(ویدئو) این خودروی برقی تا می شود!

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.5 دقیقه

راهنماتو- یک شرکت خودروسازی اسپانیایی به نام NTD Energy  قصد دارد با توسعه یک خودروی الکتریکی تاشو، رفت و آمدهای شهری را متحول کند. این خودروی در حال توسعه «لاکوتا» نام دارد.

به گزارش راهنماتو، در هنگام تا شدن خودرو، موتورهای الکتریکی، ترمزها، فرمان و چرخ‌ها جمع شده و طول آن از سه متر به دو متر کاهش پیدا می کند. در این حالت، راننده می تواند از جلو خودرو خارج شود. این میزان صرفه جویی در فضا، جای پارک بیشتری را در اختیار دیگر خودروها قرار خواهد داد.

مفهوم خودروی تاشو در ابتدا توسط موسسه فناوری ماساچوست (MIT) در سال 2010 و با معرفی نمونه اولیه CityCar مطرح شد. این تیم در طول پروژه «شهر هوشمند» خود فناوری جدیدی به نام roboredas معرفی کردند که به خودرو اجازه می داد مانند یک فرفره در محور خود بچرخد. خودرو می توانست به کمک این فناوری در یک سمت پارک کند و یا مستقیما مسیر خود را تغییر دهد.

این خودرو ساز اسپانیایی قصد دارد سه نسخه از این خودروی عجیب را روانه بازار کند؛ باگی کانورتیبل، دونفره و مینی ون. به گفته این شرکت، نسخه دو نفره این خودرو را می توان به عنوان یک خودروی شهری کرایه ای مورد استفاده قرار داد. این خودرو دارای مکان‌های پارک مشخصی در هتل‌ها و موزه‌ها خواهد بود و رانندگان می‌توانند در صورت موافقت با پخش تبلیغات بر روی صفحه‌ای که هنگام جمع شدن در پشت خودرو ظاهر می‌شود، هزینه کمتری بپردازند.

حداکثر سرعت لاکوتا در شهر به 55 مایل بر ساعت محدود شده است. به گفته سازنده، این خودرو می تواند تنها در مدت 15 دقیقه از 20 تا 100 درصد شارژ شود. در حالی که شارژ خودروهای الکتریکی معمولا بین 3 تا 6 ساعت طول می کشد. این شرکت قصد دارد تا سال 2023 تعداد د 1200 خودروی برقی شهری تولید کند.

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها