چگونه عاشق ترازوی آشپزخانه شدم؟

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۰ دی ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2.1 دقیقه

راهنماتو- وقتی حدود دو سال پیش به شیراز نقل مکان کردیم، پیمانه های اندازه گیری مواد غذایی یکی از اولین چیزهایی بود که فراموش کرده بودم با خودم به آنجا ببرم. علیرغم جستجو در فروشگاه های مختلف، موفق به یافتن نمونه مشابه این پیمانه ها نشدم و از آنجایی که به آشپزی علاقه زیادی داشتم و این پیمانه ها یکی از ابزارهای اصلی کارم بود، ناچار به خرید ترازوی آشپزخانه شدم.

به گزارش راهنماتو، ابتدا فکر می کردم که بزرگترین اشتباه دنیا را مرتکب شده ام. اما بعدها متوجه شدم که ترازوی آشپزخانه یک نعمت بزرگ در آشپزی است. اطلاعاتی که یک ترازوی دقیق درباره آشپزی در اختیار من قرار داد آنقدر زیاد بود که گویی تا پیش از این هیچ چیز درباره آشپزی نمی دانستم.

با ورود ترازو به آشپزخانه، علاوه بر بهتر شدن دست پخت، تعداد ظرف های کثیف حین آشپزی نیز به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کرد. اکنون هر کجا که می روم، ترازوی آشپزخانه دوست داشتنی ام را نیز با خود می برم. فنجان ها و قاشق های اندازه گیری قدیمی دیگر به یک خاطره دور تبدیل شده اند. الان دیگر تنها یک کاسه در حین آشپزی کثیف می شود و برای اندازه گیری هر ماده ای کافی است فقط مقیاس ترازو را به صفر برسانم. اکنون دیگر مقدار وزن دقیق هر ماده را می دانم، بدون اینکه نیاز به قاشق یا فنجان داشته باشم.

این روزها بسیار بهتر از قبل غذا می پزم و اطرافیان نیز عقیده دارند که دستپختم از قبل خیلی بهتر شده است. اندازه گیری دقیق مواد مورد نیاز در طول فرآیند پخت غذا بسیار مهم است. تصور کنید که اشتباها به جای یک قاشق چای خوری بیکینگ پودر یک قاشق غذاخوری از آن را در غذای خود بریزید. مطمئنا با این کار هر چیزی که در حال پختش هستید، کاملا خراب می شود. نکته دیگر اینکه فنجان ها و قاشق ها هیچ کدام به اندازه یک ترازو دقیق نیستند. زیرا ممکن است هر کدام از آنها اشکال و اندازه های متفاوتی داشته باشند. ترازوی آشپزخانه این مشکل را کاملا برطرف کرده است.

حتی می توانید با استفاده از برخی ترازوهای پیشرفته تر واحد اندازه‌گیری را به واحدهایی مانند پوند، اونس و لیتر تبدیل کنید. تصور کنید برای آشپزی به یک پوند کلم بروکسل نیاز دارید. در صورت نبود یک ترازوی آشپزخانه محال است بتوان چنین مقداری را به طور دقیق اندازه گیری کرد. در واقع می توان گفت ترازوی آشپزخانه برای اندازه گیری مقادیر مشخصی از میوه جات و سبزیجات کاملا ضروری است.  

 

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها