اپل از سال آینده آیفون را به USB-C مجهز می کند

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۲۳ مرداد ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه

راهنماتو- تاکنون شایعات زیادی در خصوص اینکه اپب چه زمانی محصولات خود را به درگاه USB-C تجهیز می کند منتشر شده است. برخی از این شایعات مدعی بود که این اقدام همزمان با عرضه آیفون 15 در سال 2023 صورت خواهد گرفت. این ادعا اکنون با یک گزارش جدید از مینگ چی کو، افشاگر مشهور دنیای فناوری تایید شده است.

مینگ چی کو در این گزارش خود می گوید: «پیش‌بینی می‌کنم اپل در سال 2023 قاب‌های شارژ با قابلیت USB-C را برای همه مدل‌های AirPods راه‌اندازی کند. با این حال، کیس شارژ AirPods Pro 2 جدید که در نیمه دوم سال 2022 عرضه شد، همچنان از درگاه لایتنینگ پشتیبانی می‌کند.» لازم به ذکر است AirPods Pro جدید که اواخر امسال عرضه می‌شود، به احتمال زیاد از درگاه لایتنینگ بهره خواهد گرفت. سال گذشته نیز اپل هدفون AirPods 3 را با درگاه لایتنینگ عرضه کرد.

این اولین بار نیست که کو مدعی می شود که نسخه های آینده AirPods از USB-C برای شارژ استفاده خواهند کرد. در ماه مه، این تحلیلگر گفت که AirPods و سایر لوازم جانبی اپل نیز در کنار آیفون به اتصال USB-C تغییر خواهند کرد. به باور او این موضوع شامل لوازم جانبی مانند Magic Keyboard، Magic Trackpad، و لوازم جانبی Magic Mouse برای Mac، و لوازم جانبی MagSafe Battery Pack برای iPhone است.

این بدان معنی است که وقتی آیفون 15 در سال 2023 به USB-C مجهز شود، اپل به طور همزمان فرآیند تغییر همه محصولات خود به USB-C را نیز آغاز خواهد کرد. اگر این ادعا درست باشد، در نهایت ما شاهد پایان کار کانکتور لایتنینگ در تمام محصولات اپل خواهیم بود. با این حال، بسیاری از محصولات فعلی اپل به لایتنینگ مجهز هستند، پس می توان گفت سالها طول می کشد تا این اتصال واقعاً کنار زده شود.

قوانین اتحادیه اروپا یکی از عوامل محرک تصمیم اپل برای تغییر نهایی درگاه های آیفون، ایرپاد و سایر لوازم جانبی به USB-C است. این قانون جدید همه گوشی‌های هوشمند و لوازم جانبی را از سال 2024 ملزم می‌کند که از USB-C برای شارژ استفاده کنند. بزرگترین ناامیدی در اینجا این است که اپل ظاهراً می خواهد تا آخرین دقیقه ممکن منتظر بماند تا AirPods را به شارژ USB-C مجهز کند. در حالت ایده‌آل، این شرکت ممکن است با عرضه AirPods Pro 2 در اواخر سال جاری میلادی، تغییر به USB-C را آغاز کند، اما گزارش جدید کو نشان می دهد چنین اتفاقی در سال جاری میلادی رخ نخواهد داد.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها