این مرغ لبنانی رو برای مهمونات بپز! شیک و مجلسی و راحت!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.2 دقیقه

راهنماتو- «مرغ باید رنگ و لعاب داشته باشه! طوری که اشتهات بیشتر از حد زیاد بشه!»

شاید به نظر برسد که درست کردن مرغ کار خاصی ندارد ولی این اشتباه است! از نظر زمانی مرغ به نسبت گوشت گوسفند سریعتر می‌پزد اما همین گوشت مرغ ساده اگر حرفه‌ای طبخ نشود بوی زهم آن آزاردهنده خواهد بود و جلوی اشتها را هم می‌گیرد. نحوه پخت آن اهمیت زیادی دارد، ادویه‌ها و چاشنی‌هایی که استفاده می‌کنید برای اینکه یک مرغ جانانه و دلبر داشته باشید حرف اول را خواهد زد.

به گزارش راهنماتو، مرغ لبنانی از آن دستورهایی است که به دلیل طبخ در فر برای مهمانی‌ها هم بسیار مناسب است. پس اگر به دنبال یک غذای شیک و مجلسی هستید که خیلی هم راحت آماده شود و در عین حال خوشمزه و جذاب باشد راه درستی آمده‌اید و حتما این خوراک را تهیه کنید.

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
ران و سینه مرغ

4 تکه

رب انار

یک قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی

یک قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش

2 قاشق غذاخوری

روغن مایع

نصف یک لیوان

نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، پاپریکا، ادویه مرغ

از هر کدام یک قاشق مربا خوری

سماق

یک قاشق غذاخوری

پیاز

2 عدد

طرز تهیه:

در یک کاسه روغن مایع، رب انار، رب گوجه فرنگی، آب لیمو ترش، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه، پودر سیر، پاپریکا، ادویه مرغ و سماق را به خوبی مخلوط کنید. این سس تمام مزه‌ی غذای شما خواهد بود پس در تهیه آن دقت به خرج دهید و سعی کنید هیچ کدام از آنها را حذف نکنید. حضور سماق و رب انار طعم ویژه و منحصر به فردی به این غذا خواهد داد.

پیازها را بعد از شست و شو و گرفتن پوست خلالی خرد کنید. کف ظرفی که می‌خواهید در فر بگذارید را با پیازها پوشش بدهید. تکه‌های مرغ شسته شده را روی پیازها بچینید و سس آماده شده را خیلی دقیق بر تمام قسمت‌های مرغ‌ها با فرچه پخش کنید. میزان سس این غذا در پخت کامل آن و اینکه در نهایت خشک نشود خیلی مهم است. پس اندازه‌‌ی تمام مواد را رعایت کنید.

روی ظرف را با فویل بپوشانید و چند سوراخ در آن ایجاد کنید تا هنگام پخت هوا رد و بدل شود.

فر را روی دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده و ظرف را به مدت 2 ساعت داخل آن قرار بدهید. در انتها یک مرغ لبنانی بسیار خوشرنگ و خوش بو و جذاب خواهید داشت که با تمام خورش‌ و خوراک‌های مرغ قبل از آن بسیار متفاوت خواهد بود.

یک پلوی زعفرانی اصیل ایرانی که با این مرغ لبنانی دست دوستی بدهد یک وعده غذای بی نظیر برای شما خواهد ساخت. امتحان کنید و از نتیجه آن لذت ببرید. نوش جان

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها