اندروید 13 رسماً منتشر شد

  • مصطفی  جرفی مصطفی جرفی
  • ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
  • زمان مطالعه : 1.7 دقیقه

راهنماتو- ما ماه هاست که اخبار مختلفی درباره نسخه 13 سیستم عامل محبوب اندروید می شنویم و خود گوگل نیز از ماه فوریه گذشته نسخه بتای آن را نیز منتشر کرده بود. اما اکنون و پس از مدتها انتظار به طور رسمی شاهد عرضه نسخه نهایی سیستم عامل اندروید 13 در گوشی های سری گوگل پیکسل هستیم.

گوگل امروز در یک پست وبلاگی این خبر را تایید کرد که گوشی های سری پیکسل از هم اکنون می توانند به روز رسانی اندروید 13 را دریافت کنند. این به روز رسانی برای گوشی های سری پیکسل 4 و بالاتر و همچنین پیکسل 4a و بالاتر در دسترس است. کاربران این گوشی ها می‌توانند با رفتن به بخش تنظیمات > سیستم > به‌روزرسانی سیستم، به‌روزرسانی جدید را دریافت کنند. همچنین شایان ذکر است که دارندگان پیکسل که در برنامه بتای اندروید ثبت نام کرده اند، باید پس از دریافت نسخه نهایی اندروید 13، اما قبل از حذف اولین ویژگی اندروید 13 بتا، از این برنامه انصراف دهند. در مورد دیگر برندها، گوگل اعلام کرد که برندهایی همچون سامسونگ، ایسوس، موتورولا، ریلمی، ویوو، اوپو، وان پلاس، سونی، تکنو و شیائومی تا اواخر سال جاری میلادی، اندروید 13 را دریافت نخواهند کرد.

از اندروید 13 چه انتظاری باید داشت؟

به گفته گوگل، به‌روزرسانی جدید، ویژگی‌ها و ترفندهای مختلفی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد. این تغییرات شامل گزینه‌های سفارشی‌سازی Material You بیشتر، عملکرد یکپارچه اسکن کد QR، پشتیبانی از بلوتوث LE Audio، تنظیمات زبان هر برنامه، انتخابگر عکس امن، قابلیت‌های صوتی فضایی، مجوزهای بیشتر، و پشتیبانی یکپارچه از اتصال سریع می‌شود.

اندروید 13 همچنین چند افزودنی متمرکز بر تبلت، مانند کپی/پیست کردن بین گوشی‌ها و تبلت‌ها، نوار وظیفه‌ای که در اندروید 12L دیده می‌شود (برای مشاهده برنامه‌ها و ورود سریع به چندوظیفه‌ای در صفحه تقسیم‌شده)، به همراه دارد.

همچنین شایان ذکر است که این یک نسخه اندروید بسیار پایدار در مقایسه با سال های گذشته است. به‌روزرسانی سال گذشته در 19 اکتبر 2021 ارائه شد، در حالی که به‌روزرسانی پایدار اندروید 11 در 8 سپتامبر 2020 ارائه شد.

مصطفی  جرفی
مصطفی جرفی

دیدگاه شما چیست؟

دیدگاه ها