تاکسی پرنده XPeng X2 بر فراز آسمان دبی

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۹ مهر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.1 دقیقه

راهنماتو- شرکت هواپیمایی چینی XPeng روز گذشته تاکسی پرنده برقی XPeng X2 خود را در دبی مورد آزمایش قرار داد. این شرکت نمایی اجمالی از فناوری آینده‌نگر این تاکسی پرنده ارائه کرد.

XPeng امیدوار است تاکسی پرنده جدیدش بتواند در آینده روزی مردم را به دور از هر گونه ترافیکی در شهرها جابجا کند. XPeng X2 یکی از دهها پروژه از خودروهای پرنده در سراسر جهان است. تنها تعداد انگشت شماری از این خودروها با هدف حمل مسافران مورد آزمایش قرار گرفته اند و احتمالاً سال ها طول می کشد تا برخی از آنها به این منظور به خدمت گرفته شوند.

آزمایش روز گذشته با یک کابین خالی و بدون سرنشین انجام شد. اما این شرکت می گوید در جولای 2021، این تاکسی پرنده یک پرواز سرنشین دار را نیز تجربه کرده است. این وسیله نقلیه شیک می تواند دو سرنشین را حمل کند و انرژی آن از هشت ملخ تامین می شود.

به گفته این شرکت XPeng X2 حداکثر سرعت 130 کیلومتر (80 مایل) برساعت را ارائه می دهد. وسایل نقلیه بدون خلبان، روزی می توانند مسافران را از دغدغه ترافیک رها کرده و آنها را از بالای شهرهای شلوغ به سرعت به مقصدشان برسانند. این فناوری هنوز با چالش های عمده ای از جمله عمر باتری، کنترل ترافیک هوایی، ایمنی و مسائل زیرساختی مواجه است.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها