بررسی خواص زردآلو برای پوست صورت (ماسک های جادویی)

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • زمان مطالعه : 6.4 دقیقه

معمولا وقتی برای تهیه لوازم آرایش به بازار می رویم، در کنار آنها اقدام به خرید سرم ویتامین سی، ضدآفتاب، کرم دور چشم و سایر محصولات مراقبت از پوست نیز می نماییم.

ما معمولا برای حفظ زیبایی چهره مان اقدام به خرید لوازم آرایش با کیفیت می کنیم. با این حال لازم است هر چند وقت یکبار با مواد طبیعی پوست خود را احیا کنیم. یکی از بهترین گزینه ها که سلامتی را برای پوست صورتتان به ارمغان می آورد، زردآلود است. این میوه با تامین مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز پوست صورت، طراوت و شادابی را به چهره تان هدیه می دهد.

اما آیا می دانید که این میوه جز جوانسازی چه خواص دیگری برای پوست دارد؟ چطور از آن می توانید برای سلامتی پوستتان استفاده کنید؟ در این بحث به طور کامل به ماسک هایی که می توانید با زردآلو درست کرده و طراوت را به پوستتان برگردانید، اشاره کرده ایم.

بررسی خواص زردآلو برای پوست صورت

در کنار تمام محصولات مراقبتی قوی، از جمله کرم ضد لک سیسپرسا و ضد افتاب های درماتیپیک، استفاده از روش های طبیعی برای مراقبت از پوست مثل ماسک زردآلو می تواند بسیار مثمرثمر باشد.

مهمترین خواص زردآلو عبارت هستند از:

  • بازسازی سلول های مرده پوست
  • جوانسازی و تقویت پوست
  • خواص ضد التهابی که موجب از بین رفتن آکنه و قرمزی پوستتان می شوند.
  • درمان آفتاب سوختگی و اگزما
  • از بین بردن جوش های سر سیاه
  • پاکسازی کامل صورت و باز کردن منافذ آن که موجب درمان آکنه و مشکلات مشابه می شود.
  • آبرسانی و مرطوب کنندگی پوست در صورت استفاده از روغن هسته زردآلو بدون هیچ گونه چربی اضافه.
  • به تاخیر انداختن علائم پیری به دلیل داشتن ویتامین E
  • مناسب برای افرادی با پوست حساس به خصوص برای کودکان

معرفی بهترین ماسک زردآلو برای پوست

با استفاده از بهترین ماسک زردآلو برای پوست می توانید بسیاری از نقاط ضعف پوستتان را از بین ببرید. اما آیا می دانید که طرز تهیه این ماسک ها چگونه است؟

زردآلو و پاپایا، ماسک گران قیمت برای رفع چین و چروک

این ماسک می تواند نقاط تیره روی پوستتان را از بین ببرد و باعث روشن شدن آن شود. این ترکیب همچنین باعث از بین رفتن نقاط تیره حاصل از جای جوش ها و لک ها روی صورتتان می شود. برای تهیه این ماسک نیاز به 3 قاشق چای خوری پاپایای رسیده و 3 قاشق چای خوری پودر زردآلو و هسته زردآلو خشک دارید.

برای تهیه این ترکیب باید ابتدا پاپایا را داخل ظرفی گذاشته و به خوبی له کنید. حالا پودر را به ظرف بیفزایید و به خوبی ترکیب کنید تا خمیری یکدست حاصل شود. ماسک را برروی صورتتان بگذارید و به خوبی در نواحی مختلف پوست قرار دهید. بگذارید حدود 10 دقیقه زمان سپری شود، اکنون صورتتان را بشویید.

شما می توانید در هر هفته 2 بار از این ماسک استفاده کرده و از نتایج فوق العاده اش بهره مند شوید.

زردآلو، توت فرنگی و گوجه فرنگی، بهترین ماسک زردآلو

اگر پوستی لطیف و انعطاف پذیر می خواهید، ما ماسک توت فرنگی، زردآلو و گوجه فرنگی را پیشنهاد می دهیم. گوجه فرنگی به دلیل خاصیت خنک کنندگی و تسکین دهنده اش پوستی سفت و مناسب را برایتان به ارمغان می آورد. گوجه فرنگی نیز با تنظیم ترشح چربی آثار جوش و پیری زودرس را از بین می برد.

اگر از مشکلاتی مثل چربی، خشکی، جوش های سر سفید یا سرسیاه و آکنه رنج می برید، این ماسک می تواند بهترین درمان خانگی برایتان باشد.

برای تهیه این ماسک نیاز به 1 قاشق چای خوری پودر زردآلو، 2 عدد توت فرنگی پوره شده و 2 قاشق چای خوری پوره گوجه فرنگی بدون هسته دارید. شما باید تمام این مواد را داخل ظرفی مناسب با یکدیگر ترکیب کرده و خمیری یک دست به وجود بیاورید. حالا مواد را برروی صورت و گردنتان بگذارید و اجازه دهید که 15 دقیقه سپری شود. در انتها صورتتان را با آب ولرم بشویید.

انجام این کار را برای 3 بار در طول هر هفته توصیه می کنیم. با این ماسک پوستی نرم و شاداب خواهید داشت.

1

زردآلو، شیرخشک و عسل، یک ماسک ساده و کاربردی

این ماسک برای جوانسازی پوست کاربرد دارد. در واقع به واسطه شیر خشک پوستتان روشن و درخشان می شود و به واسطه عسل پوست را تغذیه کرده و به دلیل خواص آنتی اکسیدانی رطوبت لازم را به آن می رسانید. ترکیب این مواد با یکدیگر می تواند جلوی علائم پیری را بگیرد و چهره ای بدون نقص برایتان به همراه بیاورد.

برای تهیه این ماسک به نصف پیمانه پودر زردآلو، 1 قاشق چایخوری شیرخشک و 1 قاشق چای خوری عسل نیاز دارید. شما باید ابتدا تمام این مواد را داخل ظرف مناسبی ریخته و با یکدیگر ترکیب کنید. حالا مواد را به مدت 5 دقیقه برروی صورتتان ماساژ دهید و سپس بگذارید 10 دقیقه روی پوستتان استراحت کنند. بعد از انجام این کارها صورتتان را با آب ولرم بشویید.

برای رسیدن به نتیجه مطلوب 2 بار استفاده از این ماسک را برای هر هفته توصیه می کنیم.

زردآلو، آووکادو و پاپایا، ترکیب جوانساز پوست صورت

پاپایا نشانه های پیری را از بین می برد و با تغذیه پوست طراوت را برای آن به ارمغان می آورد. در آووکادو نیز چربی های مفید برای پوست وجود دارد که با تغذیه آن جلوی بروز مشکلات مختلف را می گیرند.

این میوه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان با رادیکال های آزاد پوست مقابله می کند. در واقع اگر از رادیکال های آزاد جلوگیری نشود، خیلی زود باعث ایجاد خطوط مختلف و چین و چروک برروی صورت می شوند.

برای تهیه این ماسک ابتدا یک پاپایای رسیده را به چند تکه تقسیم کرده و 2 قاشق غذاخوری زردآلو و نصف یک آووکادو رسیده را آماده کنید. تمام این مواد را داخل مخلوط کن بریزید تا کاملاً پوره شوند. حالا مواد را داخل ظرفی مناسب ریخته و مقداری آب به آن بیفزایید تا ماسک غلظت مناسبی به دست آورد. خمیر را برروی صورتتان بگذارید و حدود 5 دقیقه به صورت دورانی پوست را با آن ماساژ دهید. اجازه دهید 10 دقیقه زمان سپری شود، سپس پوستتان را با آب ولرم بشویید.

استفاده از این ماسک برای یک بار در طی هر هفته می تواند نتایج دلخواه را برایتان به ارمغان بیاورد.

خواص معجزه گر میوه زردآلو و پودر آن

ماسک میوه زردآلو و پودر آن موجب لایه برداری می شود و منافذتان را باز می کند. این ترکیب سلول های مرده و جوش های سر سیاه را نیز به مرور زمان از بین می برد. شما می توانید با استفاده مداوم از این ماسک پوستی شاداب، درخشان و سالم داشته باشید.

برای تهیه این ماسک ابتدا هسته زردآلو را جدا و سپس آن را پوره کنید. یک قاشق پودر زردآلو نیز به پوره بیفزایید. حالا خمیری آماده می شود که باید آن را به صورت دورانی به مدت 5 دقیقه برروی صورت ماساژ دهید. بعد از انجام این کار 10 دقیقه منتظر بمانید. اکنون صورتتان را با آب ولرم بشویید.

استفاده از این ماسک برای 2 بار در هفته می تواند نتیجه قابل قبولی برایتان به ارمغان بیاورد.

خواص زردآلو برای پوست صورت که بی نظیر هستند

خواص زردآلو برای پوست صورت به قدری زیاد است که بسیاری از متخصصین درماتولوژیست توصیه می کنند که حتماً مصرف این میوه را جزء برنامه تان قرار دهید. شما می توانید مقدار زردآلو را هر روز نوش جان کرده و در طی هر هفته ماسک های مختلفی از آنها تهیه و استفاده کنید.

برای نتیجه گیری بهتر پیشنهاد می دهیم که محصولات مراقبتی مناسبی مثل کرم های مخصوص را نیز به روتین پوستی تان بیفزایید.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها