پنکیک موز یه صبحانه محبوب و مفید برای کودک! حتما امتحانش کن!

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 2.1 دقیقه

راهنماتو- «ذوق داری براش چیزی بپزی؟ خب این پنکیکو انتخاب کن!»

درست کردن صبحانه برای کودکان یکی از کارهایی است که ذهن مادران را به خود مشغول می‌کند. مخصوصا اگر فرزند شما بد غذا هم باشد این مورد از اهمیت بیشتری هم برخوردار خواهد بود! در عین حال یکی از لذت بخشترین کارهای دنیا آشپزی کردن برای کودکی است که تازه دندان درآورده و خودش می‌خواهد مستقل غذا خوردن را آغاز کند! 

به گزارش راهنماتو، بچه‌ها از سن پایینتر بنا به مواد غذایی که برایشان ممنوع نیست و می‌توانند استفاده کنند باید انواع طعم‌ها را بچشند، مخصوصا اگر در ظاهر آنها خلاقیت به خرج بدهید نتیجه بهتری هم خواهید گرفت و در بزرگسالی نسبت به امتحان کردن غذاهای جدید ولی مفید موضع نخواهند داشت!

پنکیک‌ها همیشه محبوب بچه‌ها هستند هم از نظر طعم و هم ظاهر مورد استقبال آنها قرار می‌گیرد. شما هم هربار با ایجاد تغییرات در مواد اولیه آن می‌توانید پنکیک جدیدتری ارائه کنید که هم ویتامین‌های متفاوتی به بدن فرزندتان برسد و هم تکراری نباشد.

پنکیک موز را با دستورهای مختلفی تهیه می‌کنند. از پوره کردن موز که دیگر در پنکیک اثری از آن به چشم نخورد گرفته تا حلقه‌ای برش زدن آن که باعث زیباتر شدن ظاهر آن هم خواهد شد.

این پنکیک برای نوزادان از 8 ماهگی به بالا مناسب است. یعنی از زمانی که فرزند شما قابلیت خوردن غذاهای انگشتی را دارد و خودش می‌تواند مستقل تکه‌های غذا را با دست بردارد و به دهان ببرد می‌توانید این صبحانه خوشمزه و مقوی را برای او درست کنید.

مواد لازم:

ماده غذاییمقدار
تخم مرغ

یک عدد

شیر

نصف لیوان

آرد سفید گندم

4 قاشق غذاخوری

موز

یک عدد

طرز تهیه:

تخم مرغ را به همراه شیر و آرد به خوبی مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند. موز را تکه تکه برش بزنید.

در یک تابه نچسب مقدار خیلی کمی روغن یا کره بمالید. موزها را کف تابه بچینید و مواد تهیه شده را روی آنها بریزید. اجازه بدهید با حرارت ملایم یک سمت پنکیک پخته شود و آن را برگردانید تا طرف دیگر هم بپزد. با هر ماده‌ای که دوست دارید می‌توانید آن را تزیین کرده و سرو کنید.

نکات مهم:

  • اگر برای نوزادان زیر یکسال این پنکیک را می‌پزید از عسل به عنوان تزیین یا شیرین کننده استفاده نکنید چون ممنوعیت دارد. اما از شیره خرما می‌توانید روی آن بریزید. البته موز به اندازه لازم شیرینی پنکیک را تامین خواهد کرد.
  • با این مقدار مواد به راحتی می‌توانید در سریعترین زمان یک صبحانه تازه برای فرزندتان یا بقیه اهل خانه بپزید. میزان مواد را بنا به نوع مصرفتان می‌توانید افزایش بدهید.

 

 

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها