گلکسی S22 اولترا یا گوگل پیکسل 7 پرو

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۵ آبان ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 4.9 دقیقه

راهنماتو- گوگل اخیراً از جدیدترین گوشی های هوشمند خود یعنی سری Google Pixel 7 رونمایی کرد که شامل دو مدل پیکسل 7 استاندارد و پیکسل 7 پرو است. پیکسل 7 پرو نسخه برتر این سری محسوب می شود و به معنای واقعی کلمه در رده گوشی های پرچمدار برتر جهان قرار می گیرد اما انکته جالب توجه در خصوص پیکسل 7 پرو این است که تقریباً قیمت جهانی پایین تری نسبت به تمام پرچمدارهای برتر جهان دارد.

اگر بخواهیم قیمت جهانی گوگل پیکسل 7 را با گوشی های هم قیمت مقایسه کنیم، این دستگاه را باید در رده گوشی های قاتل پرچمدار قرار داد اما واقعیت این است که پیکسل 7 پرو واقعاً یک گوشی پرچمدار است. با این توصیف این گوشی در مقایسه با گوشی های پرچمدار گران قیمت چه جایگاهی می تواند داشته باشد؟ ما برای پاسخ به این پرسش گوگل پیکسل 7 پرو را با یکی از گرانترین پرچمدارهای اندرویدی بازار یعنی گلکسی s22 اولترا مقایسه کرده ایم. پس شما را دعوت می کنیم با در این بررسی جذاب همراه شوید.

گلکسی S22 اولترا یا گوگل پیکسل 7 پرو؛ مقایسه طراحی

طراحی‌های Google Pixel 7 Pro و Samsung Galaxy S22 Ultra بسیار اصیل هستند: اولی دارای یک ماژول دوربین افقی ساخته شده از فلز بازیافتی است، در حالی که دومی دوربین‌ها را مستقیماً روی قاب پشتی بدون حضور ماژول دوربین قرار داده است. هر دو گوشی با پشت شیشه ای و قاب آلومینیومی ساخته شده اند و هر دو با گواهی IP68 ضد آب هستند که به شما امکان می دهد تا حداکثر 30 دقیقه آنها را زیر آب تا عمق 1.5 متر قرار دهید. کدام یک طراحی جذاب تری دارد؟ پاسخ آسان نیست، در این زمینه فقط سلیقه شخصی می تواند پاسخگو باشد. ما شخصاً Google Pixel 7 Pro را ترجیح می دهم زیرا جمع و جورتر و سبک تر است.

گلکسی S22 اولترا یا گوگل پیکسل 7 پرو؛ مقایسه صفحه نمایش

نمایشگرهای این دو گوشی در رده پرچمداران بوده و کیفیت تصویر آن ها نیز کم و بیش در یک سطح است. گلکسی s22 اولترا دارای پنل AMOLED با قطر 6.8 اینچ، رزولوشن 3088 در 1440 پیکسل +Quad HD، نرخ تازه سازی 120 هرتز، گواهی +HDR10 و حسگر اثر انگشت اولتراسونیک در صفحه نمایش است. گوگل پیکسل 7 پرو دارای صفحه نمایش AMOLED با قطر 6.7 اینچ، رزولوشن 3120 در 1440 پیکسل +Quad HD، فناوری LTPO که نرخ تازه سازی تطبیقی ​​از 1 تا 120 هرتز را امکان پذیر می کند، گواهی +HDR10، و دارای گواهینامه اپتیکال داخلی است. نمایشگر اسکنر اثر انگشت هر دو گوشی دارای بلندگوهای استریو هستند، اما گلکسی S22 اولترا یک مزیت مهم دارد؛ پشتیبانی از قلم S برای دست‌نویسی و طراحی. در واقع نمایشگر آن مانند یک دیجیتایزر فعال عمل می کند که امکان دست نویسی و نقاشی با 4096 سطح فشار با قلم S را فراهم می کند.

گلکسی S22 اولترا یا گوگل پیکسل 7 پرو؛ مقایسه سخت افزار و نرم افزار

تنظیمات سخت افزاری گلکسی S22 اولترا در واقع تا حدودی برتر از Google Pixel 7 Pro است. این دستگاه از پلتفرم موبایل اسنپدراگون 8 نسل 1 ساخته شده با فرآیند تولید 4 نانومتری و با معماری هشت هسته ای متشکل از یک پردازنده Cortex X2 با حداکثر فرکانس 3 گیگاهرتز، سه پردازنده Cortex A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز، چهار پردازنده ساخته شده است. پردازنده های Cortex A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Adreno 730. در کنار این چیپست، حداکثر 12 گیگابایت رم و حداکثر 1 ترابایت حافظه داخلی UFS 3.1 وجود دارد. گوگل پیکسل 7 پرو از چیپست پایین تر Google Tensor G2 بهره می برد که با فرآیند تولید 5 نانومتری ساخته شده که با حداکثر 12 گیگابایت رم و حداکثر 512 گیگابایت حافظه داخلی جفت شده است. اما Google Pixel 7 pro برنده مقایسه نرم افزاری است زیرا اندروید 13 را به طور کامل اجرا می کند (به جای اندروید 12 موجود در پرچمدار سامسونگ) و پشتیبانی نرم افزاری سریع تری دریافت می کند.

گلکسی S22 اولترا یا گوگل پیکسل 7 پرو؛ مقایسه دوربین

گلکسی S22 اولترا از چهار دوربین شامل؛ دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، یک لنز 10 مگاپیکسلی پریسکوپ، یک لنز 10 مگاپیکسلی تله فتو و یک لنز اولتراواید 12 مگاپیکسلی در عقب بهره می برد. این سیستم دوربین مجهز به OIS است و می تواند با وضح 8K فیلم را ضبط کند. در جلو نیز یک دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی واید وجود دارد که قدرت ضبط فیلم با وضوح 4K را دارد. در طرف مقابل، گوگل پیکسل 7 پرو در عقب از یک لنز اصلی 50 مگاپیکسل واید در کنار یک لنز 48 مگاپیکسل تله فتو و یک لنز 12 مگاپیکسل اولترا واید بهره می برد که با یک دوربین سلفی 1.8 مگاپیکسل جفت می شود. دوربین عقب و سلفی گوگل می توانند فیلم هایی با کیفیت 4K ثبت کنند. دوربین سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا ممکن است همه کاره تر به نظر برسد، اما گوگل پیکسل 7 پرو در واقع می تواند با دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی خود همراه با لنز تله فوتو 48 مگاپیکسلی (زوم اپتیکال 5 برابر) و سنسور فوق عریض 12 مگاپیکسلی عکس های بهتری بگیرد.

گلکسی S22 اولترا یا گوگل پیکسل 7 پرو؛ مقایسه باتری

هر دو گوشی مجهز به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی هستند اما گلکسی اس 22 اولترا مجهز به شارژر سریع 45 واتی است ولی گوگل پیکسل 7 پرو شارژ سریع 23 واتی دارد. با این همه در زمینه سرعت شارژ بی سیم گوگل برتری محسوسی دارد و از شارژ بی سیم 23 واتی پشتیبانی می کند در حالی که گلکسی اس 22 اولترا به شارژ بی سیم 15 واتی بسنده می کند.

گلکسی S22 اولترا یا گوگل پیکسل 7 پرو؛ مقایسه قیمت

در خصوص قیمت همانگونه که اشاره کردیم، گوگل پیکسل 7 پرو برنده این مقایسه است زیرا شما می توانید این گوشی را با حداقل قیمت 899 یورو در بازار اروپا خریداری کنید. در مقابل گلکسی S22 اولترا در بهترین حالت حداقل نیاز به 1000 یورو بودجه در همان بازار دارد.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها