دوچرخه سواری بر روی آب!

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۷ مهر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.3 دقیقه

راهنماتو- شرکت نیوزلندی Manta5 به تازگی نوعی دوچرخه برقی ساخته است که می تواند روی آب حرکت کند. این دوچرخه که Hydrofoiler SL3 نام دارد، اکنون با قیمت 9000 دلار به فروش می رسد.

با رکاب زدن دوچرخه سوار، پروانه ای که توسط یک موتور الکتریکی تقویت می شود، در قسمت عقب شروع به چرخش می کند. موتور به دوچرخه کمک می کند تا با استفاده از بال‌های هیدروفویل خود شروع به حرکت بر روی آب کند. این دوچرخه برقی منحصراً توسط موتور راه اندازی می شود. این ویژگی آن را به جایگزینی بدون آلایندگی برای جت اسکی تبدیل می کند.

دوچرخه Hydrofoiler SL3 قادر است با حداکثر سرعت 12.4 مایل بر ساعت (20 کیلومتر بر ساعت) حرکت کند و یادگیری آن تنها 40 دقیقه زمان می برد. سازنده این دوچرخه اولین دوچرخه هیدروفویل جهان به نام Hydrofoiler XE-1 را در سال 2017 طراحی کرده بود. دوچرخه های هیدروفویل که با عنوان «نصف دوچرخه، نصف هواپیما» توصیف می شوند، با رکاب زدن دوچرخه سوار و یک موتور الکتریکی، شتاب می گیرند.

هنگامی که سرعت رکاب زدن زیاد می شود، بال های هیدروفویل دوچرخه در جلو و عقب باعث می شود تا دوچرخه در بالاتر از سطح آب قرار گرفته و شروع به حرکت کند. استفاده از فیبر کربن و آلومینیوم درجه یک هواپیما در بدنه SL3 به سبک وزن و شناور شدن آن کمک شایانی می کند. این دوچرخه در ابعاد 2.2 در 2 در 1.4 متر ارائه می شود، با یک بار شارژ حداکثر 4.5 ساعت قابل استفاده است و وزنی در حدود 37 تا 40 کیلوگرم دارد.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها