راهنمای خرید ساعت های هوشمند تا 1 میلیون تومان (آبان 1401)

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۱۶ آبان ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 8.1 دقیقه

راهنمانو- ساعت های هوشمند از محبوب ترین گجت های هوشمند بین کاربران محسوب می شوند. فرقی ندارد چه سن و سالی داشته باشید، از کودک تا بزرگسال و از زن تا مرد، بسیاری از افراد، علاقه دارند که از ساعت های هوشمند استفاده کنند.

به گزارش راهنماتو، شما با خرید یک ساعت هوشمند می توانید از امکانات متنوعی استفاده کنید. ردیابی سلامت و استفاده از ویژگی های ورزشی را می توان از بهترین خدمات ساعت های هوشمند دانست. اما بین ساعت های متنوع و گاهی هم بسیار گرانقیمت بازار ساعت های هوشمند، انتخاب یک ساعت مقرون به صرفه و کاربردی، چندان ساده نخواهد بود. به همین دلیل نگاهی به بازار ساعت های هوشمند داشتیم و ساعت های برتر تا مرز یک میلیون را برای شما گلچین کردیم.

ساعت هوشمند

ساعت هوشمند امیزفیت مدل Neo بند سیلیکونی: قیمت حدود 860 هزار تومان

اولین ساعتی که به شما معرفی می کنیم به لحاظ ظاهری، متفاوت ترین ساعت است. ساعتی از برند زیر مجموعه شیائومی، که سری ساعت های امیزفیت را تولید می کند. بنابراین اگر به علت هزینه های بالاتر، قادر به خرید ساعت های هوشمند برند شیائومی نیستید، این ساعت، گزینه ای مناسب برای شما خواهد بود، البته به شرطی که ظاهر خاص این ساعت را دوست داشته باشید.

این ساعت در ابعاد 1.2 اینچی  STN Monochrome ارائه می شود و ابعاد قاب آن 410 در 403 میلی‌متر است. این اطلاعات به ما چه می گوید؟ خیالتان از بابت کارهای روزمره و کار با ساعت در روزهای روشن راحت باشد، اما ممکن است در شب و تاریکی شدید، کار با این ساعت راحت نباشد.

یک ویژگی مثبت در این ساعت هوشمند، نوتفیکیشن های پیام ها و تماس برای کاربران است، بنابراین خیلی راحت و بی دردسر می توانید آمار همه پیامها و تماس های خود را داشته باشید. اما این ساعت چه ویژگی های دیگری دارد؟

این ساعت هوشمند با اندروید 5 و ios ورژن 10 به بالا سازگاری دارد، قابلیت بلوتوث و حس‌گرهایی از جمله شتاب‌سنج، شمارنده ضربان قلب و گام شمار را نیز دارد.

اگر عادت دارید ساعات زیادی را صرف استفاده مداوم از ساعت هوشمند خود کنید، پس مهم است از شرایط باتری ساعت هوشمند خود نیز خیر داشته باشید، نوع باتری این ساعت هوشمند لیتیومی است و ظرفیت باتری هم 160 میلی آمپر ساعت است. اگر 2 ساعت و نیم ساعتتان را شارژ کنید در حالت عادی تا 28 روز و در حالت صرفه جویی انرژی تا 37 روز دوام باتری خواهد داشت.  

جالب است بدانید که اگر تنبلی کنید و زیاد سر جای خود بنشینید، این ساعت حتما به شما هشدار خواهد داد. البته در این ساعت حق ورزشکاران هم محفوظ است، چون امیزفیت مدل Neo دارای 3 حالت ورزشی است که دویدن، پیاده روی و دوچرخه سواری کاربران را رصد می کند. اگر اهل شنا و استخر هستید و دوست دارید، بد نیست بدانید که این ساعت دارای  استاندارد 5ATM است که قابلیت استفاده از ساعت را تا عمق 50 متری زیر آب، امکان پذیر می کند.

ساعت

ساعت هوشمند مدل P37-MAX: قیمت حدود 888 هزار تومان

اگر به دنبال ساعتی می گردید که در کنار مقرون به صرفه بودن از تنوع امکانات و رنگبندی متنوع هم برخوردار باشد، ساعت هوشمند مدل P37-MAX: بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

این ساعت را می توان در شرایط مختلف به راحتی استفاده کرد، پس نگران طراحی ظاهری آن نباشید. ابعاد قاب مستطیلی این ساعت 44.1 در 37.9 در13.5 میلی متر است. قطر قاب این ساعت هوشمند 13.5 میلی متر است. اندازه صفحه نمایش این ساعت نیز، 1.85 است. یک نکته مهم درباره این ساعت را می توان دسترسی کاربران به زبان فارسی دانست. درواقع برای کاربرانی که مایلند از منوی فارسی استفاده کنند، این، یک ساعت مقرون به صرفه است.

از دیگر ویژگی های مهم این ساعت می توان به قابلیت مکالمه از طریق بلوتوث، کنترل سطح اکسیژن خون و کنترل موسیقی اشاره کرد. این ساعت هوشمند قابلیت اتصال به اندروید و Ios را دارد.

افزون بر این ها، ساعت هوشمند مدل P37-MAX  دارای ارتفاع‌سنج،  سیستم سنجش اکسیژن خون، شمارشگر ضربان قلب، فشارسنج  و گام شمار است. اگر منتظر شنیدن وضعیت باتری این محصول هستید نیز بد نیست بدانید که نوع باتری این ساعت از نوع لیتیوم و از نوع 250 میلی آمپر ساعتی است.

ویب

ساعت هوشمند زبلاز مدل Vibe 5: قیمت حدود 899 هزار تومان

ساعت هوشمند زبلیز مدل Zeblaze Vibe 5 را می توان از ساعت های ورزشی و جذابی دانست که قیمت قابل قبولی نیز دارد. فرم صفحه این ساعت گرد است و در نتیجه می تواند برای افرادی که از فرم صفحه مربعی و مستطیلی خسته شده اند، جذاب باشد.

ابعاد صفحه نمایش این ساعت هوشمند 1.3 اینچی است و 240 در 240 پیکسل از نوع HD لمسی است. این ساعت هوشمند به ویژگی GPS مجهز است و با اندروید 4.4 به بالا و Ios 8.0 نیز سازگاری دارد.

قابلیت اتصال بلوتوثی و باتری 180 میلی آمپر ساعتی از دیگر ویژگی های این ساعت هوشمند است. اگر مایلید از این ساعت برای فعالیت های ورزشی استفاده کنید، نیز گزینه مناسبی است. چون به قابلیت های گام شمار و شمارنده ضربان قلب مجهز است. این ساعت از زبان انگلیسی پشتیبانی می کند و شاید برای افرادی که مایلند از منوی فارسی استفاده کنند، گزینه مناسبی نباشد.

ساعت

ساعت هوشمند مدل K6 Plus : قیمت حدود 1 میلیون تومان

ساعت هوشمند مدل K6 Plus را می توان از برترین ساعت های حدود قیمت 1 میلیون تومان دانست که قابلیت های ورزشی مناسبی دارد و می تواند برای ورزشکاران مبتدی یا افرادی که باید دائم علائم حیاتی خود را بررسی کنند، مناسب باشد.

یکی از نقاط قوت و مثبت درباره این ساعت، صفحه نمایش بزرگ و تمام صفحه 1.78 اینچ تمام لمسی و رنگی است. ابعاد قاب این ساعت 35.7 در 46 میلی متر است و قطر قاب آن نیز 11.7 میلی متر است. این ساعت هوشمند نه تنها قابلیت اتصال بدون محدودیت به اندروید و Ios را دارد، بلکه از قابلیت اتصال به بلوتوث نیز پشتیبانی می کند.

فهرست ویژگی های جذاب این ساعت کم نیست و شامل مواردی مانند: سنجشگر دمای بدن(تب سنج) سنجشگر  فشارخون، ضربان قلب، گام شمار، هشدار عدم تحرک، سنجشگر نرخ فعالیت کاربر در ورزشهایی از جمله دوچرخه سواری , کوهنوردی , دومیدانی , بدمینتون , بسکتبال و پیاده روی است.

افزون بر این ویزگی ها، از زبان های متعددی پشتیبانی می کند و در نتیجه فاقد محدودیت های رایجی است که در برخی از ساعت های هوشمند در زمینه زبان وجود دارد. هشدار های کیفیت خواب و ساعت و هشدار نوشیدن آب و نشستن طولانی مدت را می توان ترکیبی فوق العاده برای افرادی دانست که به سلامت خود اهمیت می دهند اما در سایه مشغله کاری، نیاز به یک سیستم هوشمند کمکی دارند.

هپی تاچ

ساعت هوشمند هپی تاچ مدل Diamond-R1: قیمت حدود 1 میلیون تومان

اگر از افرادی هستید که از تنوع طراحی و رنگبندی فانتزی برخی ساعت های هوشمند خوشتان نمی آید و دوست دارید ساعتی را انتخاب کنید که طراحی کلاسیک تری داشته باشد، ساعت هوشمند هپی تاچ بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

اولین چیزی که در این ساعت هوشمند، توجهات را به سمت خود جلب می کند، ظاهر آن است، اما ساعت هوشمند هپی تاچ، چه انتظارات دیگری را براورده می کند؟ این ساعت هوشمند در ابعاد  قاب 48.9 در 25.3 میلی متر عرضه می شود و قطر قاب نیز 48.9 است.

ظرفیت باتری این محصول 280 میلی آمپر ساعتی است و با اندروید 5 و10 Ios  سازگاری دارد. این ساعت ضدآب نیست  تنها در برابر قطره های باران مقاومت می کند. از حسگرهای مهم و مرتبط با سلامتی این ساعت هوشمند می توان به سنجشگر ضربان قلب، اکسیژن خون و فشار خون اشاره کرد.

همچنین اگر حواستان به هیدراته بودن بدنتان نیست، این ساعت هوای شما را خواهد داشت و به شما هشدار می دهد آب بنوشید. این ساعت با محدودیت زبان مواجه است و تنها از زبان های انگلیسی و چینی پشتیبانی می کند.

میبرو

ساعت هوشمند میبرو مدل Mibro Watch X1: قیمت حدود 1 میلیون تومان

آخرین ساعت هوشمند در مجموعه ساعت های هوشمند و مقرون به صرفه، ساعت هوشمند میبرو خواهد بود. یک خبر خوب برای طرفداران برند شیائومی این است که ساعت میبرو در شرکتی که زیر مجموعه شیائومی است ساخته شده است. این ساعت که ابعاد قابش 47 در 47 در 11.4 است، ضفحه نمایش AMOLED دارد.

یک برگ برنده دیگر در این ساعت برای کاربران ایرانی، پشتیبانی از زبان فارسی است. این ساعت هوشمند از اندروید 5 به بالا و Ios10 به بالا پشتیبانی می کند. از دیگر قابلیت های ویژه این محصول می توان به سنسور ضربان قلب و سنسور مقدار اکسیژن خون اشاره کرد.

این ساعت هوشمند در برابر آب تا عمق ۵۰ متری مقاوم است و 38 حالت ورزشی را پشتیبانی می کند.  

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها