(ویدئو) آزمایش موفق فناوری ضد پهپاد بریتانیا نصب شده بر خودروهای زرهی

  • راضیه میرزاحیدری راضیه میرزاحیدری
  • ۷ بهمن ۱۴۰۲
  • زمان مطالعه : 1.3 دقیقه

پارسینه نوشت: شرکت BAE قابلیت ضد پهپاد را روی خودروهای چند منظوره زرهی آزمایش می کند.

شرکت BAE در بیانیه ای اعلام کرد که قابلیت ضد پهپاد را بر روی یکی از خودروهای زرهی چند منظوره ارتش ایالات متحده با موفقیت آزمایش کرده است.

نمونه اولیه سامانه ضد پهپاد که با همکاری Moog ساخته شده است، نشان داد که می تواند اهداف ثابت و متحرک را در زمین و هوا در "سناریوهای واقعی میدان نبرد" در محدوده بزرگ کشف، مسیریابی، شناسایی و ردیابی کرده و غیرفعال کند.

در بیانیه آمده است که نمونه اولیه نشان می‌دهد که «برجک درگیر با اهداف زمینی است و از قابلیت slew-to-cure برای هدف قرار دادن پهپادهای کوچک ثابت و متحرک با گلوله‌های ۳۰ میلی‌متری استفاده می‌کند».

برای اولین بار از نمونه اولیه در کنفرانس سالانه انجمن ارتش ایالات متحده در اکتبر ۲۰۲۳ رونمایی شد. این مدل دارای هر دو شاسی موجود است اما شامل پیشرفت هایی جدید مانند صفحه اصلی بسته تجهیزات ماموریت خارجی است که امکان یکپارچه سازی سریع فناوری ها و قابلیت ها را فراهم می کند.

برای مثال، این بسته در نمونه اولیه cUAS، با برجک پلتفرم سلاح‌های یکپارچه Moog پیکربندی شده است. این شرکت گفت که ارتش قبلاً ادغام یک برجک دفاع هوایی کوتاه برد برای AMPV را تأیید کرده است، که تنها یکی از ۳۰ سیستم برجک فعال شده توسط بسته تسلیحاتی Moog است.

سیستم تسلیحاتی cUAS شرکت موگ شامل رادار نیمکره چند ماموریتی لئوناردو DRS و تفنگ ۳۰ میلی متری XM914 نورثروپ گرومن است. هر دو اجزای سیستم M-SHORAD مبتنی بر خودروی جنگی Stryker هستند که قبلاً در ارتش ارائه شده است.

راضیه میرزاحیدری
راضیه میرزاحیدری

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها