تماس ماهواره ای آیفون 14؛ ناجی یک مرد در آلاسکا!

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۲ آذر ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.5 دقیقه

راهنماتو- شرکت اپل در تاریخ 15 نوامبر قابلیت تماس ماهواره ای آیفون 14 را معرفی کرد. به نظر می رسد این شرکت اکنون به هدف خود رسیده است و این قابلیت توانسته برای اولین بار جان یک نفر را نجات دهد.

به گزارش راهنماتو، کاربران آیفون 14 در ایالات متحده و کانادا اکنون می توانند از اتصال ماهواره ای برای برقراری تماس های اضطراری استفاده کنند. به گفته این شرکت، کاربران کشورهای دیگر نیز در هفته های آینده از این عملکرد بهره مند خواهند شد. کاربران می توانند از این قابلیت حتی در مناطقی که اپراتورها به خوبی خدمات رسانی نمی کنند، نیز استفاده کنند.

تماس ماهواره ای آیفون 14

این قابلیت امکان برقراری تماس رایگان با خدمات اضطراری توسط تلفن های همراه را فراهم می کند. اوایل صبح روز اول دسامبر 2022 یک پیام از یک منطقه دورافتاده در غرب آلاسکا توسط خدمات اضطراری دریافت شد. این پیام توسط مردی که در ماشین برفی خود در مکانی بین دو شهر نورویک و کوتزبو گیر افتاده بود، ارسال شده بود.

Rescue Call آیفون با ارسال مکان دقیق این خودرو برای آنها، توانست جان این مرد را به موقع نجات دهد. به گفته اپل، مکانی که این مرد در آن قرار داشت، عملاً خارج از محدوده پوشش ماهواره ای است. این غول کوپرتینویی ادعا می کند که اتصال به ماهواره در بالاتر از عرض جغرافیایی 62 درجه، تقریبا دشوار است. اما در کمال تعجب این مرد با وجود قرارگیری در عرض جغرافیایی 69 درجه، توانست از طریق تماس ماهواره ای با خدمات اضطراری تماس برقرار کند. 

 

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها