دور کیکای تکرای خط بکش! کیک هل و گلاب درست کن!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.8 دقیقه

راهنماتو- «کیک فقط به آدم عذاب وجدان چاقی می‌ده! آرامشش کجا بود؟!»

کیک‌های خانگی فقط وانیلی و شکلاتی نیستند. دست از سر این کیک‌های همیشگی و تکراری بردارید!

به گزارش راهنماتو، اگر می‌خواهید عطر کیک تمام خانه را پر کند بهترین انتخابی که می‌توانید داشته باشید تا هم عطر و بوی جدیدی را امتحان کنید و هم طعم و بافت منحصربه فرد آن را با تمام جانتان حس کنید راهنماتو همین کیک هل و گلاب را به شما پیشنهاد می‌کند! بدون ذره‌ای تردید به سراغ آن بروید که شدیدا منتظر شماست!

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
تخم مرغ

3 عدد

آرد سفید گندم یا آرد شیرینی پزی

2 پیمانه

شکر

یک پیمانه

روغن مایع

¾ لیوان

گلاب

1/3 پیمانه

شیر

نصف پیمانه

پودر هل

نصف قاشق غذاخوری

بیکینگ پودر

یک قاشق مربا خوری

وانیل

کمی

عسل برای رومال

مقدار دلخواه

کره ذوب شده برای رومال

مقدار دلخواه

پودر پسته یا پودر نارگیل

برای تزیین به میزان لازم

طرز تهیه:

مانند تمام کیک‌های خانگی تخم مرغ‌ها را به همراه شکر و وانیل با همزن برقی حدود 5 دقیقه بزنید تا کرم رنگ و کشدار شوند. این قسمت اولین و درعین حال یکی از مهمترین بخش‌ها در کیک پزی است!

روغن را به همراه شیر و گلاب داخل مواد کیک بریزید و آن را در حد مخلوط شدن باز هم بزنید.

آرد را 2 تا 3 بار الک کنید تا حسابی یکدست شود و ناخالصی‌های آن جدا گردد. الک کردن آرد هم اهمیت بسیار زیادی دارد. شاید مهمترین قسمت آن همینجا باشد که باید حتما الک کردن را انجام بدهید. بیکینگ پودر را به آرد اضافه کنید و در حدود 2 تا 3 مرتبه به آرامی آن را به مواد کیک اضافه کنید. هر بار که آرد را اضافه می‌کنید با لیسک یا قاشق آن را مخلوط کنید تا آرد گلوله نشود و بافت یکدست آن از بین نرود.

فر را حدود 10 تا 15 دقیقه قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید.

قالب موردنظر را چرب کنید و کمی آردپاشی کرده و مواد کیک را داخل آن بریزید. دو بار آن را روی سطح صاف مثل میز یا کانتر آشپزخانه به آرامی بکوبید تا حباب‌های هوا از آن خارج شود. قالب را در فر قرار بدهید و بگذارید برای مدت 50 دقیقه بپزد. در طی این مدت در فر را باز نکنید. در انتها با یک سیخ چوبی وسط کیک را امتحان کنید اگر از مواد کیک به آن چسبید هنوز نیاز به پخت دارد. با توجه و دقت چند دقیقه دیگر آن را در فر بگذارید و اگر هم سیخ چوبی سلامت بیرون آمد و از مواد به آن نچسبیده بود یعنی کیک شما حاضر است.

کیک که بیرون از فر قرار گرفت و خنک شد مقداری عسل را با کره ذوب شده مخلوط کنید و با فرچه روی کیک بمالید. این قسمت هم به سلیقه شما بستگی دارد! اگر تمایل ندارید شیرینتر و چربتر شود کره و عسل را حذف کنید. در انتها هم مقداری پودر پسته یا نارگیل را روی آن بپاشید و تزیینش کنید. اگر از مواد دیگری هم دوست دارید می‌توانید برای تزیین کیک استفاده کنید.

کیک هل و گلاب دل شما را که هیچ، دل هرکسی که فقط آن را نگاه کند خواهد برد! پس هیچکسی در مقابل آن نمی‌تواند خویشتن دار باشد و حتما برشی از آن را با یک فنجان چای داغ یا دمنوش و قهوه میل خواهد کرد. نوش جان

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها