راهنمای خرید بهترین تلویزیون برای تماشای جام جهانی 2022 قطر

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۱۴ آبان ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 10.1 دقیقه

راهنماتو- روزشمار آغاز جام جهانی فوتبال شروع شده و هر چه زمان بیشتری می گذرد، نعداد افرادی که برای تماشای این بازی ها برنامه ریزی می کنند، افزایش پیدا می کند. یکی از پرطرفدارترین روش ها برای تماشای فوتبال استفاده از تلویزیون های خانگی بزرگ و با کیفیت و تماشای دسته جمعی فوتبال است. به طور معمول تلویزیون های 50 تا 60 اینچی برای این تصمیم، ایده آل و مناسبند.

به گزارش راهنماتو، بازه قیمتی این نوع تلویزیون ها نیز بسیار متنوع و گسترده است، در این مطلب به تلویزیون های 50 تا 60 اینچی در بازه قیمت 15 تا 20 میلیون تومان پرداخته ایم: 

تلویزیون اسنوا

تلویزیون 55 اینچی  ال ای دی هوشمند اسنوا مدل SSD-55SA640U ؛ قیمت: حدود 15900000 تومان

تلویزیون ال ای دی هوشمند اسنوا، مدل SSD-55SA640U یکی از تلویزیون های با کیفیت متوسط و ارزش خرید قابل قبول بین برندهای ایرانی و حتی رقبای خارجی است.

مانند اغلب رقبای داخلی و خارجی،  کیفیت ‌تصویر این تلویزیون 4K است و در نتیجه خیالتان از بابت کیفیت تصاویر راحت باشد. اما بد نیست کیفیت سیستم صوتی این تلویزیون را نیز بررسی کنیم، سیستم‌صوتی این تلویزیون مجهز به  دو بلندگوی 10 واتی است که نسبت به برخی دیگر از تلویزیون های با قیمت مشابه و حتی بالاتر موجود در بازار، ویژگی مهمی محسوب می شود.

این تلویزیون  دارای 2 درگاه USB است که با استفاده از این 2 پورت می‌توانید فلش‌مموری و هارد اکسترنال خود را به تلویزیون متصل کرده و از فایل‌های موجود در آن‌ها استفاده کنید. برای اتصال پخش‌کننده‌ها به این تلویزیون می‌توانید از درگاه HDMI استفاده کنید.

این تلویزیون یک ویژگی جالب هم دارد که می تواند برای بسیاری از کاربران به خصوص حین تماشای فوتبال جذاب باشد، این ویژگی، قابلیت ماشین زمان (Time Shift) است.

این برنامه با ذخیره‌ کردن تصاویر درحال‌پخش، می‌تواند تصاویر را به لحظات قبلی بازگرداند. مثلا فرض کنید بتوانید لحظه گل یک بازیکن را چندین بار تماشا کنید. جالب است بدانید که فرمت‌های تصویری قابل‌پشتیبانی این مدل بسیار متنوع است و به شما کمک می‌کند که به‌راحتی، فایل‌های دلخواه خود را به‌وسیله‌ی درگاه ارتباطی موردنظرتان پخش ‌کنید.

تلویزیون پارس

تلویزیون 55 اینچی ال ای دی پارس مدل P55U600؛ قیمت: حدود 16000000 تومان

یک برند ایرانی شناخته شده در حوزه تولید تلویزیون، برند پارس است. خوشبختانه یکی از مدل های تلویزیون های این برند نیز در دسته بندی تلویزیون هایی با سقف قیمت تا 20 میلیون تومان دسته بندی می شود.

از کیفیت تصویر شروع کنیم: تلویزیون 55 اینچ هوشمند پارس مدل P55U600 از سری متا از وضوح تصویر  4kبرخوردار است.  تکنولوژی صفحه استفاده شده در این تلویزیون از نوع DLED است، بنابراین می توان انتظار تصاویری قابل قبول از این تلویزیون را داشت.

اگر به کیفیت رنگ ها و وضوح تصاویر نیز حساس هستید، بد نیست بدانید که تصاویر این تلویزیون دارای کنتراست و شفافیت بالا، قابلیت کاهش نویز و پشتیبانی از محتوای HDR است.

و در نهایت اگر در خصوص  سیستم عامل این تلویزیون سوالی دارید، پاسخ این است که این تلویزیون دارای اندروید 9.0 است و البته مانند اغلب رقبای موجود در بازار از  امکانات ارتباطی مختلفی نظیر درگاه LAN، اینترنت بی‌سیم Wi-Fi) و بلوتوث) استفاده می کند.)

تلویزیون دوو

تلویزیون 55 اینچی هوشمند ال ای دی دوو مدل DSL-55S7200EU؛ قیمت: حدود 16400000 تومان

برند دوو برای برخی از کاربران جزو برندهای نوستالژیک طبقه بندی می شود، اما تلویزیون ال ای دی هوشمند دوو 55 اینچی مدل DSL-55S7200EU از جدیدترین نسخه های تلویزیون هایاین برند محسوب می شود. این تلویزیون برای کاربران جوان که مایلند از نصب اپ های مختلف در تلویزیون خود لذت ببرند، بسیار مناسب است. تلویزیون دوو مجهز به سیستم عامل اندروید 9 و پردازنده ی 4 هسته ای است.

اگر فرزندی کوچک در خانه دارید یا موقع دیدن فیلم و سریال بیش از حد هیجان زده می شوید نیز جای نگرانی نیست، چون این تلویزیون با  کیفیت تصویر ULTRA HD-4K دارای پنل IPS مقاوم در برابر ضربه است. البته این تلویزیون قابلیت  screen mirroring را نیز دارد که با استفاده از این قابلیت می‌توان تصاویر و فیلم ها را روی صفحه تلویزیون نگاه کرد.

اگر فیلم باز هستید نیز، یک خبر خوش برای شما این است که این تلویزیون دارای 8 گیگا بایت حافظه داخلی است. تکنولوژی HDR از مهمترین نقاط قوت این تلویزیون ها است، هم به خاطر این که تصویر گل ها و پنالتی ها و آفسایدها را بهتر می بینید و هم به خاطر این که دقت جزئیات تا حدی بالا می رود که می توانید تبدیل به یک کمک داور خانگی شوید.

یک خبر مهم دیگر هم برای شما داریم: این مدل تلویزیون قابلیت پشتیبانی از TV HBB را دارد ، شاید برایتان سوال شده باشد که اصلا این قابلیت چیست و چه فوایدی دارد؟ TV HBB یک استاندارد پخش جدید است که سرویس هایی مانند تله تکست را فعال می‌کند.

اگر از کاربرانی هستید که علاقه ای به منوی انگلیسی ندارید و منوی فارسی انواع محصولات هوشمند را فعال می کنید، خوشبختانه این تلویزیون به رابط کاربری اختصاصی هوما با قابلیت دستور صوتی فارسی مجهز است.

طبیعتا با وجود این ویژگی ها، عجیب هم نیست که این تلویزیون هوشمند قابلیت اتصال به شبکه ی بی سیم و اینترنت، ریموت هوشمند جدید، اتصال با بلوتوث، سیستم صوتی 30 وات، سه ورودی HDMI و دو ورودی USB را نیز دارد و بنابراین خیالتان از هر نظر راحت خواهد بود. حافظه داخلی این محصول 8 گیگابایت است.

تلویزیون ایکس ویژن

تلویزیون 55 اینچی ایکس‌ویژن مدل XKU575 ؛ قیمت: حدود 16500000 تومان

نگاهی اجمالی به ویژگی های تلویزیون 55 اینچی ایکس ویژن به ما می گوید که با یک تلویزیون میان رده اما قابل قبول رو به رو هستیم. این تلویزیون دارای کیفیت تصاویر 4k است که البته در مقایسه با سایر رقبا، ویژگی ممتاز یا شاخصی محسوب نمی شود.

در بخش صوتی نیز می توان به سیستم صوتی استاندارد Dolby Digital اشاره کرد، این تلویزیون دارای دو بلندگوی ۱۰ واتی است که می توانیم با این ترکیب، انتظار دریافت صدا در حد قابل قبول را داشته باشیم.

یک ویژگی مهم دیگر در این تلویزیون، بخش حافظه است. این تلویزیون دارای دوگیگابایت حافظه‌موقت و هشت گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، است. اگر با دید مثبت نگاه کنیم، این اطلاعات یعنی وضعیت حافظه این تلویزیون در شرایط خوبی قرار دارد.

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم نمی توانیم از این تلویزیون انتظارات بالایی داشته باشیم اما نسبت به قیمتش می تواند برای بسیاری از کاربرانی مناسب باشد که به دنبال یک تجربه قابل قبول فوتبالی می گردند. این تلویزیون دارای حافظه 16 گیگابایتی است.

تلویزیون شیائومی

تلویزیون  55 اینچی شیائومی مدل P1؛ قیمت: حدود 17400000 تومان

شاید برای بسیاری از کاربران، برند شیائومی بیشتر به عنوان یک برند که تلفن همراه تولید می کند، شناخته شود، اما جالب است بدانید که این برند چینی در حوزه های دیگر مثل تلویزیون هم فعال است، شاید یکی از نقاط قوت مهم برای  تلویزیون هوشمند شیائومی L55M6-6AEU این باشد که نسبت به قیمتش، کیفیت تصاویر فوق العاده ای دارد.

تلویزیون شیائومی P1 دارای فناوری HDR10 است، این تلویزیون به پنل TCL نیز مجهز است. زاویه دید این پنل 178 درجه ای است و و زاویه دید تا ۱۷۸ درجه ارتقا پیدا کرده و در نتیجه تصاویر را در شرایطی به شما ارائه می دهد که بعید است ایرادی در آن دیده شود.

حالا که درباره تصویر صحبت کردیم، کمی هم به قابلیت های صدا بپردازیم، چون هیچ چیز به اندازه شنیدن واژه «گل» بعد از به ثمر رسیدن یک گل در بازی تیم محبوبتان نمی تواند جذاب باشد. تلویزیون P1 شیائومی دارای دو بلندگوی ۱۰ وات دوکاناله است.

اگر دوست دارید برخی تصاویر و ویدئوهای بازی ها را هم ثبت کنید، نگران نباشید، چون این تلویزیون دارای پردازنده مدیاتک 9611، 2 گیگابایت حافظه‌موقت و 16 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی است.

از دیگر ویژگی هایی که شاید برای برخی کاربران علاقه مند به تکنولوژی مهم باشد می توان به اتصال بی‌سیم، پشتیبانی از دستیار گوگل ، قابلیت اتصال گوشی هوشمند، برخورداری از 2 درگاه USB و سه ورودی HDMI اشاره کرد. سیستم‌عامل این تلویزیون از نوع  اندروید 10 است . البته این تلویزیون دارای  قابلیت wifi دایرکت هم هست. این محصول دارای 2 گیگابایت RAM است.

تلویزیون جی پلاس

تلویزیون 58 اینچی جی‌پلاس مدل PU722؛ قیمت: حدود 17500000 تومان

بدون هیچ مقدمه ای همین ابتدا به سراغ اندروید این تلویزیون برویم که از نوع 11 است. این شاید یکی از وجه تفاوت های مهم تلویزیون جی پلاس با نسخه های مشابه باشد، اما به سراغ دیگر ویژگی های این تلویزیون هم برویم که شاید برای برخی کاربران مهمتر باشد، از جمله ویژگی کیفیت نمایشگر.

این تلویزیون افزون بر این که کیفیت اجرای تصاویر 4k را دارد به فناوری HDR10 نیز مجهز است. این هم یک خبر خوب دیگر برای افرادی که مایلند تصاویر فوتبالی را با بالاترین سطح دقت و کیفیت تماشا کنند و احساس کنند در استادیوم حضور دارند.

اگر کیفیت پردازنده و اطلاعات سخت افزاری برایتان مهم است، بد نیست بدانید که پردازنده تلویزیون هوشمند جی‌پلاس مدل PU722 چهار هسته‌ ای است.

نگاهی به این اطلاعات نشان می دهد می توانید روی کیفیت تصاویر این تلویزیون با خیال راحت حساب باز کنید و کیفیت خدماتش نیز به نسبت قیمت کاملا معقول به نظر می رسد. حافظه داخلی این محصول 16 گیگابایت است و 2 گیگابایت RAM نیز دارد.

تلویزیون تی سی ال

تلویزیون 55 اینچی TCL مدل P725؛ قیمت: حدود 17800000 تومان

 تلویزیون TCL مدل P725 هم درست مثل سایر رقبا سعی کرده در بخش کیفیت تصاویر، کم کاری نکرده و ضعیف ظاهر نشود. این تلویزیون هوشمند، 4K است و از فناوری HDR10 نیز پشتیبانی می کند.

شاید برای افرادی که به شدت روی نسخه اندروید حساسند یک نقطه ظعف باشد که این تلویزیون با اندروید 9 به فروش می رسد اما درواقع این تلویزیون نقاط مثبت دیگری هم دارد که در نتیجه این موضوع چندان مهم به نظر نمی رسد.

بد نیست سری به اطلاعات پردازنده این تلویزیون بزنیم و ببینم کیفیت این بخش در چه سطحی است:  TCL مدل  P725 دارای پردازنده دو هسته‌ای A53 است و در این بخش هم یک امتیاز نسبتا متوسط دریافت می کند، در بخش حافظه نیز شاهد 16 گیگابایت حافظه داخلی و 2 گیگابایت RAM هستیم.

تلویزیون فیلیپس

تلویزیون 50 اینچی ال ای دی هوشمند فیلیپس مدل 50PUT8115/68؛ قیمت: حدود 19500000 تومان

بین برندهایی که نام بردیم، جای برند فیلیپس خالی بود، یکی از تلویزیون های برند فیلیپس که در دامنه قیمت 15 تا 20 میلیون تومان با مشخصات مورد نظر ما قابل خریداری است،  تلویزیون ال ای دی هوشمند 50PUT8115/68 است.

قبل از هر چیز با کیفیت تصویر شروع کنیم. کیفیت تصویر این تلویزیون 4K از نوع Ultra HD است. این ترکیب، نوید کیفیت تصاویر قابل قبولی را به مخاطب می دهد.

اگر درباره پردازنده این محصول کنجکاو شده اید، پس خبر ویژه برای شما این است که پردازنده این تلویزیون چهار هسته‌ای است و 4 درگاه HDMIدارد. از دیگر ویژگی های این تلویزیون می توان به گيرنده ديجيتالي، گريد انرژی، پنل IPS و قابليت اتصال به اينترنت اشاره کرد. این تلویزیون قابلیت فضای ذخیره سازی 16 گیگابایتی و 5  گیگابایت RAM  را داراست.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها