Razer Edge 5G؛ اولین کنسول دستی 5G جهان رسما معرفی شد

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۵ مهر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.9 دقیقه

راهنماتو- ریزر در تاریخ 15 اکتبر رویداد RazerCon 2022 را برگزار کرد. این شرکت در این رویداد از چندین محصول بازی از جمله هدفون های گیمینگ، صندلی بازی لامبورگینی و کنسول بازی دستی Razer Edge 5G رونمایی کرد.

کنسول بازی جدید ریزر که با مشارکت کوالکام و ورایزون توسعه یافته است، اولین کنسول بازی 5G در جهان است. این کنسول بازی قادر است همه بازی‌های AAA، از جمله بازی‌های اندروید و بازی‌هایی مانند Fortnite و Rocket League Sideswipe را از طریق لانچر از پیش نصب شده Epic Games اجرا کند. سرویس های استریم ابری مانند NVIDIA GeForce Now و Xbox Cloud Gaming اکنون برای کاربران Razer Edge 5G (در حال حاضر فقط در نسخه بتا) در دسترس خواهند بود.

razer-edge-5g

مشخصات 

Razer Edge 5G به یک صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED با رزولوشن فول اچ دی پلاس با نرخ تازه سازی 144 هرتز مجهز شده است. این دستگاه با تراشه اسنپدراگون G3x نسل 1 و 8 گیگابایت رم LPDDR5 ارائه می شود و انرژی آن توسط یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تامین می شود. این کنسول بازی دارای 128 گیگابایت حافظه UFS 3.1 و یک اسلات کارت microSD برای فضای ذخیره سازی بیشتر می باشد.

کنسول بازی جدید ریزر به یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی مجهز شده است و سیستم عامل اندروید 12 را اجرا می کند. از گزینه های ارتباطی آن می توان به وایفای 6E، بلوتوث 5.2 و mmWave Verizon 5G اشاره کرد. این کنسول در ابعاد 259.7 در 84.5 در 10.83 میلی متر ارائه می شود و 263.8 گرم وزن دارد.

razer-edge-5g

قیمت و دسترسی

Razer Edge 5G اکنون در ایالات متحده با قیمت 399 دلار قابل رزرو است. Razer Edge Founders Edition که با هدفون Razer Hammerhead True Wireless عرضه می شود، 499 دلار قیمت دارد. این دستگاه در ژانویه 2023 و در نمایشگاه Consumer Electronics (CES) 2023 برای خرید در دسترس خواهد بود.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها