وحشت در کارخانه شیائومی؛ هزاران نفر در خطر اخراج!

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2.3 دقیقه

راهنماتو-بحران اقتصادی جهانی و رکود اقتصادی ناشی از آن بر شرکت های بزرگ در سراسر جهان فشار وارد کرده است. شرکت‌های فناوری که اغلب در برابر چالش‌های اقتصادی انعطاف‌پذیرتر دیده می‌شوند، اثرات افزایش هزینه‌ها و تورم را نیز احساس می‌کنند.

به گزارش راهنماتو، اخیرا شاهدیم که برندهای فناوری اخراج را به عنوان وسیله ای برای کاهش هزینه ها و مقابله با طوفان اقتصادی معرفی می کنند. یکی از این شرکت ها، شیائومی است که ظاهراً در حال آماده شدن برای پیوستن به این برندها با برنامه هایی برای اخراج هزاران کارمند است.

طبق گزارش‌ها، شیائومی تحت یک دور اخراج قرار گرفته است و چندین بخش از این شرکت تحت تأثیر شرایط اقتصادی، قرار گرفته است. به گفته منابع در این شرکت، مقیاس اخراج‌ها قابل توجه است، زیرا بخش‌های گوشی‌های هوشمند، اینترنت و چین همگی با کاهش شغل مواجه هستند، اگرچه میزان اخراج‌ها در بخش‌های مختلف متفاوت است.

شرکت شیائومی

بر اساس اطلاعات، برخی از دپارتمان ها تا 75 درصد اخراج شده اند، در حالی که برخی دیگر حدود 40 درصد از تیم های خود را کاهش داده اند. مقیاس کلی اخراج ها هنوز تایید نشده است، اما تخمین زده می شود که به 15 درصد برسد. طبق این اطلاعات، کارمندان آسیب‌دیده غرامتی را دریافت می‌کنند که شامل دستمزد دو برابری برای روزهای تعطیلات است.

اخبار اخراج ها در شرایطی منتشر می شود که عملکرد مالی شیائومی در سال جاری تحت فشار بوده است و سود تعدیل شده برای سه فصل اول به 28.6 میلیارد یوان، 20.8 میلیارد یوان و 21.2 میلیارد یوان رسیده است که بسیار پایین تر از سطح سه ماهه 50 است. 60 میلیارد یوان در سال 2021، نشان دهنده کاهش 52.9٪، 67.1٪ و 59.1٪ در سال است.

در نتیجه ممکن است این شرکت به دنبال کاهش هزینه ها با کاهش نیروی کار خود باشد. تا 30 سپتامبر، این شرکت 35314 کارمند تمام وقت داشت که 32609 نفر در سرزمین اصلی چین مستقر بودند. باید دید که اخراج ها چه تاثیری بر عملیات و عملکرد این شرکت در آینده خواهد داشت و چگونه به رقابت در یک بازار شلوغ و بسیار رقابتی ادامه خواهد داد.

قدرت کلی این دور اخراج هنوز مشخص نیست، طبق برآوردها یا تا 15٪. پیش از این اخباری مبنی بر اینکه شیائومی قصد دارد تعداد زیادی از کارکنان خود را برای کاهش هزینه های نیروی کار اخراج کند منتشر شده بود و تخمین می زند که تعداد اخراج ها در این دور به 6000 نفر برسد. لازم به ذکر است که هنوز هیچ بیانیه رسمی در مورد اخراج وجود ندارد، بنابراین باید در نظر داشته باشیم که این ادعاها ممکن است بی اساس باشد.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها