نگاهی به سه برند پوشاک ایرانی

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۱ مرداد ۱۳۹۹
  • زمان مطالعه : 5.5 دقیقه

برندهای ایرانی زیادی در کشورمان هستند که سالهای سال مورد بی مهری قرار گرفته اند. خوب که دقت کنیم تا چندین سال پیش از دید اکثریت افراد جامعه جنس ایرانی قابل قبول نبود! بعضیها عارشان می آمد که بگویند یا کسی بفهمد که لباس تنشان ایرانی است! بگذریم از لیبلهای خارجی که روی لباسها چسبانده میشد تا صورت بهتری به موضوع بدهد! یا حتی مغازه دارهایی که برای فروش بهتر جنسشان می گفتند پارچه اش خارجی است فقط توی ایران دوخته شده تا توجیه مناسبتری برای وطنی بودن کالا داشته باشند! یا حتی اگر به مزونهای مختلف می رفتی ممکن بود جنسهای دسته دوم در حد نوی خارجی را با افتخار معرفی کنند اما جنس ایرانی که برای معدود مشتریهایی که جیبشان کمی سرخالیتر بود کنار گذاشته بودند مثل توسری خورها یک گوشه قرار داشتند! اصلا یک زمانی برند فقط خارجی بود! ایرانی را چه به برند بازی!

اما سالهاست ورق برگشته است. هم برندهای وطنی به خوبی قدعلم کرده اند هم مردمی که یک بار استفاده کرده اند به اصطلاح مشتری شده و دیگر دلشان نیامده دور و بر شعبه های برند محبوبشان نگردند! و صد البته در آشفته بازار اقتصادی و کوچ خیلی از برندها، زمینه برای خودنمایی داخلیهایمان فراهم شد.

شاید بد نباشد به چند برند معروف داخلی با هم یک نگاهی بیندازیم

سله بن و دنیای رنگ و سادگی:

سله بن و دنیای رنگها

سله بن یکی از برندهای پرمخاطب و محبوب این روزهای کشورمان است. برندی که هرچند بیش از یک دهه از تولدش می گذرد اما در ابتدای امر، نام خاصش که شاید برای عده ای حتی خارجی به نظر برسد جلب توجه می کند. "سله بن = روستای کوچکی در اطراف دماوند" که حالا با 20 شعبه مختلف در کل کشور به تمام معنای کلمه عرض اندام می کند.

اگر به شعبه های سله بن رفته باشید، موقع ورود تابلوی "با افتخار تولید ایران" را حتما دیده اید. این یعنی مشتری عزیز، من را با دقت نگاه کن. به رنگهای متنوع من چشم بدوز! واقعا هم رنگهای دلنشین سله بن در کنار طراحی های ساده اما مناسب استایل روزمره یا همان کژوال این برند، خیلی از دغدغه های مراجعین را برطرف میکند. وقتی هنگام خرید بتوانی همه ی وسایل مورد نیاز یک استایل را تهیه کنی یعنی خریدت موفقیت آمیز بوده و حالا دلواپس این نیستی که مغازه به مغازه دنبال ست کردن بقیه اجزای خریدت باشی.

بعد از رنگ آمیزی های جذاب سله بن، قطعا کیفیت پارچه های انتخابی در تولید این محصولات حرف مهمی برای گفتن دارد. به قول خیلیها که در امر لباس خریدن خبره ی بازار هستند "بشور بپوش" بودن یک لباس یعنی خیالت راحت باشد که پولت را دور نریخته ای!

در دنیای برندها فاکتورهای زیادی هستند که آنها را محبوب میکنند اما یکسری ریزه کاری هست که توجه به آنها خیلی تاثیر گذار است. اینکه بتوانی در بازار رقابتی حرفی برای گفتن داشته باشی باید علاوه بر کیفیت کالا حواست به جیب مخاطب هم باشد. اتیکتهای قیمت روی محصولات سله بن تا حدود زیادی دست افراد را باز می گذارد تا بتوانند انتخابی از ته دل داشته باشند نه سرسری و از روی اجبار!

چه دانشجو باشی چه آماده رفتن به دورهمی دوستانه، چه در راه سفر باشی یا بخواهی در یک قرار شبانه بدرخشی اگر برای خودت لباس بخواهی یا برای همسر یا فرزندت سله بن می تواند انتخابهای مناسبی پیش رویت بگذارد. و می توان سله بن را یک برند ایرانی با کیفیت خوب و قیمت اقتصادی قابل توجه معرفی کرد.

سله بن سایت اینترنتی فعال ندارد ولی ظاهرا در زمانه ای که خرید آنلاین تمام ذهن مردم را مشغول کرده است باعث شده به فکر راه اندازی آن بیفتند! و کم کم باید جمله ی "خرید غیرحضوری نداریم" را از قسمت معرفی پیج اینستاگرام خود حذف کنند!

سالیان برندی از سالهای دور:

سالیان برندی از قدیم تا امروز

یکی دیگر از برندهای ایرانی محبوب که سالهای سال است در شهرهای مختلف چشم همه را به دنبال خود کشانده سالیان است. سالیان از ابتدا خط مشی خود را بر سبک رسمی و نیمه رسمی گذاشته و برای افراد از 2 سال به بالا به تولید محصول می پردازد از لباس و کیف و کفش و کمر بند گرفته تا کت و کاپشن و پالتو... یک مجموعه ی کامل از هر چه مورد نیاز است موجود است آن هم به شکلی که تا از لباس خریده شده خسته نشوید شما را رها نمی کند! قیمت در سالیان گاهی اوقات به بعضی از برندهای خارجی هم ممکن است تنه بزند منتها یکی از اتفاقات خوب در سالیان حراجیهای خوب با درصد تخفیف بالای آن است. به طوری که خیلی از مشتریان همیشگی سالیان بی صبرانه منتظر می مانند تا زمان حراجها برسد و دلی از عزا در بیاورند!داشتن یک سایت اینترنتی قابل توجه که میتوانی به صورت آنلاین مستقیم از آن خرید کنی مخصوصا در این روزگار کرونایی یکی از شاخصه های سالیان است.

از تن ریس تا بادی اسپینر:

بادی اسپینر برندی کاملا ایرانی با ظاهری خارجی


برند قابل توجه ایرانی دیگر "بادی اسپینر" است. نامی که شاید خیلیها در ابتدای امر شک نکنند که حتما خارجی است. بادی اسپینر اول با نام "تن ریس" شروع به کار کرد و حالا دیگر همه آن را با نامی بین المللی پسند میشناسند! زمانی فقط لباسهای مردانه تولید میکرد و حالا زنانه هم به لیستش اضافه شده است. حیطه ی کاری این برند با تمرکز بیشتر بر سبک کژوال یا روزمره باعث جذب مخاطبان زیادی شده است. شعبه های بسیار این برند (40 شعبه)، گواهی بر محبوبیت آن است که هر روز هم بیشتر می شود. طراحان بادی اسپینر با پیروی کردن از ترندهای روز دنیا سعی بر این دارند که حرکت رو به جلوی بیشتری به آن بدهند هرچند اگر بخواهیم از جنبه اقتصادی به قضیه نگاه کنیم قیمتهای محصولات بادی اسپینر میتواند به عنوان یک برند خوب و موردتوجه، قابل قبول باشد.

سایت اینترنتی بادی اسپینر با خرید آنلاین در اختیار علاقمندانش است که در هیچ زمانی لحظه ای از برند محبوبشان دور نمانند.

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها