هر آنچه در خصوص کنسول آینده PS5 پرو سونی می دانیم

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۱ آبان ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2.4 دقیقه

راهنماتو- به نظر می رسد سونی قصد دارد جدیدترین کنسول بازی خود، PS5 را مانند PS4 بروزرسانی کند. طبق گزارش ها، این شرکت در حال توسعه نسخه جدیدی از PS5 به نام PS5 پرو با عملکرد و گرافیک بهبود یافته تر در بازی ها است.

به گزارش راهنماتو، اگرچه سونی هنوز هیچ اطلاعاتی دقیقی در خصوص این کنسول ارائه نکرده است، اما گزارش های زیادی در خصوص مشخصات و تاریخ انتشار این دستگاه منتشر شده است. انتظار می رود که این کنسول تجربه بسیار برتری در اجرای بازی های 8K ارائه دهد. همچنین ممکن است این کنسول با تراشه بسیار پیشرفته تری در مقایسه با PS5 عرضه شود.

تاریخ انتشار PS5 پرو

در حالی که هنوز هیچ چیزی به طور رسمی تایید نشده است، گزارش ها حاکی از آن است که کنسول بازی PS5 پرو تا سال 2024 راه اندازی خواهد شد. در یک رویداد مطبوعاتی که اخیرا برگزار شد، کمپانی TCL ادعا کرده بود که PS5 پرو و نسخه ارتقا یافته ایکس باکس سری X|S در سال 2023 یا 2024 عرضه می شوند.

مشخصات PS5 پرو

به گفته TCL کنسول جدید سونی قادر است گیم پلی ۱۲۰ فریم بر ثانیه با وضوح ۲۱۶۰ پیکسل و کیفیت 8K را ارائه دهد. این شرکت همچنین اعلام کرده که پردازنده گرافیکی به کار رفته در PS5 پرو معادل پردازنده گرافیکی AMD Radeon RX 7700 XT می باشد. گزارش ها حاکی از آن است که PS5 پرو عملکرد دوبرابری نسبت به PS5 ارائه  خواهد داد. انتظار می رود که این کنسول با قابلیت هایی همچون ردیابی پرتوهای پیشرفته و تکنیک های بازسازی عرضه شود.

طبق برخی گزارش ها، AMD در حال کار بر روی تراشه گرافیکی نسل بعدی RDNA مبتنی بر معماری Zen 3 می باشد و انتظار می رود PS5 پرو نیز به این تراشه مجهز شود. همچنین انتظار داریم کنسول جدید PS5 پرو سونی  به جای فناوری فعلی N7، با استفاده از فرآیند ساخت جدید شرکت تولید نیمه هادی تایوان به نام N6 (6 نانومتری) ساخته شود.

کنسول بازی PS5 پرو

قیمت PS5 پرو

PS4 پرو در سال 2017 با قیمتی در حدود PS4 استاندارد عرضه شد. انتظار می رود سونی همان استراتژی را برای کنسول نسلی فعلی خود نیز دنبال کند. این کنسول می تواند قیمتی بین 483 تا 605 دلار امریکا داشته باشد.

طراحی PS5 پرو

هر دو کنسول PS4 و PS4 پرو طراحی تقریبا مشابهی داشتند. نسخه پرو کمی ضخیم تر از نسخه استاندارد بود. اگر سونی همین شیوه را پیش بگیرد، با توجه به اینکه PS5 پرو احتمالا سخت افزار پیشرفته تری را در خود جای می دهد، بنابراین با طراحی مشابه PS5 و کمی ضخیم تر از آن ارائه خواهد شد.  

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها