پنج ترکیب رنگی که نباید در دکوراسیون داخلی به کار ببریم!

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 3.7 دقیقه

راهنماتو- رنگ ها تاثیر عمیقی بر فضا، حس و حال و رفتار افراد دارند و می توان از آنها برای ایجاد جو مطلوب در یک محیط استفاده کرد. رنگ اتاق می تواند احساسات و حالات ذهنی شما را تغییر دهد و تاثیر قابل توجهی بر روحیه داشته باشد. یک ترکیب رنگ مناسب در فضا حس و حال شادی و سرزندگی را برای افراد حاضر در آن مکان به ارمغان می آورد و دلمردگی و غم را از آنها دور می کند. برعکس یک ترکیب رنگ نامناسب در دکوراسیون نیز ممکن تعادل و جذابیت فضا را برهم بزند و آرامش را از آنجا دور کند. به همین جهت کارشناسان توصیه می کنند که برای داشتن یک دکوراسیون جذاب و آرامش بخش از به کار بردن این رنگ ها در کنار یکدیگر خودداری کنید:

1- رنگ های گرم و خاکستری

به گزارش راهنماتو، دیوارهای خاکستری رنگ در سبک اسکاندیناوی و یا به منظور ایجاد یک پس زمینه خنثی برای به نمایش گذاشتن قطعات زیبا و تزئینی عالی هستند. با این حال، طراحان داخلی توصیه می کنند که اگر قصد ایجاد یک پالت رنگی گرم در فضای اتاق را دارید، بهتر است از به کار بردن رنگ خاکستری در کنار آنها خودداری کنید. به عنوان مثال استفاده از رنگ خاکستری در اتاقی که با رنگ های آبی، نارنجی سوخته و قرمز چیدمان شده است، آن را از یک فضای پرجنب و جوش و جذاب به یک فضای بی انرژی تبدیل خواهد کرد.

1


2- آبی تیره و سفید

رنگ آبی حس درام و غنا را در فضا به ارمغان می آورد و رنگ خاکستری حس آرامش را در فضا ایجاد می کند. ترکیب آبی و خاکستری انتخاب پیچیده‌ای است که ظرافت و عمق را به نمایش می گذارد. در حالی که به کار بردن رنگ سفید در کنار آبی تیره با ایجاد کنتراست زیاد، شدت رنگ آبی را تقویت می کند. بنابراین بهتر است به جای سفید از رنگ خاکستری در کنار آبی تیره یا مشکی استفاده کنید.

1


3- رنگ های گرم در یک فضای خلاقانه

در تزئین دفتر، اتاق کودک یا آشپزخانه از استفاده از رنگ های گرم در کنار یکدیگر خودداری کنید. استفاده از این رنگ ها برای فضاهای خلاقانه مناسب نیست. انتخاب رنگ مناسب برای طراحی فضاهای خلاقانه از اهمیت بالایی برخوردار است و به شکوفایی ایده ها و نوآوری ها کمک می کند. رنگ های سبز و آبی برای چنین فضایی ایده آل هستند.

1


4- قرمز و برنزه

قرمز و برنزه دو رنگ ترند و پرطرفدار هستند که طرفداران خاص خود را دارند. اما به کاربردن آنها در کنار یکدیگر به هیچ وجه توصیه نمی شود. قرمز یک رنگ شاد، قدرتمند و احساسی و برنزه یک رنگ زنده، قوی و راحت است که به سرعت توجه شما را به رنگ های اطرافش جلب می کند. از آنجایی که رنگ قرمز برای فضاهایی که نیاز به آرامش دارند، مناسب نیست، بنابراین کارشناسان توصیه می کنند که از به کار بردن این دو رنگ در کنار یکدیگر به ویژه در فضاهای آرام خودداری کنید.

1


5- رنگ های بسیار پررنگ

از به کار بردن رنگ های بسیار پررنگ و پرجنب و جوش در کنار یکدیگر خودداری کنید. همیشه باید یک رنگ ملایم و آرام در چنین فضایی وجود داشته باشد که با جلوگیری از حمله بصری فضا را متعادل تر کند. با ترکیب رنگ های پررنگ، سایه‌های ملایم‌ این رنگ ها و رنگ های خنثی در کنار یکدیگر می توانید فضایی آرامش بخش و جذاب ایجاد کنید.

1

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها