(تصاویر) 8 ساکولنت آپارتمانی زیبا که دکوراسیون را دگرگون می کنند

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

راهنماتو- ساکولنت ها گیاهانی مقاوم با برگ های ضخیم و گوشتی هستند که قادرند مقادیر زیادی آب را درون برگ های خود ذخیره کنند. این گیاهان گونه های بسیار متنوعی دارند و از افراد مبتدی گرفته تا پرورش دهندگان حرفه ای گل و گیاه، می توانند به سادگی آنها را پرورش دهند. ساکولنت ها به آب و هوای خشک علاقه زیادی دارند و از رطوبت بیزارند. این گیاهان کم توقع نیازهای نگهداری کمی دارند و قادرند در زیستگاه ها و شرایط آب و هوایی مختلف رشد کنند. امروز قصد داریم چند نمونه از بهترین ساکولنت ها برای نگهداری در محیط خانه را به شما معرفی کنیم.

1- گیاه پاندا

به گزارش راهنماتو، گیاه پاندا، گوش گربه ای یا کالانکوئه تومنتوسا نوعی ساکولنت آبدار و گوشتی است که در ایران به لب سوخته شهرت دارد. این گیاه برگ هایی پهن  و پوشیده از کرک های نقره ای رنگ با حاشیه ای دندانه دار به رنگ آجری تیره دارد و قادر است مقدار زیادی آب را درون برگ های خود ذخیره کند. گیاه پاندا از جمله ساکولنت هایی است که بخوبی با شرایط مختلف سازگار است و با صرف کمترین وقت می تواند سال ها زینت بخش منزل شما باشد.

1


2- اچوریا

اچوریا یک ساکولنت همیشه سرسبز است که در طیف وسیعی از رنگ های مختلف از جمله سبز، صورتی، آبی و قرمز وجود دارد. این گیاه از تعداد زیادی برگ متراکم، منظم و شبیه به هم تشکیل شده است و برگ هایی به شکل گل رز دارد که در اطراف ساقه آن به طول 5 الی 15 سانتی متر رشد می کنند. این گیاه نیز قادر است مقادیر زیادی آب را درون برگ های خود ذخیره کند و به دلیل زیبایی خاصی که دارد، در مواردی مانند گل آرایی و تزئین باغچه های سنگی مورد استفاده قرار می گیرد. 

1


3- کراسولا اواتا

کراسولا اواتا یا گیاه یشم یکی از محبوب ترین گیاهان آپارتمانی است که به دلیل ظاهر جذاب ونگهداری آسان بسیار پرطرفدار است. گیاه یشم یک درختچه مینیاتوری همیشه سبز با برگ‌هایی گوشتی و آبدار به رنگ سبز یشمی است که وقتی در معرض نور خورشید قرار می گیرند، نوک آنها به رنگ قرمز متمایل می شود. این گیاه به آرامی رشد می کند و برای رشد به آبیاری کم و به موقع، نور غیر مستقیم خورشید و خاک سبک حاصلخیز نیاز دارد.

1


4- سمپریوم

سمپریوم یک ساکولنت زیبا با چهل گونه مختلف و برگ های گوشتی و آبدار است که معمولا به شکل غنچه رشد می کند. این گیاه چند ساله در برابر سرما بخوبی مقاوم است و شرایط نگهداری آسان آن را به گیاهی پرطرفدار در میان علاقمندان به گل و گیاه و افراد مبتدی تبدیل کرده است. عمر سمپریوم بسیار طولانی است و گل های زیبایی به رنگ های صورتی، قرمز و بنفش دارد.

1


5- آئونیوم

آئونیوم گیاهی همیشه سبز با 35 گونه مختلف است که بسیاری از انواع آن بدون ساقه و یا دارای ساقه کوتاه هستند و برگ هایی گرد با ظاهر شبیه به گل رز دارد. آئونیوم‌ها ساکولنت‌های برگ‌دار گوشتی هستند که قادرند مقدار زیادی آب را درون برگ های ضخیم و گوشتی خود ذخیره کنند و در برابر گرما و بی آبی بسیار مقاوم اند. این گیاهان برگ های منحصر به فردی به رنگ های سبز، بنفش و مشکی دارند که همین رنگ های منحصربه فرد و نحوه قرارگیری برگ ها موجب محبوبیت آنها شده است.

1


6- گل سنسیو

گل سنسیو، کاکتوس رشته مرواریدی یا کاکتوس دانه تسبیحی گیاهی چندساله و همیشه سبز با برگ های کروی شکل و گوشتی است که در برابر خشکی بسیار مقاوم است. این گیاه سرعت رشد بالایی دارد و ساقه های دنباله دارش آن را به گیاهی زیبا و پرطرفدار تبدیل کرده است. این گیاه رشد سریعی دارد و به دلیل بافت گوشتی که دارد، می تواند مقادیر زیادی آب را درون برگ های خود ذخیره کرده و در برابر کم آبی مقاومت کند.

1


7- هاورتیا گورخری

هاورتیا گورخری یک گیاه کوتاه بدون ساقه است که به دلیل داشتن برگهای نوک تیز و تیره و رگه های برجسته سفید رنگ، پسوند گورخری را به خود اختصاص داده است. برگ های این گیاه شباهت زیادی به گیاه آلوئه ورا دارند و می توانند مقادیر زیادی آب را در درون خود ذخیره کنند. هاورتیا برای رشد به نور زیاد و غیرمستقیم و رطوبت کم نیاز دارد.

1


8- افوربیا تریگونا قرمز

افوربیا تریگونا قرمز یا درخت شیر آفریقایی گیاهی یکی از زیباترین ساکولنت ها با ساقه قرمز رنگ سه وجهی است که ساختار و بافتی شبیه به کاکتوس ها دارد. این گیاه در منزل، گلخانه و نمایشگاه به عنوان یک گیاه زینتی نگهداری می شود و مقاومت بالا و شرایط نگهداری آسان آن را به گیاهی پرطرفدار در میان علاقمندان به گل و گیاه تبدیل کرده است.

1

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها