انواع مهمانی ها و کمد لباس ما

  • نغمه افشار نغمه افشار
  • ۵ مرداد ۱۳۹۹
  • زمان مطالعه : 3.1 دقیقه

در دنیای مد و فشن برای هر مدل مهمانی و اینکه چه ساعتی از روز برگزار میشود اسمی گذاشته شده است.

آنهایی که فعالیتشان در این حیطه است خیلی دقیق این موارد را رعایت میکنند اما توجه کردن به بعضی اصول چندان کار سختی نیست. بلکه باعث میشود خیلی منظم تر و دلچسب تر لباس انتخاب کنیم.

لباسهایی که تحت عنوان مجلسی نامیده میشوند عمدتا در ذهن مراسم عروسی را تداعی میکنند. ولی ما می خواهیم در اینجا به بررسی چند مدل مهمانی بپردازیم و بدانیم که چه بپوشیم تا جذابتر شویم!

چند مدل مهمانی داریم؟

مهمانی عصر

مهمانی شب

جشن عروسی

جشن تولد

تفکیک این موارد از آنجایی مهم است که مدل، سبک، رنگ و حتی پارچه این لباسها هم با هم متفاوت هستند.

مهمانیهای عصر کدامند؟

لباسهای مناسب مهمانی عصر کدام است

در مهمانیهای عصر معمولا یک دورهمی ساده و دوستانه داریم. خبری از ناهار یا شام نیست. تشریفات خاصی ندارد.

معمولا لباسهایی با پارچه های ساده، رنگهای مات و غیر براق، مدلهای معمولی که روی پارچه آنها کار دست نشده است و پولک و منجوق ندارند و اگر داخل خانه و فضای بسته این مهمانی برگزار میشود لباسها نباید ماکسی و بلند باشند و نهایت قد پیراهن یا دامن برای خانمها باید تا وسطهای ساق پا (به اصطلاح میدی) باشد.

در عرف کشور ما شومیز و دامن یا شومیز و شلوار، تاپ و دامن یا تاپ و شلوار، پیراهنهای میدی، معمولا در مهمانیهای عصر استفاده میشود. جنسیت پارچه ها می توانند بنابه فصل از کرپهای نازک و ضخیم یا حریر و بافتنی استفاده شود.

مهمانی شب

مهمانیهای شب و لباسهای مناسب

در مهمانیهای شب که هدف کنار هم قرار گرفتن افراد است و شام هم سرو میشود کمی فضا سنگینتر است اما نه به آن سنگینی که پیراهن ماکسی یا کت و دامن مجلل اوت کوتور بپوشیم!
انواع کت و دامنهای ساده با رنگهای کمی تیره تر و مدلهای پوشیده تر مناسب این فضا هستند.

لباس جشن عروسی

لباسهای مناسب مهمان عروسی

برای جشن عروسی در قدم اول لباسهای بلند ماکسی مناسب هستند. برخلاف اینکه در فرهنگ عامه ما این معمول است که نوع لباس را بنابه نسبت و نزدیکی و دوری به عروس و داماد انتخاب میکنند، ولی واقعیت این است که برای جشن عروسی که در شب برگزار میشود باید لباس بلند پوشید. رنگ مشکی چندان توصیه نمیشود! حال اینکه ما خیال میکنیم مشکی مجلسی تر است! در این مهمانی میتوانید تا دلتان میخواهد لباستان برق بزند! یعنی از پارچه های کارشده استفاده کرد.

لباس جشن تولد

برای مهمانی تولد چه بپوشیم

جشنهای تولد معمولا بعدازظهر برگزار میشوند و معیار ما برای بررسی، این ساعت از روز است. لباسهای ماکسی با رنگهای تیره اصلا مناسبتی با این جشن ندارند. تاحدود زیادی باید از خصوصیات لباس عصر پیروی کرد و درنظر داشت که پیراهنهای کوتاه و میدی دلچسبتر هستند. رنگهای ملایم و پارچه های لطیف جلوه بهتری به ظاهر ما می بخشند.

با کمی دقت در رنگ، مدل و نوع پارچه لباسهایمان، ظاهر دلنشین و جذابی برای خودمان بسازیم.

نغمه افشار
نغمه افشار

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها