١٠ هدیه جذاب برای عاشقان قهوه

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۸ دی ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 5.9 دقیقه

راهنماتو- داستان از آنجا شروع شد که خواستم برای دوستم هدیه کوچکی بخرم. راستش را بخواهید خیلی دوست داشتم خوشحالش کنم. به همین دلیل شروع کردم به جستجو درباره علاقه مندی هایش. از آنجایی که دوستم عاشق قهوه است و محال است بدون خوردن یک فنجان قهوه صبح خود را آغاز کند، بنابراین تصمیم گرفتم هدیه ای بخرم که به قهوه مربوط باشد. در حین جستجو به وسایل جالبی برخورد کردم که فکر میکنم مشاهده آنها برای شما خالی از لطف نباشد.

 1-ماگ قهوه خوری

ماگ در واقع یک لیوان دسته دار بزرگ است که برای آشامیدن نوشیدنی های گرم مانند چای، قهوه و شکلات داغ مورد استفاده قرار می گیرد. ماگ معمولا از فنجان بزرگتر است و در دورهمی های رسمی و دوستانه مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع لیوان مناسب افرادی است که علاقمندند نوشیدنی های گرم را در حجم زیاد میل کنند. پس از یک روز کاری طولانی خوردن یک نوشیدنی  گرم در این نوع لیوان ها واقعا لذت بخش است.

ماگ قهوه خوری

  2- آسیاب دستی قهوه

آسیاب دستی قهوه یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تهیه قهوه‌ خوش عطر و بو در منزل است. می توان گفت پشت هر فنجان قهوه خوشمزه، یک آسیاب قهوه قرار دارد! اگر دوست شما بیشتر از یک یا دو لیوان قهوه در روز نمی نوشد، دستگاه آسیاب دستی قهوه می تواند یک گزینه بسیار مناسب برای هدیه دادن به او باشد.

آسیاب دستی قهوه

   3- فلاسک هوشمند

اگر شخصی که قصد هدیه دادن به او را دارید، وقت زیادی را در بیرون از منزل سپری می کند، یک فلاسک هوشمند می تواند گزینه مناسبی برای هدیه دادن به او باشد. فلاسک های هوشمند قادرند با گرم نگه داشتن محتوای درون خود به مدت چند ساعت، یک نوشیدنی فوق العاده را در اختیار شما قرار دهند. این نوع فلاسک ها در هنگام سفر، کوهنوردی و محیط بیرون از خانه به ابزار ضروری برای بسیاری از ما تبدیل شده اند. فلاسک های هوشمند پیشرفته با برخوداری از دماسنج هوشمند، مقدار دمای محتوای درون خود را نیز به نمایش می گذارند.

فلاسک هوشمند

   4- دریپ کافی (قهوه دمی چکه ای)

علاقمندان به قهوه در سفر، محل کار و مکان هایی که به قهوه ساز دسترسی ندارند، با مشکل تهیه قهوه مواجه می شوند. «دریپ کافی» روشی است که مقدار مشخصی قهوه درون یک فیلتر کیسه ای آماده و در بسته بندی های کوچک قرار می گیرد. برای آماده کردن این نوع قهوه فقط به مقداری آب جوش نیاز دارید. قهوه آماده شده به این روش خیلی تلخ نیست و تهیه آن نیز به زمان کمی نیاز دارد. یک بسته بزرگ از این نوع قهوه می تواند هدیه مناسبی برای دوستداران قهوه باشد.

 دریپ کافی

    5- فرنچ پرس

فرنچ پرس یکی از روش های کلاسیک برای دم کردم قهوه است. این دستگاه از دو بخش اصلی اهرم فیلتر و مخزن تشکیل شده است و کار با آن بسیار ساده است. این دستگاه محبوب، عطر و طعم قهوه را تازه نگه داشته و یک نوشیدنی با کیفیت را در اختیار دوستداران قهوه قرار می دهد. از فرنچ پرس برای تولید قهوه فرانسه و فوم شیر کاپوچینو استفاده می شود.

 فرنچ پرس

 

  6- موکاپات

موکاپات یک قهوه ساز کوچک هشت ضلعی است که قادر است در عرض چند دقیقه یک قهوه اسپرسو خوش طعم را آماده کند. این دستگاه از یک دیگ بخار کوچک و یک سبد قهوه تشکیل شده است. آب در دیگ بخار به جوش آمده و با فشار از میان قهوه می گذرد. به این ترتیب عصاره قهوه بیرون آمده و قهوه اسپرسو آماده سرو می شود. به قهوه ای که توسط موکاپات تهیه می شود، قهوه اسپرسو گفته می شود.

موکاپات

   7- ترازوی مخصوص قهوه

برای تهیه یک فنجان قهوه عالی، علاوه بر لوازم تهیه قهوه به یک ترازوی مخصوص نیز نیاز دارید. ترازوی مخصوص قهوه باید دقیق باشد و به ویژگی هایی مانند دماسنج، خاموشی خودکار، اندازه مناسب و قابلیت صفر یا تراز شدن مجهز باشد. از جمله ترازوهای قهوه مناسب می توان به اسکیل دیجیتال آشپزخانه نوریش، ال بینز، بریویستا وهریو اشاره کرد.

ترازوی مخصوص قهوه

    8- ایروپرس

ایروپرس نوعی قهوه ساز دمی است که قادر است از ترکیب پودر قهوه و آب گرم، قهوه را آماده کند. این دستگاه از دو سیلندر با پیستون با ابعاد کوچک و بزرگ تشکیل شده است. سیلندر کوچک درون سیلندر بزرگ قرار می گیرد. در انتهای سیلندر بزرگ تر یک فیلتر مخصوص قهوه ساز ایروپرس قرار دارد. معمولا به همراه این قهوه ساز یک قاشق  برای ترکیب بهتر قهوه با آب ارائه می شود.

ایروپرس

  9- اسپرسو ساز

اسپرسو یکی از غلیظ ترین قهوه های اصیل ایتالیایی است و حدود دو یا سه برابر غلیظ تر از قهوه های دیگر است. این دستگاه در تهیه نوشیدنی هایی مانند موکا، لاته، کاپوچینو، ماکیاتو و امریکانو کاربرد دارد. اسپرسو در واقع روشی برای تهیه قهوه است که ما به اشتباه آن را نام نوعی قهوه تصور می کنیم. در حال حاضر ارزانترین اسپرسوساز موجود در بازار حدود یک میلیون تومان قیمت دارد. جالب است بدانید پیشرفته ترین اسپرسوساز موجود در بازار حدود 80 میلیون تومان قیمت دارد.

اسپرسوساز

   10- نسپرسو ساز

نسپرسوساز در واقع همان اسپرسوساز سریع است. این دستگاه برای افراد پرمشغله بسیار مناسب است. یکی از ویژگی های نسپرسوساز، عدم کثیفی دستگاه پس از استفاده است. اگر اهل قهوه باشید، احتمالا می دانید که برای تهیه قهوه با استفاده از اسپرسوساز، نیاز به آسیاب کردن دانه های قهوه دارید. برای تهیه قهوه با نسپرسوساز دیگر نیازی به پودر کردن دانه های قهوه نخواهید داشت. این دستگاه با کمک کپسول های قهوه پلمپ شده حجم استانداری از قهوه را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید بهترین نوشیدنی را با غلظت مناسب آماده کنید.

نسپرسوساز

 

 

 

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها