهواز هستند در این تپه وجود دارد. این پارک پر است از آلاچیق‌های بزرگی که پیرامونشان را درختانی سربه‌فلک کشیده احاطه کرده‌اند و کمی آن سوتر استخری بزرگ وجود دارد که باعث مطبوع شدن هوای پارک می‌شود. و البته امکانات رفاهی متعددی در این پارک وجود دارد که آسایش شما را فراهم خواهد کرد.

برای رفتن به پارک کوهساران اهواز باید به شرق اهواز و آدرس کوی ابوذر، بلوار نواب صفوی، خیابان باوی مراجعه کنیم.

1

2. پارک سنگی اهواز

ممکن است در شهرهای متفاوتی مثل اصفهان، مشهد و قزوین نام پارک سنگی را شنیده باشید، اما پارک سنگی اهواز چیز دیگری است که بهتر است حتما در فضای آن قدم بزنیم و در هوای بهاری راپل سواری کنیم. این پارک هم درست مثل پارک کوهساران اهواز همچون یک بام بلند به شما اجازه می‌دهد که از فراز آن شهر اهواز را ببینید. وجود جوی‌هایی سنگی، درختانی که در فصل بهار تازه جان گرفته‌اند و آلاچیق‌های مدرن باعث شده که پارک سنگی اهواز مقصد بسیاری از بومیان و گردشگران اهواز باشد. این پارک استخری بزرگ دارد که بر هوای آن تاثیر می‌گذارد، بعلاوه نگهبانان همواره در حال گشت زدن در آن هستند که باعث می‌شود امنیت ما بالا برود.

برای رفتن به پارک سنگی اهواز باید به آدرس شوشتر کوی زیتون کارگری، خیابان رازی، خیابان سعیدی فر مراجعه کنید.

1

3. پارک جزیره اهواز

بدون شک یکی از متفاوت‌ترین، جذاب‌ترین و خاطره‌انگیزترین پارک‌های اهواز، پارک جزیره است. این پارک دقیقا در کنار رود کارون قرار گرفته است. آبشارهای مصنوعی موجود در این پارک بعلاوه درخت‌ها و فضای پیاده‌روی و نشستن مناسب باعث شده که افراد زیادی عصرها و شب‌های بهاری خود را در آن بگذرانند. نکته این است که حین قدم زدن در این پارک نسیمی خنک از رود کارون بلند می‌شود و حال ما را خوش می‌کند. اگر هم دوست داشته باشیم می‌توانیم دوچرخه‌ای کرایه کنیم و داخل پارک برای خودمان رکاب بزنیم و از فضا لذت ببریم.

برای رفتن به پارک جزیره اهواز باید به آدرس کوی سازمانی شهید سرلشگرمنفرد واقع در بلوار ساحلی غربی مراجعه کنید.

1

4. پارک ساحلی کیانپارس اهواز

اهواز 10 تایی پارک ساحلی دارد که یکی از بهترین‌هایش پارک ساحلی کیانپارس است. این پارک که دقیقا کنار رود کارون قرار گرفته است با پل‌های تاریخی مثل پل سیاه و سفید و مکانی تاریخی مثل خانه معین التجار شما را غافل‌گیر خواهید کرد. با رودخانه چه کار دارید؟ ماهیگیری؟ قایق سواری؟ صرف شام در کشتی تفریحی؟ همه چیز در پارک ساحلی کیانپارس در اهواز برای شما فراهم است. فقط کافی است دم دم‌های عصر دل را به جاده بزنید و به سمت این پارک جذاب بروید.

برای رفتن به پارک ساحلی کیانپارس اهواز باید به آدرس منطقه کیانپارس، بلوار ساحلی غربی مراجعه کنید.

1

5. پارک چوبی اهواز

یکی از متفاوت‌ترین و خاص‌ترین پارک‌های اهواز که در ساحل رود کارون وجود دارد پارک چوبی اهواز است. دلیل این نام‌گذاری این است که تمام وسایل بازی‌هایی که برای کودکان در این پارک قرار داده شده، از جنس چوب هستند. به همین خاطر است که به وقت غروب می‌توانیم سری به آن بزنیم تا بچه‌ها بازی کنند و ما هم از نسیم بهاری بلند شده از رود کارون لذت ببریم و تا دلمان می‌خواهد عکس بگیریم.

برای رفتن به پارک چوبی اهواز باید به محله کیانپارس مراجعه کرده و آن را در ساحل بیابید.

 

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها