نکات مهم در خرید لباس کودک

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۹
  • زمان مطالعه : 2.9 دقیقه

وقتی بچه ها پابه زندگی ما میگذارند یکی از لذت بخشترین کارها خرید لباس برای آنهاست. از لباسهایی که از کف دست کمی بزرگترند گرفته تا هر چه قد بکشند و سایز بالاتر برود، فرقی نمی کند. دیدن تنوع محصولات، رنگها و مدلها جذابیت زیادی دارد.

ولی علاوه بر این جذابیتهای ظاهری، به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نکات مهم در لباس کودک

سه نکته ایمنی، راحتی و کاربردی بودن لباس برای بچه ها از اهمیت بالایی برخوردار است. هرچند نکته ی قیمت لباسها هم مساله ایست که نمیشود از آن چشم پوشی کرد!

چه لباسی برای نوزدان امن و مناسب است؟

لباسهای نخی مناسب نوزاد

لباسهایی که دکمه و بند در ناحیه بالاتنه نداشته باشند، یا دکمه هایی کوچک دارد، از وسایل تزیینی در آن استفاده نشده باشد، چون می تواند باعث خفگی شود.

لباسهایی که روی آنها گلدوزی دارد شاید خیلی قشنگ به نظر بیایند ولی باید توجه کرد که هنگام تماس با بدن نوزاد به آن آسیب نرساند.

لباسهای راحت کدامند؟

لباسهایی که موقع تعویض نیاز به کار سختی نباشد. نوزادان موقعع تعویض لباس اکثرا حس خوبی ندارند.

کاربردی یعنی چه؟

سرهمی ها در چندماه اول زندگی نوزادان کمک بسیار بزرگی هستند. لباسهایی که در ناحیه زیر پا دکمه دارند و بر روی کمر آنها هم کش نیست.

سرعت رشد بچه ها در ماههای آغازین خیلی بالاست. لباسی که تا هفته پیش به راحتی بر تن دلبندتان می نشست حالا از هر طرف کش می آید! و اعتراضات کودک را در پی خواهد داشت! پس با توجه به زمان خرید کنید. مغازه ها همواره آماده ی فروش هستند و این کار امروزه اینترنتی هم خیلی خوب اتفاق می افتد.

سایز روی لباسها قابل اعتماد است؟

در مورد سایز لباسها باید یادتان باشد که روی همه ی لباسها سایز درج شده، ولی این در مورد بچه ها، به خیلی چیزها بستگی دارد و یک قانون نیست. ممکن است کودک شما 6 ماهش باشد ولی لباس4ماهه ها اندازه قامتش باشد. این مساله قابل توجهی است که باید هنگام خرید براساس وزن و قد فرزند این کار صورت بگیرد.

جنس لباس اهمیت زیادی دارد

یکی از مسایلی که باید به آن دقت کرد پارچه به کار رفته در لباس است. حساس بودن بدن بچه ها باعث میشود نسبت به بعضی جنسیتها واکنش نشان بدهند. با قرمز شدن پوست، دانه زدن، یا حتی سرفه و عطسه...

پارچه های پنبه ای مناسبترین جنس برای لباس نوزدان و کودکان است برای اینکه هوا راحت از لباس عبور کند، مخصوصا نوزادان که یکسره در حالت خوابیده قرار دارند اگر جنس لباس مناسب نباشد عرق سوز میشوند.

نکته آخر:

با بزرگتر شدن بچه ها، هنگام خرید لباس، دایره توجهات گسترده تر میشود. اینکه کودکمان چه رنگی دوست دارد، از چه شخصیت کارتونی یا اسباب بازی خوشش می آید، اینکه آستین پفی دوست دارد یا ساده؟! و خیلی نکات دیگر که سلیقه ی این موجودات کوچک را هم در خودش دارد.

تا آنجا که میتوانید با حق انتخاب دادن به کوچولوها در خرید لباسشان خوشحالترشان کنید. می توانید دو مدل از لباسهایی که از نظرتان همه ی امتیازات را دارند در اختیارش قرار دهید و حرف آخر را او بزند. 

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها