10 هدیه جذاب برای عاشقان پیتزا!

  • ریحانه میرسمیعی ریحانه میرسمیعی
  • ۱۰ دی ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 5.4 دقیقه

راهنماتو- بیستم دی ماه تولد خواهرم است. راستش امسال قصد دارم یک کادوی متفاوت برای او خریداری کنم. چیزی که هم خیلی خوشحالش کند و هم با همه کادوهای مرسوم فرق داشته باشد. از آنجایی که خواهرم یکی از علاقمندان پروپاقرص پیتزا است و اغراق نیست اگر بگویم هفته ای چهار بار پیتزا می خورد، تصمیم گرفتم هدیه ای به او بدهم که به پیتزا مرتبط باشد. او واقعا عاشق پیتزاست، طوری که حتی با وسواس خاصی به ظاهر پیتزا، سس زدن و راه حل های پخت بهتر پیتزا نگاه می کند. خواهرم علاوه بر علاقه به پیتزا، خیلی هم خوب پیتزا می پزد؛ درست مثل یک آشپز حرفه ای.

به گزارش راهنماتو، حین بررسی هدایای مرتبط با پیتزا به لوازم بسیار جالبی برخورد کردم. اگر شما هم قصد دارید به یک عاشق و البته آشپز پیتزا هدیه ای متفاوت بدهید، پیشنهاد می کنم این مطلب را بخوانید:

1-میکسر یا خمیرگیر

در گذشته برای خمیرکردن آرد جهت پخت نان از دست استفاده می کردند. این کار بسیار طاقت فرسا بود. امروزه به جای این کار از دستگاه خمیرگیر استفاده می شود. این دستگاه در پیتزا فروشی، نانوایی، نان فانتری و قنادی کاربرد دارد. خمیرگیر دارای مخزنی است که مواد تهیه خمیر درون آن ریخته شده و پس از ورز دادن، خمیر مورد نیاز برای پخت آماده می شود. خمیرگیر انواع مختلفی دارد؛ خمیرگیر صنعتی، خمیرگیر خانگی، خمیرگیر مخصوص نانوایی، خمیرگیر اسپیرال، خمیرگیر ساده و خمیرگیر سیاره ای.

خمیرگیر

2- تخته سرو پیتزا

یکی از ابزارهای جذاب و پرکاربرد در خانه، رستوران و هتل تخته سرو است. این نوع تخته ها در طرح ها، اشکال و جنس های مختلف ارائه می شوند. تخته های چوبی برای پذیرایی مناسب تر هستند. تخته سرو بسیار سبک است و می تواند به عنوان یک جایگزین مناسب و شیک برای ظروف قدیمی و سینی ها به کار گرفته شود. امروزه در اکثر رستوران ها، هتل ها و کافی شاپ ها از تخته سرو به جای ظروف قدیمی استفاده می شود.

تخته سرو پیتزا

3- دماسنج فر

دقیق نبودن دمایی که اکثر اجاق گازها و مایکروویوها نشان می دهند، ما را به داشتن یک دماسنج دقیق برای اندازه گیری میزان دمای دقیق فر نیازمند می کند. این نوع دماسنج ها معمولا از جنس استیل نسوز بوده و می توان آنها را درون سینی فر و یا با استفاده از گیره به بالای فر آویزان کرد. با بستن درب فر، به راحتی می توان دما را از بیرون فر مشاهده کرد.

دماسنج فر

4- پیتزا پز

پیتزا پزهای موجود در بازار در دو نوع گازی و برقی وجود دارند. در پیتزا پز گازی کافی است خمیر و مواد پیتزا را درون دستگاه گذاشته و سپس آن را روی شعله گاز قرار دهید و در نهایت یک پیتزای خوشمزه دریافت کنید. مدل دیگر، پیتزاپز برقی است که با اتصال به برق کار می کند. پیتزا پز می تواند در مدت کوتاه و بدون نیاز به مراجعه به رستوران، یک پیتزای فوق العاده را در اختیار شما قرار دهد.

پیتزا پز

5- کتابی در مورد پیتزا

برای آنهایی که عاشق پیتزا هستند The Elements of Pizza می تواند کتاب جالبی باشد. این کتاب برای علاقمندان به یادگیری علمی تهیه پیتزا نوشته شده است. این کتاب مناسب سرآشپزان فست فودها و کافه رستوران هاست. در این کتاب نحوه تهیه انواع پیتزاهای اصیل و مدرن آموزش داده شده است.

The Elements of Pizza

6- تابه پیتزا

یک تابه چدنی مخصوص پیتزا می تواند هدیه مناسبی برای یک فرد علاقمند به پیتزا باشد. این تابه می تواند در هنگامی که به فر یا مایکروویو دسترسی ندارید، به سرعت یک پیتزای فوق العاده برای شما آماده کند.

تابه پیتزا

7- ترازوی دیجیتال

برای تهیه خمیر پیتزا به مقدار مشخصی آب، خمیرمایه و نمک نیاز داریم. دقیق بودن این مقادیر به ایجاد قوام و بافت بهتر خمیر پیتزا کمک می کند. بنابراین وجود یک ترازوی دیجیتال دقیق برای پخت پیتزا ضروری است.

ترازوی دیجیتال

8- کاتر برش پیتزا

پیتزابر یا کاتر برش پیتزا ابزاری است که برای تقسیم بندی و برش دادن پیتزا مورد استفاده قرار می گیرد. این ابزار سبب سهولت و افزایش سرعت برش دادن پیتزا به ویژه در رستوران ها می شود. برای برش دادن پیتزا علاوه بر کاتر برش به یک تخته برش نیز نیاز است. پیتزابرهای فعلی در چند نوع پیتزا بر رولی، پیتزا بر تک تیغ، پیتزا بر تک تیغ دو دسته، قیچی پیتزا بر و پیتزا بر چند تیغ گرد ارائه می شوند.

کاتر برش پیتزا

9- آون توستر

آون توستر نوعی گرم کن با ظاهری شبیه به ماکروویو است که برای گرم کردن غذا، یخ زدایی و تهیه مواد غذایی مختلف مانند گوشت، ماهی، سبزیجات، پیتزا، کیک، شیرینی و ... استفاده می شود. آون توسترهای جدید همه کارها از پخت کلوچه تا برشته کردن مرغ را با حفظ طعم و کیفیت غذا انجام می دهند.

آون توستر

10-مایکروویو

مایکروویو گونه ای اجاق است که که از طریق تابش الکترومغناطیسی ریزموج ها و به جنبش درآوردن مولکول های آب درون مواد غذایی، غذا را در مدت زمان کوتاهی گرم و آماده می کند. می توانید غذاهایی همچون ماهی، سبزیجات و سیب زمینی و پیتزا را در مدت زمان کوتاهی با استفاده از مایکروویو آماده کنید.

مایکروویو

 

ریحانه میرسمیعی
ریحانه میرسمیعی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها