پیش بینی خطر مرگ با گوشی هوشمند!

  • رویا پاک سرشت رویا پاک سرشت
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.5 دقیقه

راهنماتو-پژوهش های جدید نشان می دهد که یک گوشی هوشمند می تواند خطر مرگ شما را به درستی پیش بینی کنند.

به گزارش راهنماتو، پژوهشگران، معتقدند که روش های پژوهشی  مبتنی بر تلفن همراه، مسیری مناسب برای غربالگری خطرات سلامت در سراسر جهان را فراهم می کند.

پژوهشگران، در خلال بررسی های خود، نتیجه می‌گیرند که ردیابی غیرفعال فعالیت ها و پیاده‌روی کاربران تلفن‌های هوشمند در سطح جمعیت، راهی برای اجرای غربالگری خطر مرگ و میر ملی ارائه می‌دهد.

بر اساس مطالعه جدیدی که توسط بروس شاتز از دانشگاه ایلینویز در Urbana-Champaign و همکارانش انجام شد، نظارت غیرفعال فعالیت ها و راه رفتن افراد از طریق تلفن همراه، می‌تواند برای ایجاد مدل‌هایی در سطح جمعیت و پیشگیری از خطر مرگ و میر استفاده شود.

پیاده روینتایج پژوهش چه می گوید؟ 

این پژوهش، نشان می‌دهد حسگرهای گوشی‌های هوشمند می‌توانند خطر مرگ و میر 5 ساله یک فرد را به دقت پیش‌بینی کنند، نتایح این پزوهش، اخیراً در مجله PLOS Digital Health منتشر شده است.

پژوهش های قبلی از تست های آمادگی جسمانی و سرعت پیاده روی گزارش شده توسط خود افراد، برای تخمین خطر مرگ و میر در افراد خاص استفاده کرده است. این بررسی ها، به جای کمیت، بر کیفیت حرکت تمرکز دارند. 

به عنوان مثال، ارزیابی سرعت راه رفتن یک فرد در برخی از تنظیمات بالینی به یک عمل معمول تبدیل شده است. افزایش نظارت غیرفعال فعالیت گوشی های هوشمند، تجزیه و تحلیل در سطح جمعیت را با استفاده از معیارهای مشابه امکان پذیر می کند.

این نتایج نشان می دهد تلفن های همراه همیشه خطرناک نیستند و حتی می توانند کارکرد سلامتی داشته باشند.

رویا پاک سرشت
رویا پاک سرشت

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها