راهنمای خرید «لپ تاپ دست دوم» برای تمام بودجه‌ها

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۳ آبان ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 3.5 دقیقه

راهنماتو- لپ تاپ دست دوم می‌تواند ۳۰ میلیون کمتر از مدل‌های نو قیمت داشته باشد. مثل مدل دست دوم Dell Precision 7740 که به‌جای رقم ۷۰ میلیون تومانی، در سایت‌های خرید و فروش لپ تاپ‌های کارکرده ۴۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. حالا که قیمت لپ تاپ نو به‌واسطه رشد قیمت ارز بالا رفته، خرید و فروش لپ تاپ دست دوم رونق پیدا کرده و در سایت‌های مختلف امکان خرید آن‌ها با هر بودجه‌ای دیده می‌شود؛ از مدل‌های ۱۰۰ میلیونی تا نمونه‌های ارزان‌قیمت و یک میلیون تومانی. در این گزارش سراغ لپ تاپ‌های دست دومی رفتیم که نمونه نو آن‌ها در بازار موجود است و امکان مقایسه قیمتشان وجود دارد.

لپ تاپ دست دوم با بودجه کمتر از ۱۰ میلیون

به گزارش راهنماتو به نقل از فرارو، لپ تاپ دست دوم HP Elite X2 را سه میلیون تومان زیر قیمت مدل‌های نو می‌فروشند. در آگهی فروش لپ تاپ دست دوم HP Elite X2 قیمت ۹ میلیون تومان است و در فروشگاه‌های آنلاین برای خرید مدل نو آن باید دست‌کم ۱۲ میلیون تومان پرداخت کرد. HP Elite X2 برای کار‌های اداری و دانشجویی مناسب است. صفحه نمایش ۱۲ اینچی و لمسی، پردازنده Core i۵، هارد ۲۵۶ گیگابایت، رنگ نقره‌ای و رم هشت گیگابایت خلاصه‌ای از توضیحات فروشنده برای این آگهی است. لپ تاپ دست دوم M4600 دل را با قیمت هشت میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌فروشند. برای خرید مدل نو این لپ تاپ باید حدود ۱۱ میلیون تومان بپردازید. کاربرد این هم برای دانشجویان و کارمندان است. اندازه صفحه نمایش آن ۱۵ اینچ است. ۳۲۰ گیگابایت ظرفیت هارد اول آن محسوب می‌شود و رم چهار گیگابایت دارد.

لپ تاپ دست دوم با بودجه ۱۰ تا ۲۰ میلیون

لپ تاپ دست دوم ZBook G4 با قیمت ۱۹ میلیون تومان فروخته می‌شود. این رقمی دو میلیون تومان از مدل‌های نو کمتر است. خرید ZBook G4 از برند HP به افرادی توصیه می‌شود که کار‌های مهندسی و برنامه‌نویسی انجام می‌دهند. فروشنده این مدل در بخش توضیحات به رنگ خاکستری، پردازنده Core i۷، ظرفیت هارد اول ۵۱۲ گیگابایت، رم ۱۶ گیگابایت و کارت گرافیک چهار گیگابایت اشاره کرده است. اگر دانشجو یا کارمند هستید و با ۱۵ میلیون تومان دنبال لپ تاپ دست دوم می‌گردید، مدل K556U type C از برند ایسوس گزینه مناسبی برای شماست. رنگ این مدل در آگهی طلایی است. اندازه صفحه نمایش آن ۱۶ اینچ است و از مشخصات آن شامل پردازنده Core i۷، هارد یک ترابایت و رم هشت گیگابایت می‌شود. قیمت لپ تاپ دست دوم لمسی LENOVO T460 را در آگهی‌های فروش دست دوم ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قرار داده‌اند. وقتی قیمت مدل‌های نو این مدل را جست‌وجو می‌کنید با قیمت تقریبی ۱۴ میلیون تومان روبرو می‌شوید. این لپتاپ یکی از مدل‌های مخصوص برای کار‌های برنامه‌نویسی و مهندسی است. اندازه صفحه نمایش آن ۱۴ اینچ است و پردازنده Core i۷، هارد ۵۰۰ گیگابایت، رم هشت گیگابایت و رنگ مشکی هم از مشخصات نوشته شده برای این مدل در بخش توضیحات آگهی است.

لپ تاپ دست دوم با بودجه ۲۰ تا ۵۰ میلیون

لپ تاپ دست دوم Dell Precision 7740 با قیمت ۴۵ میلیون تومان فروخته می‌شود. این رقم نسبت به مدل نو ۲۵ میلیون تومان کمتر است. Dell Precision 7740 به‌درد افرادی می‌خورد که کار گرافیک و طراحی را با لپ تاپ انجام می‌دهند. صفحه نمایش ۱۷ اینچ، پردازنده Core i۷، هارد یک ترابابایت و رم ۶۴ گیگابایت از ویژ‌گی‌های این لپ تاپ محسوب می‌شود. اگر برای بازی کردن دنبال لپ تاپ دست دوم هستید و حاضرید حدود ۳۰ میلیون تومان بپردازید، لپ تاپ OMEN از برند HP گزینه درخوری محسوب می‌شود. نمونه نو این یکی با پردازنده Core i۷، رم ۳۲ گیگابایت و حافظه داخلی یک ترابایت حدود ۴۶ میلیون تومان ارزش دارد و می‌شود مدل دست دوم همین لپ تاپ را ۱۵، ۱۶ میلیون تومان کمتر خریداری کرد. لپ تاپ دست دوم ایسوس مدل N550JK را با قیمت ۲۲ میلیون تومان آگهی کرده‌اند. این یکی حدود هشت میلیون تومان از مدل نو ارزش کمتری دارد و برای کار‌های برنامه‌نویسی و مهندسی کاربرد دارد. صفحه نمایش لپ تاپ ایسوس مدل N550JK ۱۵ اینچ است، به پردازنده Core i۷ مجهز شده و در مشخصات آگهی ظرفیت یک‌ونیم ترابایت هارد اول و هشت گیگابایت رم به چشم می‌خورد.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها