عصرهای بهار برو این 5 تا پارک رشت

  • طناز السادات حسینی فر طناز السادات حسینی فر
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 4.5 دقیقه

راهنماتو- وقتی هوا بهاری است دلمان هوای کوچه پس کوچه‌ها و میدان شهرداری رشت را می‌کند برای قدم زدن. انقدر در این میدان خاطره داریم و انقدر از خاطراتشان گفته‌اند که این میدان تبدیل به جایی اسطوره‌ای شده است. پیرامون شهر رشت نیز پر است از جاهای دیدنی طبیعی که همواره به دلمان چنگ می‌زند. اما، شاید بخواهیم روی موزاییک‌های نم خورده یک پارک قدم بزنیم و زیر سایه درخت‌های پربار بنشینیم. راستی پارک‌های رشت را می‌شناسید؟ با راهنماتو همراه شوید تا 5 پارک جذاب رشت برای پرسه‌زنی‌های بهاری را بشناسید.

1

1. پارک ملت رشت

به گزارش راهنماتو، هر شهر دل‌انگیزی مثل تهران و مشهد یک پارک ملت معروف دارد؛ اما تا به حال پارک ملت رشت را دیده‌اید؟ آن هم در یک عصر بهاری وقتی که آفتاب در حال غروب کردن است؟ شاید هم باران کمی هوای تازه ما را مهمان کرده باشد! پارک ملت رشت یکی از بزرگترین، قدیمی‌ترین و معروف‌ترین پارک‌های رشت است که همواره افراد زیادی از آن بازدید می‌کنند. استخری بزرگ با پل‌ها و آلاچیق‌های زیبا که ما را به یاد روستاهای جذاب رشت می‌اندازد، عطر نارنج آن هم وقتی که یک نمه باران به درخت‌ها خورده است و ساعت آفتابی آنالماتیک همگی از جذابیت‌های پارک ملت در فصل بهار هستند.

برای رفتن به پارک ملت رشت به آدرس بلوار شهید انصاری، سه راه کانادا مراجعه کنید.

1

2. پارک باغ محتشم رشت

اگر دلتان می‌خواهد بدانید در دوره قاجار خانه‌های فضای شهر رشت چه شمایلی داشته، بهتر است به پارک باغ محتشم رشت بروید که قدم آن به همان دوره برمی‌گردد. این پارک با آن عمارت کلاه فرنگی زیبا و جذابش ما را به دورانی می‌برد که نبودیم! فرض کنیم باران بهاری ببارد بر این امارت و آن را از هرگونه غباری پاک کند، یا حتی درخت‌ها و فضای سبز آن! چه خواهد شد؟! نکته این است که در جنوب این باغ زیبا، رودخانه گوهر رود در حال خروش است. حال احتمالا دلتان می‌خواهد در این پارک قدم بزنید، اما مطمئن برکه پارک محتشم را خواهید دید که زیبایی این پارک رشت را چندین برابر کرده است. پارک باغ محتشم هرگونه امکانات رفاهی را برای آسایش شما فراهم کرده است.

برای رفتن به پارک باغ محتشم به آدرس خیابان حافظ، کنار رودخانه گوهر رود مراجعه کنید.

1

3. پارک مفاخر رشت

در جایی مثل رشت که حتی اگر سنگ را به حال خود رها کنی گلی سبز از آن می‌روید، بعید نیست پارک‌ها این چنین دلنشین، جذاب و سرسبز باشد. یکی از این پارک‌های سرسبز رشت پارک مفاخر است که نباید دیدن آن را در فصل بهار از دست داد. فرض کنید در پارکی چند هکتاری در حال قدم زدن هستید که درخت‌های افرا و توسکا آن را سرسبز کرده‌اند. پارکی که به دو بخش سالار و سالار مشکات تقسیم می‌شود. چشمه‌ای زیبا و یخچال‌های طبیعی که مردم در سالیان پیش آن را درست کرده بودند نیز در پارک مفاخر رشت وجود دارد. دلیل نام گذاری این پارک نیز تندیس بزرگانی است که در بخشی از این پارک قرار دارد.

برای رفتن به پارک مفاخر رشت به آدرس چمار سرا، خیابان هنر، خیابان گیلستان مراجعه کنید.

1

4. پارک سبزه میدان رشت

اگر به میدان شهرداری رشت رفتید و دوست داشتید همچنان همان حوالی دور بزنید به پارک سبزه میدان رشت بروید که یکی از قدیمی‌ترین میدان‌های رشت به حساب می‌آید. اگر به وقت بهار در این پارک حاضر شوید درختان کهنسال سبزی را خواهید دید که کبوترها بالای سرش پرواز می‌کنند و گاهی هم در انتظار دانه‌ای به شکل دسته جمعی روی زمین می‌نشینند. می‌دانید زیباترین لحظه در پارک سبزه میدان آن جایی است که همه پرندگان یک جا دست به پرواز می‌زنند و همان لحظه است که دل ما برای زیبایی‌ها رشت پر می‌کشد.

برای رفتن به پارک سبزه میدان رشت بهتر است به یکی از خیابان‌های لاکانی، بیستون و استادسرا بروید که به این پارک ختم می‌شوند.

1

5. پارک گیلانه رشت

یکی از جدیدترین پارک‌های رشت که زیبایی‌ها و نقاط تفریحی زیادی دارد پارک گیلانه رشت است که برخی آن را با نام پارک بلوار گیلان نیز می‌شناسند. این پارک با آلاچیق‌های جذاب، مسیر دوچرخه سواری، مسیر پیاده‌روی و فضای سبز با گل‌کاری‌های بهاری مقصد مناسبی برای پرسه زنی‌های بهاری در رشت است. اگر دوست داشته باشید می‌تواند صبح زود به این پارک بروید و کمی ورزش کنید یا شب هنگام برای پیاده روی به آن بروید.

برای رفتن به پارک گیلانه رشت به آدرس شهرک گلسار، میدان غزنوی، خیابان صد و هشتاد و هشتم مراجعه کنید.

طناز السادات حسینی فر
طناز السادات حسینی فر

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها